پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

چگونه از نیش پشه ها در امان بمانیم ؟

فرار از نیش پشه ها

راهکارهایی برای جلوگیری از نیش پشه در خواب

نیش پشه علاوه بر مزاحمت و سوزش می تواند موجب انتقال برخی ویروسها و بیماریها شود. در این مقاله ۵ راهکار ساده جهت جلوگیری از گزند این حشرات موزی را به شما معرفی می کنیم.

 

پوشیدن لباس خواب بلند

جلوگیری از نیش زدن پشه,فرار از نیش پشه
هرچه پوست کمتر پیدا باشد  به این معنی است که پشه ها  در فضای کمتری می توانند تغذیه  کنند. مثل  شلوارهای بلند، لباس آستین بلند و جوراب. همچنین مطمئن شوید که آنها در اطراف مچ پا، مچ دست و یقه تنگ می شوند. بنابراین پشه ها نمی توانند دزدکی  از زیر لباس نفوذ کنند. سعی کنید لباس های خیلی نازک نپوشید  تا پشه جای ضربه به گوشت شما نیش خود را در تار و پود پارچه فرو کند.

 

استفاده از پنکه

جلوگیری از نیش زدن پشه,فرار از نیش پشه
یک پنکه را رو به تخت خود روشن نگه دارید به این ترتیب با گرفتن یک نسیم ملایم می توانید در برابر پشه به چند طریق محافظت شوید. پشه در برابر باد مقاومت ضعیفی دارد و حدود ۱ تا ۱.۵ مایل در ساعت حرکت می کند ، بنابراین یک باد قوی می تواند پشه ها را برای رسیدن به شما با مشکل مواجه سازد. به علاوه پشه پیدا کردن هدف خود را از طریق بو و دی اکسید کربن بازدم پیدا می کند که در صورت روشن بودن پنکه، سخت تر شما را پیدا می کند. پشه ها از باد  نفرت دارند!

 

حمام قبل از خواب

جلوگیری از نیش زدن پشه,فرار از نیش پشه
پشه ها  به عرق جذب می شوند. دلیل آن ممکن است اسید لاکتیک موجود در عرق باشد. هر روز قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید و سپس به طور کامل خود را خشک کنید.

 

بسته نگه داشتن پنجره

جلوگیری از نیش زدن پشه,فرار از نیش پشه
وزیدن نسیم خنک از پنجره ممکن است احساس خوبی به شما داده و  خوشایند باشد اما صبح جای گزش پشه ها را خواهید دید. مطمئن شوید که پنجره ها و درها دارای توری هستند. به خصوص در هنگام سفر به مناطق جدید مراقب باشید.

 

اسانس گیاهی

فرار از نیش پشه ها
یک مطالعه که نتایج آن در مجله علمی به چاپ رسیده و۲۰  عصاره گیاهی مختلف را با هم مقایسه کرده است. نتایج این تحقیق نشان داده که عصاره سنبل هندی و دارچین برای پشه ها سمی و تحریک کننده  است. این مواد به بهترین شکل  در دفع انواع پشه موثر است. اسانس رقیق آن را با آب مخلوط و در اطراف اتاق اسپری کنید.

 

منبع: شفاجو

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...