پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

کاخ ها و قصر های رویایی آلمان

کاخ ها و قصر های رویایی آلمان 

تصاویر رویایی ازکاخ های باشکوه در انیمیشن هایی چون سیندرلا و افسانه های اروپایی، در برخی از کشورهای این قاره مابه ازای واقعی دارند.
اوج هنر معماری در اروپای بعد از قرون وسطی و مهندسی توام با هنر در کشورهایی چون آلمان ، انگلیس ، فرانسه و اسکاتلند به خلق کاخها و قلعه های باشکوهی انجامید که بسیاری از آنان هم اکنون جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می شوند و سالانه حدود دو میلیون بازدید کننده دارند.اما شاید آلمان را بتوانیم سرآمد کشورهای اروپای در داشتن کاخها و قصرهای رویایی بدانیم چرا که بسیاری از افسانه ها و داستانهای فانتزی از همین قلعه ها و کاخها الهام گرفته اند.

اشراف‌زادگان آلمانی از اواخر سده‌های میانی، شروع به ساخت قصر به‌جای قلعه کردند. آنها می‌خواستند به این وسیله قدرت خود را نمایش دهند. امروزه این کاخ‌ها تبدیل به آثار دیدنی شده‌اند. در این‌جا تعدادی از زیباترین کاخ های آلمان را معرفی می کنیم.

قصر Neuschwanstein :

معروف‌ترین قصر آلمان است. سالانه حدود ۵ / ۱ میلیون نفر از این کاخ بازدید می‌کنند. لودویگ دوم، پادشاه بایرن، از سال ۱۸۶۹ دستور ساخت این کاخ را داد.بسیاری از کاخهای معروف انمیشن های والت دیسنی از این کاخ الهام گرفته اند.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟

کاخ Albrechtsburg :

در شهر مایسن (Meisen) قدیمی‌ترین کاخ آلمان است. شهریار زاکسن، فریدریش آگوست اول، که او را “آگوست قدرتمند” می‌نامیدند، در سال ۱۷۱۰ دستور ساخت این کاخ را در شهر مایسن داد.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟

قصر هایدلبرگ :

یکی از کاخ‌های باستانی آلمان است. این قصر که علامت شهر هایدلبرگ است، یکی از مقرهای حکومت پادشاهان آلمان بوده است. این قصر که در ارتفاع ۸۰ متری مشرف به منطقه قدیمی شهر بنا شده است، توسط سربازان لویی چهاردهم خراب شد. کاخ هایدلبرگ اکنون معروف‌ترین مخروبه ‌‌آلمان است.

کاخ آبی Glücksburg :

واقع در خلیج فلنزبورگ (Flensburg)، شهر شمالی آلمان است. این قصر جزو مهم‌ترین بناهای رنسانس در شمال آلمان است. کاخ Glücksburg در قرن ۱۹ میلادی مقر مسکونی پادشاه دانمارک بود.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟

قصر وورتسبورگ(Würzburg):

۳۶۵ اتاق دارد. Baltasar Neumann معماری است که راه پله با شکوه این کاخ را طراحی کرده است. نقاشی دیواری این کاخ نیز بر عهده نقاش ونیزی Giovanni Battista Tiepolo بوده است. این کاخ از سال ۱۹۸۱ تاکنون جزو میراث جهانی یونسکو است.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟

قصر Augustusburg :

واقع در شهر برول (Brühl) – شهر کوچکی بین بُن و کلن – یک از زیباترین مقر حکومتی قرن ۱۸ میلادی بوده است. سبک این ساختمان به زمان روکوکو برمی‌گردد. این قصر از سال ۱۹۴۹ به بعد، مقر میهمانان دولت آلمان غربی بوده است. کاخ Augustusburg از سال ۱۹۸۴ جزو میراث جهانی یونسکو است.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟

قصر شورین (Schweriner Schloss) :

در جزیره‌ای در دریاچه شورین واقع شده است. دوک‌های منطقه مکلنبورگ آلمان در میانه قرن ۱۹ میلادی آن را طراحی کردند. حدود ۱۰۰۰ سال پیش در این‌جا حتی یک قلعه اسلاویانی وجود داشت. امروزه این ساختمان پارلمان ایالتی استان مکلنبورگ-فورپومرن آلمان است.

ملکه هانوفر :

در سال ۱۸۵۷ ، ۳۹ ساله شد. پادشاه جورج برای روز تولد وی به او این قصر را هدیه کرد که کاخ Marienburg نام گرفت. البته زمان تولد ملکه این کاخ هنوز ساخته نشده بود و تکمیل آن ده سال طول کشید. کاخ Marienburg هنوز هم متعلق به دودمان وِلف (Welfen) است.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟

قصر Moyland (به زبان هلندی: کشور زیبا) :

در نزدیکی شهر کلوه (Kleve) در استان نوردراین-وستفالن واقع در غرب آلمان است. این کاخ در قرن ۱۷ میلادی از یک بنای قرون وسطی‌ای به یک ساخت سبک باروک تبدیل گشت. این قصر امروزه دارای یک موزه از اثرات هنری Joseph Beuys است.
رویایی ترین کاخ های جهان در کدام کشور قرار دارند؟
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 3,91 از 5)
Loading...