سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

چند ترفند آشپزی برای نوعروس ها

ترفند آشپزی

با چند ترفند آشپزی از غذای شور، سوخته و… نترسید

 
 * هنگامی که در حال درست کردن گوشت هستید و به طور ناگهانی آن را می سوزانید، تنها کافی است قابلمه را عوض کنید و به آشپزی ادامه دهید. می توانید مقدار خیلی کمی به آن شکر اضافه کنید چرا که شکر موجب از بین بردن مزه سوختگی می شود.

 * اگر سوپ یا خورشت‌تان به طور ناگهانی شور شده است، چند تکه سیب زمینی پوست کنده داخل آن بیندازید. سیب زمینی نمک اضافی را جذب می‌کند. از سیب نیز می توانید استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که بعد از ۱۰ دقیقه تکه های سیب را خارج کنید.

 * اگر برنج‌تان سوخته، نان لواشی را روی برنج پهن کنید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را بردارید، نان بو و طعم سوختگی را از بین می برد. به یاد داشته باشید در هنگام کشیدن برنج، قسمت سوخته پایین قابلمه را نخراشید.

 * برای پی بردن به تازگی تخم مرغ ها، آنها را در ظرفی پر از آب قرار دهید. تخم مرغ هایی که در ته ظرف قرار می گیرند تازه هستند، تخم مرغ هایی که قسمت انتهای آنها به سمت بالا باشد، زیاد تازه نیستند و باید آنها را زود مصرف کرد و آنهایی که روی آب شناورند کهنه هستند.

 * قبل از درست کردن ذرت بو داده روی اجاق گاز، ذرت ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بخیسانید. سپس آنها را از صافی رد کنید و روی اجاق قرار دهید. رطوبت اضافه شده به دانه های ذرت موجب سریعتر آماده شدن آنها می شود و علاوه بر آن ذرت ها پفدارتر می شود.

 * هیچ گاه موزها را در یک دسته یا در کنار میوه های دیگر نگهداری نکنید. موزها را از هم جدا کنید و هر کدام را در نقطه ای مختلف قرار دهید. موزها گازهایی آزاد می کنند که موجب سریعتر رسیدن میوه های دیگر حتی موزهای دیگر می شوند. جدا کردن آنها موجب تازه نگه داشتن آنها به مدت طولانی‌تری می شود.

 * برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی های درون گونی، یک عدد سیب درون گونی آنها قرار دهید.

 * اگر به طور اتفاقی خود را در آشپزخانه سوزاندید، مقداری خردل روی ناحیه سوخته شده بپاشید. بعد از گذشت مدت زمانی درد از بین می رود. خردل مانع تاول زدن نیز می شود.

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 32, میانگین امتیاز: 3,63 از 5)
Loading...