سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

پنج روش برای بهبود عمر باتری لپ تاپ

 

پنج روش برای بهبود عمر باتری لپ تاپ
آموزش و ترفند ؛

ترفندهای ساده برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

راهکارهای بلندمدت به شما کمک می‌کند طول عمر باتری لپ تاپ تان را افزایش دهید. اگر روی لپ‌ تاپ خود از سیستم‌ عامل ویندوز (مخصوصا ۸.۱) استفاده می‌کنید، پنج روش برای بهبود عمر باتری وجود دارد.

 

۱ـ به‌روزرسانی نرم‌افزار
مایکروسافت همواره نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده نرم‌افزار‌ها را برای برطرف کردن مشکلات نسخه‌های قبلی، منتشر می‌کند. توصیه می‌شود همیشه از آخرین نسخه نرم‌افزار‌ها روی سیستم خود استفاده کنید، زیرا باعث افزایش امنیت سیستم و طول عمر باتری می‌شوند.

 

۲ـ تغییر تنظیمات باتری
در ویندوز ۸.۱ ، گزینه‌های متعددی برای تنظیمات باتری وجود دارد. از قسمت کنترل پنل، گزینه Hardware and Sound را انتخاب کنید و روی گزینه Power کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

 

۳ـ تاریک‌تر کردن صفحه نمایش
بهتر است نور صفحه نمایش را به کمتر از نصف کاهش دهید تا شارژ کمتری مصرف شود. برای این کار، از فهرست Charms، گزینه Settings را انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید به مسیر Settings»» Change PC settings»» PC and Devices»» Display بروید و اسلایدری تحت عنوان Adjust my screen brightness automatically را خاموش کنید. برای کم کردن نور پس‌زمینه صفحه-کلید، فهرست Charms را باز کنید و mobility را در قسمت جستجو، تایپ کنید و گزینه Windows Mobility Center را انتخاب کنید.

 

۴ـ خاموش کردن بلوتوث
به مسیر Settings»» PC and Devices بروید و گزینه بلوتوث را انتخاب و آن را خاموش کنید.

 

۵ـ قطع کردن هرگونه لوازم جانبی
بلوتوث یا هر ابزار یو. اس. ‌بی مانند فلش درایو، باتری مصرف می‌کند. اگر از یک وسیله استفاده نمی‌کنید، آن را بیرون بکشید.

 

بنپایه : کلیک
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
(اولین نفر باشید که به این مطلب امتیاز می دهید)
Loading...