سه شنبه , ۵ اردیبهشت , ۱۳۹۶

Search Queries درگوگل وبمستر

Search Queries در گوگل وبمستر

بخش Search queries درگوگل وبمستر کلمات کلیدی سایت شما که در گوگل مورد جستجو قرار گرفته اندو در نتیجه آن سایت شما نمایش داده شده است را نشان می دهد

 

Search Queries  چیست ؟

بخش Search queries درگوگل وبمستر کلمات کلیدی سایت شما که در گوگل مورد جستجو قرار گرفته اندو در نتیجه آن سایت شما نمایش داده شده است را نشان می دهد.همچنین شما می توانید صفحاتی را که بیشتر در نتایج جستجو نمایش داده شده است را مشاهده کنید.این بخش به طور پیش فرض هر بار اطلاعات سی روز گذشته را نمایش می دهد.اما شما می توانید با استفاده از تقویم بالای گراف تنظیم زمان آن را عوض کنید.

برای مشاهده Search Queries در گوگل وبمستر

۱٫ در صفحه اصلی ابزار وب مستر، بر روی سایتی که می خواهید کلیک کنید.
۲٫ در فهرست سمت چپ وارد بخش Search Traffic شوید و سپس بر روی Search Queries کلیک کنید.

اطلاعات  Search Queries درگوگل وبمستر

همان طور که در شکل بالا شماره زده شده است، گزارش Search Queries درگوگل وبمستر شامل موارد زیر است:

*بخش Queries درگزارش های Search Queries

جمع کل کلمات کلیدی سایت شما که در یک دوره زمانی جستجو شده اند و در نتیجه ی آن صفحه سایت شما نمایش داده شده است

*بخش جدول کلمات جستجو شده در گزارش های Search Queries

هر کلمه ی کلیدی سایت شما که در یک دوره زمانی جستجو شده و درنتیجه ی آن سایت شما نمایش داده شده است را نمایش می دهد..Search Queries تا ۲۰۰۰ کلمه کلیدی موجود در سایت شما را که حداقل یکبار باعث نمایش سایت شما شده است را نمایش می دهد.

*بخش Impressions در گزارش های Search Queries

تعداد دفعاتی که صفحه مورد نظر از سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شد.بخش change در این قسمت میزان کاهش و یا افزایش مقدار Impression را نسبت به بازه زمانی قبل نمایش می دهد.

*بخش Clicks در گزارش های Search Queries

تعداد دفعاتی که کاربر با به کار گیری کلمه کلیدی که در نتیجه ی آن سایت شما برایش نمایش داده شده است بر روی سایت شما کلیک می کند. بخش change در این قسمت میزان کاهش و یا افزایش مقدار Clicks را نسبت به بازه زمانی قبل نمایش می دهد.

*بخش CTR در گزارش های Search Queries

نسبت نمایش صفحه (Impressions) به تعداد دفعاتی که کاربر بر روی صفحه مورد نظر کلیک کرده است.( Clicks). بخش change در این قسمت میزان کاهش و یا افزایش مقدار Clicks را نسبت به بازه زمانی قبل نمایش می دهد.برای مثال اگر CTRدریک بازه زمان ۴۰ %باشد و سپس به ۳۰ ٪ برسد Change مربوط به این بخش ۱۰- را نمایش می دهد.

*بخش Average positionدر گزارش های Search Queries

میانگین بالا ترین جایگاهی که سایت شما در صفحه نمایش جستجو برای آن کلمه کلیدی دارد را نشان می دهد. . بخش change در این قسمت میزان کاهش و یا افزایش مقدار Clicks را نسبت به بازه زمانی قبل نمایش می دهد.علامت سبز رنگ نشان می دهد که موقعیت سایت شما برای آن کلمه کلیدی رو به بهبود است.

برای برآورد این مقدار اگر شخصی کلمه کلیدی سایت شما را جستجو کندو جایگاه صفحات سایت شما در صفحه نتایج جستجو ۱ یا ردیف ۲ باشد و شخص دیگرنیز کلمه کلیدی سایت شما را جستجو کند و نتایج سایت شما در صفحه نمایش نتایج جستجو ردیف ۲ و ۷ باشد.، میانگینی که Average position به صفحه مورد نظر می دهد ۱٫۵ است.
شما می توانید اطلاعات تا ۹۰ روز گذشته را بیابید.هرچند که فقط قادر خواهید بود تا ۳۰ روز گذشته بخش change را مشاهده کنید.

 

*Filterring query data  در Search Queries   گوگل وبمستر

پیش فرض Search Queries در گوگل وبمستر به این ترتیب است که اطلاعات مجموعه کلمات کلیدی در صفحات سایت را برای همه ی جستجو ها به بک بار نمایش می دهد، شما می توانید با فشردن دکمه ی Filters اطلاعات مربوط به هر کلمه ی کلیدی را تک به تک ببینید.

عبارت جستجو شده ای که شامل یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص است.عبارت containing را انتخاب کنید و سپس کلمه کلیدی مورد نظر را وارد نماییدو یا عبارت noncontainig را انتخاب کنید و کلمه مورد نظر را برای استخراج از لیست نمایش در صفحه Search Queries وارد کنید.

کلمات کلیدی که برای یک رسانه خاص مثل (ویدئو و یا تصاویر ) جستجو شده با انتخاب هر نوع جستجوی گوگل اعم از ویدئو و تصاویرعبارت جستجو شده کاربران به صورت مجزا نمایش داده می شود.با انتخاب منوی کشویی search نوع جستجوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی جستجوشده برای هر دستگاه خاص ( دسکتاپ، موبایل) شما می توانید با استفاده از منوی کشویی search این گزینه را فعال کنید.برای مثال شما می خواهید بدانید که کدام کلمه کلیدی جستجو شده توسط موبایل،صفحات سایت مخصوص به سایت شما را نمایش می دهد.

توجه داشته باشید که ممکن است جمع تک تک حالت های بررسی شده با جمع کل نمایش داده شده در Search Queries برابر نباشد چراکه ممکن است یک عبارت کلیدی یکسان در چندین حالت مختلف نمایش داده شده باشد.

  • کلمه جستجو شده با بیان مکان جغرافیایی
  • کلمه کلیدی جستجو شده ای که در نتیجه آن بیش از ۱۰ کلیک بر روی سایت مورد نظر خورده است.

 

جزئیات کلمه کلیدی جستجو شده

برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره ی کلمه کلیدی جستجو شده از قبیل اطلاعاتی مانند مکان صفحه ی سایت شما در نتایج جستجو و آدرس url ی که در نتیجه عبارت کلیدی جستجو شده یافت می شود، روی یکی از عبارات کلیدی مورد نظر نمایش داده شده در بخش search queries خود کلیک کنید، سپس همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قسمت positon in search result ، شماره صفحه ای که در نتایج جستجوی گوگل ، صفحه سایت شما را نمایش می دهد را نشان می دهد برای مثال تصویر شماره ۷زیر، ۵ position و impression 80 را نمایش می دهد که به معنی آن است که کلمه کلیدی جستجو شده برای ۸۰ نفر صفحه سایت شما را در ردیف ۵ صفحه اول گوگل نمایش داده است و ۵click بیانگر این است که ۵بار بر روی صفحه ی نمایش داده شده ی سایت شما کلیک خورده است.

Search Queries در گوگل وبمستر

 

برای نمایش عکس در اندازه بزرگتر روی تصویر کلیک کنید

چگونگی استفاده از اطلاعات Search Queries

این داده ها اطلاعات باارزشی درباره ی سایت شما به شما می دهند.ما به شما انجام مواردزیر را توصیه می کنیم:

 

  • لیست کلمات کلیدی جستجو شده را مرور کنید.اگر کلمه کلیدی که شما انتظار آن را داشتید در این بخش نمایش داده نشده بود، ممکن است سایت شما محتوای مفیدی که مرتبط با آن کلمه کلیدی باشد را نداشته باشد.
  • اگر کلمه ای که شما انتظار آن را نداشتید به عنوان کلمه ای کلیدی دراین بخش پدیدار شده است مثل کلماتی شامل (Viagra” و “casino) احتمال دارد که سایت شما هک  شده باشد.
  • اطلاعات CTR و impression را با هم مقایسه کنید تا بفهمید چگونه محتوای سایت خود را بهبود ببخشید.برای یهبود محتوای راه های گوناگونی وجود دارد تا کاربر را وادار کند تا از بین صفحات نمایش داده شده بر روی صفحه ی سایت شما کلیک کند، یکی از این مراحل انتخاب یک عنوان مناسب و مرتبط است. عنوان محتوای شما در صفحه ی نتایج جستجو نشان داده می شود بنابراین اطمینان یابید که عنوان انتخابی شما مناسب و مرتبط است.گوگل ممکن است متن تگ متا را در نتایج جستجو نمایش دهد بنابراین توضیحات متای خود را مرور کنید.

اگر حساب کاربری Adwords را دارید، مروری بر کلمات کلیدی پیشنهادی آن هم داشته باشید.

درباره ی اطلاعات Search Queries

گوگل وبمستر کلمات کلیدی جستجو شده را جمع می زند،چنانچه میزان کلمات کلیدی جستجو شده به یک آستانه معینی رسید در صفحه ی Search Queries نمایش داده می شود.
اطلاعات موجود در ابزار وب مستر گوگل ممکن است کمی با اطلاعات نمایش داده شده در ابزار دیگر مثل آنالیزگر گوگل متفاوت باشد، که ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • برخی از مراحل پردازش اطلاعات در ابزار وب مستر ممکن است بر روی نتایج کار ابزار های دیگر تاثیر بگذارد (مانند بازدید ربات ها از سایت )هرچند که این تغییرات خیلی قابل توجه نیست.
  • برخی ابزار ها مثل آنالیزگر گوگل میزان بازدید کنندگانی را تشخیص می دهند که java script در مرور گرشان فعال شده باشد.
  • برخی ابزار ها عبارت “keywords ” را به صورت دیگری تعریف می کنند.برای مثال ابزار keyword در Adwords جمع کل عبارت کلیدی جستجو شده در گوگل را نمایش می دهد، این درحالی است که صفحه Search Queries جمع کلمات کلیدی که در نتیجه ی آن سایت شما به نمایش گذاشته شده است را نشان می دهدو طبیعتا مقدار کمتری خواهد بود
  • مشکل محدوده های زمانی .search queries اطلاعات را روزانه مطابق با محدوده زمانی (PDT ) دنبال می کنند.اگر سیستم های دیگر مورد استفاده ی شما از محدوده زمانی دیگری استفاده می کنند، اطلاعات روزانه ی شما ممک است خیلی باهم منطبق نباشند.
  • برای محافظت از حریم خصوصی، گوگل همه ی اطلاعات را جمع نمی زند.برای مثال گوگل اطلاعات شامل موارد شخصی و یا مواردی که شامل مقدار کمی جستجو بوده است را نمایش نمی دهد.

اگر شما کلمه کلیدی جستجو شده ای را که اخیرا در صفحه ی Search Queries مشاهده کرده بودید را دیگر نمی یابید.مطمئن شوید که نحوه ی نمایش اطلاعات خود را به یک کشور یا نوع خاصی از نمایش اطلاعات محدود نکرده اید.

لینک آموزش Search queries در مرکز آموزش گوگل وبمستر

 

 

منبع:وبسیما



این مطلب مفید بود ؟
1 از 52 از 53 از 54 از 55 از 5
Loading...

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:



نظر یا پرسش خود را بیان کنید

  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با مطلب و مجله، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «تصویر زندگی» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نام(لازم)

ایمیل(لازم)

بیشتر ببینید
در این رابطه بیشتر بخوانید
مطالب قبلی این بخش
  • آموزش ادغام کردن مرورگر Chrome و Firefox

    ۱۰ روش برای ادغام کردن مرورگر Chrome و Firefox آموزش ادغام مرورگر فایرفاکس و کروم   مرورگرهای کروم (Chrome) و فایرفاکس (Firefox)، از مرورگرهای موفق دنیای وب و اینترنت هستند. هر یک از این مرورگرها، …

  • ترفندهای مرورگر کروم برای افزایش سرعت مرورگر ترفندهای مرورگر کروم برای افزایش سرعت مرورگر

    ترفندهای مرورگر کروم برای افزایش سرعت مرورگر مرورگر کروم یکی از مرورگرهای است که این روزها انتشار زیادی یافته و خیلی از افراد از این مرورگر استفاده می کنند. با توجه به اینکه زیاد مورد استفاده ما واقع …

  • رفع مشکل بلوک شدن سایت توسط نود ۳۲

    رفع مشکل بلوک شدن سایت توسط نود ۳۲ :بی شک آنتی ویروس Eset Smart Security یا Nod32 یکی از پرطرفدارترین آنتی ویروس ها در نزد کاربران است زیرا هم حجم کمی دارد و هم منابع …

  • افزونه ScrapBook برای دانلود صفحات وب

    چگونه تمام یک وب سایت را دانلود کنیم؟   آیا میخواهید تمام یک صفحه وب را دانلود کنید تا بعدا آن را در حالت آفلاین مشاهده کنید؟ آیا برای مدت زمانی به اینترنت دسترسی ندارید …

  • آموزش فیس بوک به زبان ساده

    آموزش فیس بوک به صورت گام به گام   همه چیز درباره فیس بوک فیس بوک ابتدا در سال ۲۰۰۴ برای دانشجویان دانشگاه هاروارد توسط مارک زوکربرگ دانشجوی همان دانشگاه ساخته شد. از سال ۲۰۰۶ …

  • بزرگ نمایی تصویر با افزونه Imagus

    بزرگ نمایی تصویر ، بدون کلیک با افزونه Imagus کار با افزونه‌ Imagus برای بزرگ نمایی تصویر در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خرید اینترنتی، ویکی‌پدیا و حتی جستجوی تصاویر سایت گوگل، هنگامی که قرار …

  • تصویر JPEG 2000 هک می کند تصویر JPEG 2000 را در ایمیل یا تلگرام و شبکه های اجتماعی باز نکنید

    هشدار! مراقب باشید با JPEG 2000 هک نشوید مجله تصویر زندگی: هشدار! ممکن است با باز کردن یک فایل تصویر JPEG 2000 هک شوید. متخصصان امنیتی گروه سیسکو تالوس، یک نقص در فرمت فایل های …

  • غیر فعال کردن تصاویر متحرک وب

    غیر فعال کردن تصاویر متحرک وب در مرورگر فایرفاکس   چنانچه از کاربرانی هستید که استفاده زیادی از دنیای وب دارید، می‌توانید تصاویر متحرک را به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت غیر فعال کنید. چنانچه …

  • جستجو کردن حرفه ای در گوگل آموزش جستجو کردن حرفه ای در گوگل | نحوی جستجو کردن در اینترنت با گوگل

    آشنایی با روش های جستجو در موتور جستجوی گوگل میلیاردها وب سایت بر روی شبـکه جهانی ایـنتـرنت وجـود دارند و هـر ۵ ثـانیه نـیز یـک سـایت به آن اضـافه می شود. این دنیا آنقدر بزرگ …

  • آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف

      آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف   در این مطلب به شما ترفندی یاد می دهیم که می توانید در دنیای مجازی یک اییمل یکبار مصرف درست کنید  بسیاری از اوقات هنگام ثبت نام یک …

  • ترفندهای attach در gmail

    ۵ ترفند در مورد attach در gmail   از زمانی که عادت کرده ام از Google Docs استفاده کنم دیگر لازم نیست با attach ها زیاد سر و کله بزنم. با وجود اینکه استفاده از …

  • گزارش سایت های اسپم و حذف نتایج ان از گوگل گزارش سایت های اسپم و حذف نتایج ان از گوگل

    گزارش سایت های اسپم و حذف نتایج ان از گوگل احتمالا برای شما نیز پیش امده زمانی که به دنبال مطلبی در گوگل بودید سایت هایی در نتایج گوگل نمایش داده شده که حتی یک …

  • معرفی ابزارهای گوگل

    در این نوشته می خواهیم چند نرم افزار کاربردی ساخت شرکت گوگل ( ابزارهای گوگل ) را معرفی کنیم : ۱- Gmail Notifier : جهت خواندن و ارسال ایمیل می توان از این نرم افزار …

  • بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO

    بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO ۸ نکته برای نوشتن محتوایی که رتبه بالایی در گوگل بگیرد و به بهینه‌ سازی سایت شما کمک کند     یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های قرار گرفتن در …