سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

چه رازی در زیبایی مادربزرگ ها نهفته است؟

 

چه رازی در زیبایی مادربزرگ ها نهفته است؟

 راز زیبایی مادربزرگ ها

مادربزرگ‌ها همیشه با مواد شیمیایی و آرایشی مخالف هستند

 

مادر بزرگ ها همیشه راه‌های خلاقانه و جالبی برای حل هر مشکلی دارند. فقط کافی است سری به آشپزخانه بزنند و با یک کاسه و چند میوه و چند روغن با یک معجون زیبایی برگردند. دیگر نه خبری از جوش هست و نه رد و اثری از آکنه و سیاهی دور چشم.
مادر بزرگ ها همیشه با مواد شیمیایی و آرایشی مخالف هستند، برای همین هم از هر مواد طبیعی و ارگانیکی که در خانه پیدا می‌شود، استفاده می‌کنند ‌و بهترین ماسک‌ها و کرم‌های طبیعی را می‌سازند‌. حتما شما هم مادر‌بزرگی دارید که می‌توانید با توصیه‌هایش پوست و موهای‌تان  را زیبا و درخشان کنید. اگر هم کنجکاو هستید که بدانید مادربزرگ من چه نسخه‌ای برا‌ی زیبایی‌هایش در جوانی داشته، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

روشن کردن پوست با لیمو و خیار
بعد از چند سال استفاده از لوازم آرایشی و کرم پودر‌ها‌، رنگ صورت کدر و مات می‌شود. اگر دل‌تان می‌خواهد صورت‌تان روشن شود و از کدری بیرون بیاید و بدرخشد، بهتر است به‌جای استفاده از سفید‌کننده‌های شیمیایی از مخلوط خیار و لیمو استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با دو قاشق غذا‌خوری آبلیمو مخلوط کنید و برای پنج دقیقه روی پوست صورت‌تان بگذارید. بعد از ۵‌دقیقه با آب ولرم صورت‌تان را بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و مرطوب‌کننده مناسب پوست‌تان را بزنید.

 

قلع و قمع آکنه‌ها با لیمو
به نظر من آکنه‌ها بزرگ‌ترین دشمنان خانم‌ها آن هم یک روز قبل از یک مهمانی مهم هستند. مثلا عروسی خواهر یا برادر یا حتی برادر شوهرتان است. فکرش را بکنید با یک صورت پر از آکنه باید به مهمانی بروید. اما نگران نباشید. مادربزرگ من همیشه برای این روزها نسخه ساده و ۵‌دقیقه‌ای داشت.

فقط کافی است آب یک لیمو را در ظرفی بچکانید و بعد به همان اندازه آب روی آن بریزید. مخلوط آب و لیمو را روی آکنه بمالید و یک دستمال تمیز روی آن بگذارید. بعد از ۵‌دقیقه به آرامی دستمال را روی آکنه‌ها بکشید. خودتان از صحنه‌ای که می‌بینید، شگفت‌زده می‌شوید. تمام آکنه‌های سر‌سیاه به دستمال می‌چسبند و از پوست جدا می‌شوند. البته این لیمو جای آکنه‌های قبلی را که سیاه شده هم سفید‌تر ا‌ز قبل می‌کند.

 

پف‌ها را با سیب‌زمینی محوکنید
این پف‌های دور چشم و حلقه‌های سیاهی که پایین چشم است، کابوس هر خانمی قبل از آرایش کردن یا بعد از بیدار شدن از خواب است. اگر از خواب بیدار شدید و ‌دیدید چشم‌های‌تان پف کرده و حلقه‌های دور آن سیاه‌تر از همیشه شده، بهتر است خونسردی‌تان را حفظ کنید و یک عدد سیب‌زمینی و یک پیمانه شیر را روی میز بگذارید.

حالا سیب‌زمینی را رنده کنید و با شیر خوب هم بزنید و با یک پنبه تمیز روی چشم‌های‌تان بگذارید، یعنی چشم‌های‌تان را برای ۱۰‌دقیقه ببندید و بعد این مخلوط جادویی را روی چشم‌های‌تان بگذارید. بعد از ۱۰‌دقیقه این مواد را از روی چشم‌ها بردارید و با آب ولرم بشویید. حالا خودتان را در آینه نگاه کنید. دیگر خبری از پف و آن لکه‌های پر‌رنگ نیست. البته لکه‌های سیاه با یک بار گذاشتن این مخلوط ازبین نمی‌رود. حداقل هفته‌ای یک‌بار این مخلوط را روی چشم‌هایتان بگذارید و تاثیر مثبت آن را ببینید.

 

موهای بلند و ضخیم با ماسک انگور
اگر می‌خواهید موهایی بلند و ضخیم و محکم داشته باشید حتما انگور بخورید. مادربزرگ من موهای زیبا و پر‌پشتی داشت‌. همیشه می‌گفت از بچگی انگور خورده و به‌همین دلیل موهای زیبا و سالمی دارد. از نظر علمی هم اگر به این موضع نگاه کنید، انگور ویتامین‌C دارد و این ویتامین مانع از ریزش مو و باعث سلامت آن می‌شود.

 

راز زیبایی مادربزرگ ها

مادربزرگ‌ها از مواد طبیعی استفاده می‌کنند ‌و بهترین ماسک‌ها و کرم‌های طبیعی را می‌سازند‌

 

با عسل نورانی شوید
شاید تحمل عسل روی صورت خیلی سخت باشد اما وقتی بدانید با چند دقیقه تحمل کردن می‌توانید از شر لک‌های کم‌رنگ خلاص شوید و صورت‌تان روشن ‌و درخشان شود، قطعا می‌توانید. البته قبل از اینکه بخواهید عسل را روی صورت‌تان بگذارید باید از اصل بودن آن مطمئن باشید. عسل باید اصل و بدون هرگونه شکر باشد.

شکر وقتی روی صورت قرار بگیرد می‌تواند باعث به‌وجود آمدن جوش‌های ریز و قرمز شود و به‌جا‌ی اینکه پوست‌تان را درمان کنید تازه با چالش جدیدی به اسم جوش‌های ریز هم روبه‌رو می‌شوید. عسل اصل را با پنبه تمیز روی پوست بمالید و بعد از ۵‌دقیقه با آب ولرم بشویید و خشک کنید. مواد موجود در عسل باعث می‌شود پوست صورت‌تان برق بیفتد و یک لایه‌برداری سریع و بی‌هزینه انجام دهید.

 

با شنبلیله ماسک مو بسازید
مادر بزرگم همیشه یک  ماسک سبز خوشبو روی سر‌ش می‌گذاشت. حدود ۳۰۰‌گرم شنبلیله را در آب خیس کرده و بعد آن را خرد می‌کرد و همان‌طور روی موهایش می‌گذاشت و روی آن را با کلاه‌رنگ می‌پوشاند. شما هم می‌توانید این ماسک را روی موهای‌تان بگذارید و بعد از دو ساعت بشویید و با کمی روغن‌زیتون چرب کنید. شنبلیله حاوی پروتئین و نیکوتین اسید است که باعث افزایش رشد مو می‌شود. پتاسیم شنبلیله از ریزش مو جلو‌گیری می‌کند و لیستین موجود در آن هم باعث تقویت مو می‌شود.

 

آب هویج نمی‌گذارد موهای‌تان سفید شود
باورتان می‌شود؟ مادربزرگ من هر روز آب‌هویج می‌خورد. می‌گفت آب هویج نمی‌گذارد موهایم سفید شود. راست هم می‌گفت. موهایش خیلی دیر‌تر از بقیه زنان هم‌سن و سالش سفید شد. هویج سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که باعت تغذیه مو می‌شود، در‌ضمن با خوردن آب‌هویج به دستگاه گوارش و البته چشم‌های‌تان هم کمک می‌کنید. به‌دلیل وجود ویتامین‌C و آنتی‌اکسیدان، هویج می‌تواند لک‌های روی پوست را هم کم‌رنگ کند. درضمن نوشیدن هر روز آب‌هویج از پیر شدن پوست هم جلو‌گیری می‌کند.

هویج به‌دلیل داشتن ویتامین‌C که در بدن باعث ساخت کلاژن می‌شود خاصیت ضد‌پیری دارد و می‌تواند از ‌چین و چروک و افتادن پوست جلوگیری کند.

 

خامه تازه، دشمن خشکی پوست
اگر به تازه بودن خامه‌ای که مصرف می‌کنید مطمئن هستید، می‌توانید همین‌طور که مشغول خوردن صبحانه هستید، یک قاشق از خامه را هم روی پوست صورت‌تان بمالید و ماساژ دهید، البته اگر پوست‌تان خشک است‌. بعد از ۵‌دقیقه هم خامه را از روی پوست پاک کنید. چربی خامه توسط سلول‌های پوست جذب شده و پوست‌تان نرم ‌و انعطاف‌پذیر می‌شود.

 

مرهمی برای زخم‌های سطحی
زردچوبه گیاه جادویی و باستانی است که قدمت زیادی دارد. زردچوبه ضد‌باکتری‌، ضد‌عفونی‌کننده و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند در پوشش زخم و علائمی که از آن باقی‌مانده، کمک کند. پس اگر روی بدن‌تا‌ن جای زخمی باقی مانده، هفته‌ای یک‌بار یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب جوشیده مخلوط کنید و روی جای زخم بگذارید.

کم‌کم و به مرو زمان می‌بینید چطور زخم قدیمی از‌بین می‌رود. زردچوبه همچنین به از‌بین بردن آکنه‌ها کمک کرده و بعد از چند هفته پوست شما را سفیدتر و روشن‌تر از قبل می‌کند.اما مراقب باشید از این مرهم در مدت کوتاهی استفاده کنید تا رنگ پوست‌تان عوض نشود.

 

مرهمی برای پوست چرب
اگر پوست‌تان چرب است و هزار ماسک و کرم و لایه‌بردار و… را استفاده کرده ولی هنوز جوابی نگرفته‌اید، می‌توانید نسخه جادویی مادربزرگ را هم امتحان کنید. مادربزرگ معتقد بود یک خمیر آرد با آب یا شیر می‌تواند جای یک صابون شوینده تند و تیز را بگیرد. خودش همیشه صورتش را با خمیر آرد و شیر می‌شست. مادربزرگ می‌گفت ‌آرد مانع تولید سبوم یا چربی ‌در پوست می‌شود. برای این کار دو قاشق غذا‌خوری آرد را با نصف ‌پیمانه آب یا شیر مخلوط کنید و صورت‌تان را با آن بشویید و بعد روی آن کرم مرطوب‌کننده بزنید. مادربزرگ معتقد بود چربی‌های صابون پوست را چرب‌تر از قبل می‌کند به‌همین دلیل هیچ‌وقت از صابون استفاده نمی‌کرد و همیشه صورتش صاف و شفاف بود.

 

منبع: مجله سیب سبز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...