پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مدل های زیبای چیدمان میز صبحانه رسمی و شیک

با چیدمان زیبای میز صبحانه علاوه بر این که ذوق و سلیقه خود را به نمایش می گذارید ، این وعده مهم غذایی را دلچسب تر و خاطره انگیز تر می کنید. اگر صبحانه کامل میل شود، اشتهای کاذب در طول روز کاهش می یابد و این امر می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند تا جایی که یکی از ارکان هر رژیم لاغری، صبحانه کامل است.

با چیدن یک میز صبحانه زیبا می توان کاری کرد که کسی به راحتی از مقابل آن نگذشته و با ترکیب رنگها و ظروف مختلف همه را به اشتها در آورد.

عکس چیدمان میز صبحانه

اگر می خواهید مهمانانتان دور میز بنشینند و میز را در این حالت تدارک ببینید، بهتر است از یک رانر که فقط بخش میانی میز را می پوشاند، استفاده کنید. در انتخاب رنگ رومیزی، ذوق و سلیقه به خرج دهید. اگر رومیزی تان شلوغ است، ظرف های رنگی و پرزرق و برق را فراموش کنید. بشقاب ها را مقابل هر صندلی قرار دهید.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه
میز صبحانه را کنار پنجره رو به آفتاب بگذارید. چندتایی از ظروف قدیمی که سال هاست دم دستتان نبوده را بیرون بیاورید. بشقاب های گل سرخی جان می دهد برای سرو املت. اگر حیاط خلوت یا بالکن دارید، یک دست میز پلاستیکی با پایه های جداشونده دست و پا کرده و مراسم صبحانه خوری را در آنجا برگزار کنید. از پارچه های چهارخانه نخی یک رومیزی و چند بالشتک دورچین دار بدوزید.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

در وعده صبحانه از میوه های تازه استفاده کنید. ظرف میوه ها را کنار هم بگذارید و هر میوه را داخل یک ظرف بریزید. از مخلوط کردن اجزای صبحانه بپرهیزید. تفاوت و تضاد رنگی را در میزتان رعایت کنید؛ مثلاً ظرف کیوی خرد شده و خیار را کنار هم نگذارید.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

اگر فصل هلو و زردآلوست، هسته آنها را بگیرید و هر دانه را به دو قسمت تقسیم کنید. از هندوانه هم غافل نشوید. تکه های مثلثی هندوانه را در یک ظرف مستطیل پشت هم بچینید و چشم مهمانانتان را به میز زیبای تان خیره کنید.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

انواع مرباها، عسل، گردو و کنجد را در ظرف های شیشه ای بریزید. روی هرکدام یک تکه پارچه گل دار یا چهارخانه بگذارید و دورش را با یک روبان پاپیون بزنید. به جای پارچه می توانید از کاغذهای کاهی و به جای روبان می توانید از طناب های کنفی هم استفاده کنید. می توانید قاشق ها را در ظرف های اصلی بگذارید و مرباها را در همین ظرف ها سرو کنید.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

میز نوشیدنی های گرم و سرد را از میز صبحانه جدا کنید. انواع شربت ها، چای و قهوه و همین طور لیوان ها را روی آن در طرف دیگری از فضا بچینید تا مهمانتان موقع سرو غذا به هم برخورد نکنند و با خیال راحت لیوان هایشان را پر کنند. روی میز نوشیدنی، حداقل دو سایز لیوان قرار دهید. برای نوشیدنی های گرم، شعله پخش کن کوچک یا چند شمع بزرگ در نظر بگیرید تا زود سرد نشوند.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

بهتر است از رومیزی کتان سفید برای میز مهمانی رسمی استفاده کنید. در این حالت، تمام اجزای میز خودشان را نشان می دهند. مرباها را در ظرف های شبیه به هم، در یک گوشه بگذارید. نان را داخل یک دستمال سفید، روی تخته چوبی قرار دهید و اگر لازم است، چاقوی برش نان را کنار آن  بگذارید. اگر نان ها را از قبل تکه کرده اید، آنها را در سبدهای چوبی یا حصیری قرار دهید. کیک و انواع شیرینی ها را هم در نزدیکی نان ها بگذارید. بهتر است حداقل از دو نوع نان حجیم و سنتی در پذیرایی تان استفاده کنید.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

بشقاب، کاسه، چاقو، چنگال و قاشق ها را در دو بخش و در دو طرف میز تقسیم کنید تا دسترسی به آنها راحت باشد. ظرف های املت، عدسی و خوراک ها را در وسط قرار دهید. بهتر است هرکدام از این غذاها در ظرفی که امکان گرم شدن دارد، سرو شود. البته این ظرف ها حتماً باید در داشته باشند.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

برای هر نفر کارد، چنگال و چاقو بگذارید. قسمت وسط میز را خالی بگذارید و بشقاب و کاسه یا پیش دستی و فنجان را از قسمت بیرونی میز بچینید. بهتر است نوشیدنی ها را در لیوان سرو کنید اما مراقب باشید زیاد میز را شلوغ نکنید. برای اینکه بتوانید از فضای روی میز به خوبی بهره مند شوید، از یک ظرف سه طبقه استفاده کنید. می توانید در بخش بالایی شیرینی، در وسط میوه و در بخش بزرگ تر آن نان ها را بگذارید؛ درست مثل میز صبحانه جناب ظریف!

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

مطمئن باشید اگر مهمانانتان را به یک مراسم صبحانه خوران سنتی به صرف کله پاچه و هلیم دعوت کنید، کسی دست رد به سینه تان نمی زند و همه رأس ساعت در مهمانی حاضر می شوند. رومیزی قلم کاری اصفهان و ظرف های سفالی آبی لاجوردی جان می دهند برای این وعده.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه

دستمال سفره ها تنوع و ویژگی خاصی به میز یا سفره تان می دهند. می توانید آنها را با رنگ گل هایی که روی میز قرار می دهید، هماهنگ کنید. گل ها را در تنگ های شیشه ای گرد بگذارید تا شاخه هایشان هم قابل رویت باشند. بلندی گل ها را طوری اندازه کنید که هنگام برداشتن بشقابی از روی میز، به آستین گیر نکنند.

چند نمونه چیدمان میز صبحانه 
چند نمونه چیدمان میز صبحانه 
چند نمونه چیدمان میز صبحانه 
چند نمونه چیدمان میز صبحانه 

چیدمان میز صبحانه با ظروف چوبی زیبا به شکل قلب

نمونه های زیبای تزیین صبحانه رسمی و مجلسی

  

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,60 از 5)
Loading...