جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

پوسته شدن سر نوزادان را جدی بگیرید

pooste

پوسته شدن سر نوزادان را جدی بگیرید

 

حتما شما هم تا به حال دقت کرده‌اید که پوست سر بیشتر نوزادان، پوسته پوسته است. معمولا این پوسته‌ریزی‌ها در روزها و هفته‌های اول پس از تولد، طبیعی هستند اما ادامه دار بودن آنها چطور؟

دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست، مو و لیزر در این باره می‌گوید: «پوسته‌ریزی طولانی‌مدت سر نوزادان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی ابتلا به درماتیت سبوره یا قارچ شوره سر، عامل این پوسته‌ریزی‌ها است و امکان ایجاد آن در نوزادان وجود دارد».

وی تاکید می‌کند که درماتیت سبوره، نیاز به مراجعه به پزشک و درمان دارد و رها کردن آن به بهانه درمان خودبه‌خودی، می‌تواند باعث تشدید مشکل نوزاد شما بشود. عضو مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «گاهی پوسته‌ریزی سر نوزادان در زمینه بیماری صدف یا پسوریازیس هم اتفاق می‌افتد که در این صورت هم مراجعه به متخصص پوست برای طی کردن روند صحیح درمان، ضروری است».

مباشر در نهایت خاطر نشان کرد که ابتلا به اگزما در بچه‌ها هم امری شایع است و این پوسته‌ریزی‌های سر می‌توانند نشانه ابتلا به این بیماری باشند و اگر درمان‌نشده رها شوند، تشدید بیماری در نوزاد شما را در پی خواهند داشت. با این حساب، پوسته‌پوسته شدن سر نوزادان که تا ۸ یا ۹ ماه پس از تولد آنها هم از بین نرفته باشد، می‌تواند نشانه وجود یک بیماری پوستی و نیازمند درمان باشد.

منبع : سلامانه
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...