سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

کاربرد برخی لوازم آرایشی

 

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

لوازم آرایشی

داشتن مجموعه‌ مناسبی از برس‌ها، دوقلوها و پرچین‌های حرفه‌ای به شما کمک می‌کند برای داشتن چهره‌ای مناسب میانبر بزنید اما آیا می‌دانید هر یک از آنها چه کاربردی دارند؟

 

این روزها لوازم آرایشی تنوعی گسترده پیدا کرده‌اند و برای خرید برس، موچین، فرمژه و دیگر لوازم آرایشی انتخاب‌های زیادی دارید. برای همین است که قبل از خرید باید خودتان را آماده کنید و بدانید هر وسیله چه کاربردی برای‌تان دارد.مثلا اگر یک مجموعه کامل از قلموهای آرایشی را می‌خرید، آیا موارد استفاده آنها را می‌دانید؟ با موچین انبری بهتر کار می‌کنید یا موچین قیچی؟ حالا وقت آن است نگاهی به لوازمی که با کاربردهای جدید به بازار آمده بیندازید و بدانید باید تجدیدنظر کنید یا نه! این راهنما را تا انتها بخوانید تا بدانید چه مدل لوازم آرایشی برای‌ کاری که می‌خواهید انجام دهید، مناسب است.

برس سایه چشم:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

در آرایش‌های کلاسیک نباید سایه را در حجم زیاد و کلفت پشت پلک‌تان بزنید. در این نوع آرایش‌ها باید سایه مانند خط چشم اما رنگی عمل کند. بهتر است برس‌هایی که سر نازک و زاویه‌دار دارند را برای این کار انتخاب کنید. این وسیله با موهای ظریف و نازکی که دارد می‌تواند یک نوار باریک سایه پشت پلک و نزدیک رویش مژه‌ها ایجاد کند و مژه‌های‌تان را پرتر نشان دهد. زاویه‌دار بودن این برس موجب می‌شود کنترل بیشتری در کشیدن خط سایه داشته باشید.

برس برنزه کردن:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

اگر از کرم‌های اتوبرنز استفاده می‌کنید، نباید آن را در هر جهتی که می‌خواهید بمالید. کرم باید رو به بالا روی پوست مالیده شود و به همین دلیل نیاز به برس‌ پهنی دارید که مانند برس نقاشی با حرکت به جلو و عقب کرم را روی بدن‌تان یکنواخت پخش کند. این برس مربعی لایه‌بندی خاصی دارد و نمی‌گذارد هیچ خطی روی بدن‌تان بماند. یادتان باشد در ناحیه سینه، برس را به صورت افقی بمالید تا پوشش بهتری داشته باشد.

 

برس ابرو:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

ابروها گاهی در برخی قسمت‌ها رشد نمی‌کنند یا حتی دچار شکستگی می‌شوند، بنابراین شاید نتوان دو ابروی مشابه و به شکل طبیعی داشت پس نیاز به استفاده از سایه یا مداد به وجود می‌آید. استفاده از برس جلوه طبیعی‌تری نسبت به مداد به ابروها می‌دهد. این برس دوکاره سری تخت دارد که با موهای نسبتا ضخیم کمک زیادی به حالت دادن ابرو می‌کند. اول آن را به سایه ابرو بزنید و در نقاطی که رشدی ندارد بکشید، بعد با سر دیگرش که شانه‌ای است آن را مرتب کنید تا ابرو شکل طبیعی داشته باشد.

 

برس خط چشم:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

برای کشیدن خط چشم جامد نباید از هر قلمویی استفاده کنید چون ممکن است آن خط چندان صاف درنیاید و خیلی پهن شود و درنهایت چشم‌های‌تان را کوچک نشان دهد. برای کشیدن خط چشم زیبا و نازک این برس به دادتان می‌رسد. برس خط چشم روی خط مژه شما به راحتی حرکت کرده و خط صافی ایجاد می‌کند. بعد از آن اگر بخواهید با نوک این برس می‌توانید سایه هم ایجاد کنید.

 

برس محوکننده:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

تصمیم دارید قسمت پایینی پشت پلک یک رنگ سایه و قسمت بالایی آن رنگ متفاوتی بزنید! باید بدانید زمانی این آرایش زیبا می‌شود که خط جداکننده‌ای بین این دو سایه وجود نداشته باشد و این دو رنگ در نقطه اتصال در هم مخلوط شوند. برای این کار، برس محوکننده توصیه می‌شود که این خط اتصال را به راحتی محو می‌کند.

 

برس گونه:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

فکر نکنید یک رنگ رژگونه همیشه آن چیزی را که انتظار دارید به شما می‌دهد، گاهی لازم است چند رنگ را با هم استفاده کنید. برای این کار نباید از برسی که موهای صاف و تیز دارد و خطی صاف روی گونه‌ها تا شقیقه‌ها می‌گذارد، استفاده کنید. برای این کار برس گونه باید شکل مخروطی و کرکی داشته باشد تا راحت‌تر رنگ‌ها را در خودش ترکیب کند و روی استخوان‌های گونه حرکت کرده و خطی ایجاد نکند.

 

برس سایه:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

اگر خواستید سایه پهن پشت پلک‌تان بزنید بهتر است از برس‌هایی که سری گرد دارند استفاده کنید. این برس که سری گرد، نسبتا کوچک و نرم دارد برای زدن سایه‌های پودری و کرمی روی پلک بالایی بسیار مناسب است و دسترسی راحت به پشت پلک و زیر پلک را میسر می‌کند. این برس همچنین کمک می‌کند اضافات مواد آرایشی را به راحتی از پوست پاک کنید و رنگی یکدست به وجود آورید.

 

برس هلالی زیر چشم:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

اشتباه‌تان اینجاست که با دست کانسیلر را زیر چشم‌تان پخش می‌کنید و از محدوده اصولی خارج می‌شوید. این برس هلالی درست زیر چشم‌ها قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد زیر چشم‌ها به خوبی با کانسیلر پوشیده شود بدون اینکه به دیگر قسمت‌های پوست‌تان کرم مالیده شود. این برس برای روشن کردن قسمت‌ داخلی و گوشه چشم هم مناسب است، ضمن آنکه کمک می‌کند پوست زیر چشم رنگی نشود.

 

برس لب:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

اگر رژ لب از کاسه‌ای استفاده می‌کنید حتما باید از برس برای زدن آن روی لب‌ها استفاده کنید. این برس برای کشیدن خط لب هم مناسب است. با کمک نوک سفت و تخت این برس خط زنده‌ای دور لب‌های‌تان بکشید و بعد از مشخص کردن محدوده آن، داخل لب را از مرکز به سمت گوشه‌های لب با رژ پر کنید. ماندگاری رژ لب با استفاده از این برس‌ها بدون شک بیشتر است.

 

شانه ابرو، دوطرفه برای بلند نشان دادن ابرو :

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

شانه ریملی ابرو برای پرکردن و شکل دادن آن بسیار مناسب است، سمت زاویه‌دار بزرگ برای پر کردن مناطق پراکنده از ابرو به کار می‌رود و سمت دیگر آن هم برای مرتب و جهت‌دار کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برس پنکیک و کرم‌پودر:

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

وقتی کرم‌پودر را روی صورت می‌زنید، باید قسمت‌هایی از صورت را با کرم پودر اضافه به رنگ یکسان برسانید. برای این کار نباید دوباره روی آن کرم پودر بزنید بلکه باید این برس را کمی روی کرم‌پودر بزنید و بعد کم‌کم روی قسمت‌های کناری صورت که تیره‌تر است بمالید و در همان قسمت جذبش کنید. تاثیر استفاده از این برس برای کرم‌پودر این است که چهره شما حالتی درخشان‌ پیدا می‌کند. به این ترتیب همه قسمت‌های پوست یکنواخت می‌شود.

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

برای استفاده از پنکیک به‌جز پد باید از برس هم استفاده کرد تا نقاطی از پوست که دسترسی با پد را سخت می‌کند، خوب پوشیده شود. برس پنکیک را زیر چشم‌تان بکشید، نزدیک مژه‌ها و گوشه چشم را با پودر خوب بپوشانید. برای این کار باید با برس ضربه‌های آرامی به پنکیک بزنید و به آهستگی آن را روی صورت‌تان به همان شکل ضربه‌ای بمالید.

 

برس بادبزنی:

گاهی اوقات در استفاده از پنکیک زیاده‌روی می‌کنید و نمی‌دانید چطور آن را از صورت‌تان کم کنید. برای این کار برس بادبزنی بهترین وسیله است. این وسیله بدون آنکه صدمه‌ای به کل آرایش‌تان بزند اضافات پنکیک، سایه یا حتی رژگونه را از صورت‌تان پاک می‌کند بدون آنکه ردی روی صورت ایجاد کند. علاوه بر برس بادبزنی برس‌های دیگری هم هستند که پهن و تخت‌اند و تقریبا همین کار را می‌کنند.

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

برس صورت یک برس پهن و تخت است که برای یکپارچه کردن آرایش صورت‌ استفاده می‌شود. موهای این نوع برس کمک می‌کند اگر از کرم پودرهای مایع یا پنکیک استفاده کردید و به رنگ یکنواختی روی کل پوست نرسیدید، با این برس کار یکسان‌سازی را انجام دهید.

 

برس‌ها را چطور تمیز کنیم

از آنجا که برس‌های آرایشی هر روز با پوست شما در تماس هستند، می‌توانند مخزن باکتری‌ها باشند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث ایجاد عفونت‌های بیشتر شوند، ضمن اینکه برس‌ها زمانی که تمیز باشند بهتر عمل می‌کنند و باعث نرمی پوست و ماندگاری بیشتر آرایش می‌شوند. حداقل ماهی یک بار برس‌های‌تان را بشویید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

با شامپو بشویید

برس‌تان را در ظرفی که شامپوی بچه ریخته‌اید بچرخانید.

با آب شست‌وشو دهید

آب گرم را باز کنید و برس را در جریان آب گرم قرار دهید تا خوب شامپو از میان موهای برس برود، این کار باعث می‌شود چربی‌ها از آن زدوده شوند.

خشک کنید

آب اضافی برس را با حوله بگیرید وموهای برس را حالت دهید و به آن شکل دهید. برای این‌کار با دست‌های تمیز موهای قلمو را در جهت مناسب بکشید. بهتر است این کار را شب انجام دهید و تا صبح به برس دست نزنید تا خشک شود.

 

موچین سرکج

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

این موچین را هم آرایشگران انتخاب می‌کنند و هم خانم‌هایی که چندان حرفه‌ای نیستند. کج بودن نوک آن باعث کندن راحت‌تر مو می‌شود. ضمن آنکه دید کافی برای انجام کار را هم به شما می‌دهد.

 

موچین نوک‌تیز

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

این موچین برای نقاطی که دسترسی کمتری به آنها وجود دارد مناسب است و برای بیرون کشیدن موهای بسیار نازک خوب عمل می‌کند، به‌شرطی که مراقب باشید موها، سرکن نشوند و نوک تیز آن باعث بریده شدن مو و باقی ماندن ریشه در پوست نشود.

 

موچین نوک‌تخت

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

این موچین برای از بین بردن موها در یک منطقه بزرگ‌تر خوب است. از این موچین می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد جاهای دیگر صورت مثل چانه هم استفاده کنید.

 

موچین هلالی

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

این موچین مانند وکس عمل می‌کند و موهای سخت را به راحتی از جا می‌کند، پس تلاش زیادی برای خارج کردن موها لازم نیست، این موچین کار شما را آسان می‌کند.

 

موچین چراغ‌دار

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

گاهی اوقات نور کافی برای دیدن موهای اضافی وجود ندارد، برای همین موچین‌های چراغ‌دار گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. نور این موچین کمک می‌کند ریزترین موها را در هر فضایی ببینید.

 

موچین قیچی

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

این نوع موچین برای افراد حرفه‌ای مناسب است چون سر آن نازک‌تر است و استفاده از آن تبحر می‌خواهد. با اینکه این نوع موچین کنترل راحت‌تری دارد اما به دلیل نوک تیزی که دارد، باید با تبحر خاصی به کار گرفته شود.

 

فرمژه فلزی با دسته تخت

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

این نوع فرمژه کمک می‌کند به راحتی به مژه فشار وارد کنید و کنترل‌تان برای این کار بیشتر شود. این وسیله برای آنهایی که انگشتان کلفت دارند و به سختی از انواع کلاسیک استفاده می‌کنند هم بسیار راحت است. مراقب باشید که این فرمژه را خیلی به انتهای مژه‌های‌تان نزدیک نکنید.

 

فرمژه حرارتی

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

اگر مژه‌های‌تان به هیچ عنوان فر نمی‌شود یا آنقدر نازک و کوتاه است که با انواع فلزی نمی‌توان آن را فر کرد بهتر است از انواع حرارتی استفاده کنید. فقط حواس‌تان باشد در جهت مخالف مژه‌های‌تان آن‌را فشار دهید و آنقدر نگه‏ دارید که فر بخورد. این مورد برای افرادی که کاشت مژه انجام داده‌اند یا مژه‌های شکننده دارند بسیار مناسب است چون احتمال شکستن آن نسبت به انواع فلزی بسیار کمتر است.

 

فرمژه کلاسیک فلزی

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

برای مژه‌های معمولی که نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه هستند فرم کلاسیک فرمژه مناسب است. این فرمژه‌ها دو نوع دارند؛ نوعی که هلالی‌تر هستند و نوع تخت‌. در مدل‌های تخت می‌توانید فرمژه را به ریشه مژه‌ها نزدیک‌تر کنید و بیشتر مژه‌ها را فر کنید. با این نوع فرمژه باید در یک فشار بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

فرمژه فشاری

بیوگرافی لوازم آرایشی محبوب شما

اگر تا به حال از فرمژه استفاده نکرده‌اید انواع معمول و فلزی ممکن است کمی خطرناک به نظر برسند، بنابراین فرمژه فشاری پلاستیکی کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. تنها نکته اینجاست که این نوع از فرمژه به اندازه انواع فلزی قوی نیست و شاید نتواند موج کافی را با یک بار فشار به وجود آورد، به همین دلیل باید تعداد دفعات آن را زیاد کنید و هر بار مدت زمان بیشتری آن را روی مژه‌های‌تان نگه‌دارید.

 

مجله سیب سبز

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...