جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

کدام گوشی ها سیم کارت ۴G را ساپورت می کنند؟

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

کدام گوشی ها سیم کارت ۴G را ساپورت می کنند؟+ قیمت

۱۰ گوشی برای استفاده از سیم کارت های ۴G
نسل چهارم تلفن همراه به گوشی های مخصوص نیاز دارد. اگر قبلا یک آیفون یا سری Z اکسپریا خریده اید، خیال تان راحت باشد در غیر اینصورت با بودجه زیر یک میلیون هم می توان یک گوشی جدید خرید و از سرویس های نسل چهارم استفاده کرد.
می توانید همین امروز به بازار بروید و با خرید یک گوشی جدید تمام پول تان را دور بریزید. این کار اصلا سخت نیست. انتخاب دوم به کار گرفتن بخشی از حافظه و هوش اقتصادی شماست که در آذر ماه سال ۱۳۹۳ باید کم کم به کار بیفتد.

 

تا قبل از این ماه همه ما با نسل دوم تلفن های همراه کار کرده بودیم. بعضی هایمان هم به سراغ استفاده از نسل ۳ رفته بودیم اما بیشتر ما راه اندازی نسل چهارم را تنها در خبرها شنیده ایم. همه آنها واقعیت دارد و می توانیم ادعا کنیم وارد دوران تازه ای شده ایم. از حالا به بعد الهه مهربان تکنولوژی روی خوب خودش را نشان می دهد و برای همراه شدن با آن تنها کافی است در بازار تلفن های همراه به دنبال گوشی هایی باشیم که قابلیت کار کردن با نسل چهارم را داشته باشند.
برعکس آنچه در ابتدا به نظر می رسد، قرار نیست پول زیادی خرج کنیم. ما همین حالا فهرست کاملی از این گوشی ها در اختیار داریم. آنهایی که قبلا یک گوشی آیفون خریده اند یا آنهایی که از سری Z خانواده اکسپریای سونی استفاده می کنند می توانند لبخند روی لب داشته باشند. LG هم گوشی های سری G خود را با این قابلیت عرضه کرده است. اگر در حال حاضر یکی از این گوشی ها را در اختیار ندارید، لازم نیست خیلی غصه بخورید چون می توان با هزینه زیر یک میلیون، موبایلی برای استفاده از خدمات نسل چهارم خرید.
— زیر یک میلیون تومان
۱) سونی/ اکسپریا M2
M2 Aqua یک گوشی یک سیمکارته است که ویژگی بارز آن، مقاومت در برابر آب و ذرات گرد و غبار است. این محصول سونی که دارای گواهینامه های IP57، IP58 و IP68 است، به مدت حداکثر ۳۰دقیقه در عمق ۱.۵ متری زیر آب می تواند مقاومت کند.
تکنولوژی IPS در صفحه نمایش ۴.۸ اینچی AquaM2 به کار رفته که رزولوشن عادی ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را ارائه می دهد. سونی روی چیپ Snapdragon400، پردازنده چهار هسته ای CortexA7 با توان پردازش ۱.۲ گیگاهرتز، چیپ گرافیکی Adreno305 و رم یک گیگابایتی قرار گرفته شده است. این گوشی که دوربین هشت مگاپیکسلی دارد، به صورت پیش فرض مجهز به سیستم عامل اندروید KitKat نسخه ۴.۴.۲ است.

M2 Aquah قابلیت نصب کارت حافظه MicroSD تا ظریفت ۳۲ گیگابایت را دارد. ظرفیت حافظه داخلی این گوشی هشت گیگابایت است اما در واقع شما تنها می توانید از چهار گیگابایت آن استفاده کنید. نصف دیگر ظرفیت حافظه داخلی آنتوسط سیستم عامل اشغال شده است.
* قیمت: حدود ۸۵۹ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
۲) سونی/ اکسپریا T3
کاملا به سلیقه شما مربوط است که می خواهید یک گوشی بزرگ ۵.۳ اینچی مجهز به فناوری ۴G بخرید یا دست و دلتان به خریدن گوشی های غول پیکر نمی رود. این گوشی تنها ۰.۵ میلیمتر از باریکترین گوشی سونی یعنی Z Ultra ضخیم تر است. در گوشه چپ قاب پشتی این میان رده، دوربین هشت مگاپیکسلی همراه با فلاش LED وجود دارد. کمی پایین تر نیز لوگوی NFC دیده می شود.
نمایشگر این گوشی دقت HD معادل با ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل دارد که تراکم پیکسلی ۲۲۷ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می دهد. پردازنده به کار رفته در این محصول سونی، پردازنده چهار هسته ای CortexA7 تشکیل می دهد که می تواند با نهایت سرعت ۱.۴ گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. این پردازنده چهار هسته ای در کنار یک رم یک گیگابایتی یعنی Snapdragon400 قرار گرفته که کاملا یک چیپ میان رده به حساب می آید. نرم افزار به کار رفته در اکسپریا T3، نسخه ۴.۴.۲ یا همان KitKat است.
* قیمت: حدود یک میلیون تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
— تا یک و نیم میلیون
۳) hTC/one مینی ۲
این محصول ۴.۵ اینچی HTC هم از LTE پشتیبانی می کند. حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است که همین ویژگی، HTC One را در میان محصولات میان رده تمایز می کند. حافظه رم این گوشی اما مانند دیگر میان رده های موجود در بازار یک گیگابایت است. علاوه بر این، HTC One از کارت های حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می کند. کیفیت دوربین این گوشی هم از سایر محصولات میان رده موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر است.
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی HTC One، گرتن عکس هایی با کیفیت دوربین های پرچم دار بازار را در این گوشی میسر می کند. سیستم عامل این محصول HTC مجهز به اندروید KitKat4.4 است. البته یکی از ضعف های این گوشی باتری دو هزار و ۱۱۰ میلی آمپری آن است که توان بالایی در رقابت با محصولات رقیب در بازار را ندارد. نکته ای که نباید از قلم انداخت، کیفیت پنج مگاپیکسلی دوربین جلو این گوشی است که گرفتن سلفی را برای کاربران آسان می کند.
* قیمت: حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 —————————————————-
۴) hTC/oneE8
این گوشی با ویژگی هایی که دارد دیگر جزو میان رده های محسوب نمی شود. یک صفحه نمایش پنج اینچی که می تواند علاقمندان به صفحات بزرگ که البته نگران جا شدن گوشی خود در جیب هایشان هستند را راضی کند. سیستم عامل این گوشی با میان رده ها فاصله دارد به خاطر رم دو گیگابایتی آن است. علاوه بر این چیپ Snapdragon801 در این محصول HTC به کار رفته است. این گوشی هم تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت توانایی پشتیبانی از کارت های حافظه MicroSD را دارد.
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که این گوشی فراهم کرده تصاویری با اندازه ۳۰۹۶×۴۱۲۸ را فراهم می کند. HTC One E8 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و یا با کیفیت HD 720p و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.
* قیمت:حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
۵) LG/Nexus5
نکسوس ۵ ال جی دارای فناوری پشتیبانی از ۴G است. پردازنده این گوشی که جزو سری موفق نکسوس این برندکره ای است، به همراه چیپست ساخت کمپانی Qualcomm یعنی Snapdragon800 ساخته شده است که شامل یک پردازنده چهار هسته ای Krait400 با فرکانس ۲,۲۶ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno330 می شود. این محصول ال جی به سیستم عامل KitKat 4.4 مجهز است.
دوربین هشت مگاپیکسلی این گوشی خیلی توان رقابت با سایر گوشی های هم رده خود در بازار را ندارد. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به بازار عرضه شده است. نکته منفی درباره Nexus5، نداشتن قابلیت نصب کارت حافظه MicroSD است. باتری این گوشی هم جزو نقاط ضعف این محصول ال جی است. درباره باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی Nexus5 می توان گفت که حدودا با هر مرتبه شارژ کامل باتری، می توان نهایتا تا پنج ساعت استفاده وبگردی را از آن انتظار داشت.
* قیمت: حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
بالای یک و نیم میلیون
۶) LG/G3
وقتی وارد عرصه گوشی های پرچم دار می شویم، خود به خود انتظارها بالا می رود. G3 پرچم دار گوشی های ال جی است. یک گوشی یک سیمکارته که وزنی معادل ۱۴۹ گرم دارد. ال جی از فضای اطراف این گوشی ۱۵.۵ اینچی به خوبی استفاده کرده و احساس بزرگ بودن بیش از اندازه گوشی به کاربر دست نمی دهد.
این صفحه نمایش LCD که از تکنولوژی IPS استفاده می کند، دقت Quad HD یعنی ۲۵۶۰×۱۴۴۰ را ارائه می کند. این گوشی کره ای از چیپ ست AC801Snapdragon ساخت کمپانی Qualcomm استفاده می کند. باتری سه هزار میلی آمپر ساعتی G3 گرچه به نظر خیلی زیاد می رسد اما نیاز نمایشگر ۳.۶ میلیون پیکسلی آن را برآورده نمی کند. این پرچم دار ال جی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید در زمان عرضه، یعنی نسخه ۴.۴.۲ با کد کیت کت استفاده می کند. G3 ال جی در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت ساخته شده است اما در کنار آن از کارت های حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می کند.

* قیمت: حدود یک میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
۷) HTC/oneM8
این یکی، پرچم دار HTC های بازار است. HTC OneM8 مجهز به یک دوربین جلو پنج مگاپیکسلی است که گرفتن عکس سلفی را برای کاربران به یک عمل رضایتبخش تبدیل کرده است. HTC M8 را در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی ساخته است. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان FullHD و تراکم پیکسلی ۴۴۱ppi را ارائه می دهد. دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی به کار رفته در این محصول HTC در مقایسه با سایر پرچم دارهای موجود در بازار حرف زیادی برای گفتن ندارد. به یک چیپ ست Qualcomm Snapdragon 801 مجهز شده است و روی آن یک پردازنده چهار هسته ای Krait400 با توان ۲.۳ گیگاهرتز قرار گرفته است.
کمپانی HTC این بار استفاده از کارت حافظه را تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ممکن کرده است. حافظه رم این گوشی نسبت به hTC One قدیم تغییری نکرده است و همان دو گیگابایت رم هم برای M8 در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی OneM8 نیز ۱۶ گیگابایت است.
* قیمت: حدود یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
۸) سونی/ اکسپریا Z3
پرچم دار سونی کامل ترین گوشی سونی تا به اینجای کار است. این محصول سونی گواهینامه Ip68 را دارد که بالاترین و بیشترین میزان مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بین تمام گوشی های نمایشگر ۵.۲ اینچی از نوع IPS است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می دهد.

 

یک مزیت نمایشگر این گوشی در میزان روشنایی آن است که نسبت به مدل قبلی یعنی Z2، ۳۰ درصد روشن تر شده است. کیفیت دوربین Z3 نسبت به دو پرچمدار قبلی شرکت سونی هیچ فرقی نکرده و همان ۲۰.۷ مگاپیکسل باقی مانده است. برترین گوشی نیم سال دوم سال ۲۰۱۴ سونی مجهز به چیپ Snapdragon801 ساخت شرکت کوالکام است که بر روی آن پردازنده چهار هسته ای ۴۰۰Krait، پردازنده گرافیکی Adreno330 و رم سه گیگابایتی قرار گرفته است.
* قیمت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

  —————————————————-
۹) اپل/ آیفون ۶
آیفون مانند همیشه امکان نصب کارت حافظه MicroSD را برای کاربران فراهم نکرده است. این گوشی را می توان در سه رنگ نقره ای، بژ و خاکستری تهیه کرد. صفحه نمایش این گوشی ۴.۷ اینچی، رزولوشنی معادل ۷۵۰×۱۳۳۴ پیکسل ارائه می دهد. سخت افزار آیفون ۶ از چیپ ست جدید اپل با نام A8 که شامل یک پردازنده دو هسته ای ۶۴ بیتی با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز، یک پردازشگر گرافیکی از نوع PowerVRGX6450 و یک گیگابایت حافظه رم تشکیل می شود. آیفون ۶ به صورت پیش فرض از نسخه هشت سیستم عامل iOS استفاده می کند.
باتری آیفون ۶ یک باتری لیتیوم پلیمری ۱۸۱۰ میلی آمپر ساعتی است. دوربین آیفون ۶ مجهز به سنسور تصویر هشت مگاپیکسلی است. علاوه بر فیلمبرداری Full HD 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، دوربین این گوشی می تواند فیلم های فول اچ دی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز ضبط کند. از امکانات ویژه این گوشی می توان به حسگر اثر انگشت، چیپ ست کمکی M8 و دستیار صوتی Siri اشاره کرد.
* قیمت: حدود دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

—————————————————-
۱۰) اپل/ آیفون ۶ پلاس
بزرگترین تفاوت iPhone6Plus با iPhone6 در اندازه صفحه نمایش آنهاست. نمایشگر غول پیکر ۵.۵ اینچی فبلت ۶Plus آیفون به حسرت دیدن فیلم های FullHD که تا ارائه این محصول بر دل آیفون بازها مانده بود، پایان داد.
تراکم پیکسلی بی نظیر ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ تاکنون در هیچ آیفونی مشاهده نشده بود. سخت افزار به کار رفته در iphone6Plus مانند iphone6 بوده و مجهز به چیپ ست A8 است که شامل یک پردازنده دو هسته ای ۶۴ بیتی با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز بوده و از یک پردازشگر گرافیکی از نوع PowerVR GX6450 و یک گیگابایت حافظه رم تشکیل می شود.
باتری Plus6 با توجه به سایز بزرگتر صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آن، یک باتری لیتیوم پلیمری ۲۹۱۵ میلی آمپرساعتی است. باتری این گوشی در حالت آماده به کار در حالت ۳G، حدود ۱۶ روز دوام می آورد که این به خودی خود نسبت به آیفون ۶ عدد بهتری است.
* قیمت: حدود ۳ میلیون و ۶۵ هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

منبع : ۷sobh.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
(اولین نفر باشید که به این مطلب امتیاز می دهید)
Loading...