سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه رولت مرغ و گوشت دودی

 

رولت مرغ و گوشت دودی 

آماده سازی: ۱۵ دقیقه
مدت انتظار: ۳۰ دقیقه
مجموعاً: ۴۵ دقیقه

 مواد اولیه برای ۴ نفر :

سینه مرغ ۴ عدد

گوجه فرنگی  نصف فنجان (خشک شده در روغن)
زیتون ۲/۳ فنجان (هست در آورده)
پوست لیمو ترش ۳ قاشق سوپخوری
خرده نان نصف فنجان
گوشت دودی ۴ ورقه ی نازک
روغن زیتون برای سرخ کردن
برای تهیه رولت مرغ و گوشت دودی ابتدا یک سینه ی مرغ را بین دو ورق کاغذ روغنی قرار دهید و آن را بیفتک کوب یا کف یک تابه ی سنگین بکوبید تا پهن شود و به ضخامت نیم سانتی متر برسد. این کار را برای باقی سینه های مرغ هم انجام دهید.
در یک غذا ساز گوجه فرنگی خشک شده آغشته به روغن، زیتون، حبه سیر، پوست لیمو ترش و خرده نان را مخلوط کنید و بزنید تا خوب ترکیب شوند و مخلوط حالت خمیری پیدا کند.
رولت مرغ و گوشت دودی
یک چهارم مخلوط را روی یک طرف هر کدام از سینه ها بمالید سپس یک برش گوشت دودی ورقه ای روی آن قرار دهید. هر سینه ی مرغ را لوله کنید و با یک خلال دندان آن را سفت کنید. روی رولت ها نمک و فلفل بپاشید.
رولت مرغ و گوشت دودی
یک تابه ی بزرگ را روی شعله متوسط قرار بدهید و ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری روغن مایع در آن بریزید. همه طرف رولت ها را سرخ و برشته کنید و به پختن ادامه بدهید تا دمای داخلی مرغ به ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتی گراد) برسد. بگذارید رولت های مرغ ۵ دقیقه بمانند سپس خلال دندان را بیرون بیاورید و برش دهید و سرو کنید.
رولت مرغ و گوشت دودی 

نکته:

از سینه هایی استفاده کنید که حداقل ۱۸۰ گرم وزن دارند چون آنها وقتی کوبیده و نازک می شوند فضای کافی برای مالیدن مخلوط خمیری را دارند.
هر چه رولت ها را سفت تر بپیچید بعد از برش شکل یکدست تری پیدا می کنند.
می توانید رولت های برشته شده را در فر قرار دهید تا مطمئن شوید به دمای ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتی گراد) می رسند. تابه را در فری که با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کرده اید بگذارید و اجازه بدهید تا موقعی که کاملاً بپزند در فر بمانند.

رولت مرغ و گوشت دودی 

 

فود سوران

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 3,90 از 5)
Loading...