سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

نکات و ترفندهای آرایش

orig

نکته هایی که آرایشگران به شما نمی گویند

 

یک آرایش خوب تاثیر زیادی در زیبا و درخشان شدن چهره دارد و مسلما دانستن تکنیک‌ها و ترفندهای آرایش و یادگرفتن روش صحیح استفاده از آنها، می‌تواند زیبایی شما را افزون‌تر کند .

بیشتر خانم‌ها می‌دانند که دانستن تکنیک‌های آرایشی مساوی است با سلامت و زیبایی بیشتر چون اولا پوست آسیب نمی‌بیند و دیگر اینکه با دانستن علم آرایشگری می‌توان نتیجه مطلوب‌تری به دست آورد و درنهایت چهره‌ای طبیعی‌تر داشت اما خیلی از خانم‌ها هم هستند که اصلا به این اصول توجه نمی‌کنند و به اهمیت لوازم آرایشی واقف نیستند.

برای این افراد فرقی نمی‌کند از این تکنیک‌ها چگونه استفاده کنند. زیباتر شدن جزئیات فراوانی دارد که شاید هیچ‌گاه به آنها فکر نکرده باشید اما ما به کمک تجربیات آرایشگران ماهر به شما کمک می‌کنیم تا به خود اهمیت دهید و زیبایی‌تان را دوچندان کنید.

برای اکستنشن از موهای طبیعی استفاده کنید

اگر تصمیم دارید موهای‌تان را اکستنشن کنید از آرایشگرتان بخواهید برای‌تان از موهای طبیعی استفاده کند نه موهای مصنوعی چون موهای طبیعی علاوه بر اینکه قابلیت رنگ، فر یا صاف شدن دارند، ماندگاری بیشتری نسبت به موهای مصنوعی دارند.

 

hair-extensions-before-and-

برای قرار دادن اکستنشن سه روش وجود دارد؛ دوخت، رینگ و چسب (کراتین) اما شما از آرایشگرتان بخواهید از روش رینگ استفاده کند زیرا روش دوخت به موها فشار زیادی وارد می‌کند و در درازمدت باعث دردسر می‌شود، در روش چسب هم چون باید هر دو یا سه ماه ترمیم انجام شود ریزش موها زیاد می‌شود.

روی ناخن ناسالم، ناخن نکارید

این روزها خانم‌های زیادی سراغ کاشت ناخن می‌روند اما نگهداری ناخن‌های کاشته شده، خود اصولی دارد که در صورت رعایت نکردن، ناخن‌ها دچار قارچ می‌شوند اما یکی از دلایلی که باعث بروز قارچ ناخن‌ها می‌شود، کاشت روی ناخن ناسالم است.

وقتی روی چنین ناخن ناسالمی کاشت انجام شود، احتمال مبتلا شدن به قارچ افزایش می‌یابد. یکی دیگر از دلایل بروز قارچ این است که اگر ناخن کاشته شده دچار شکستگی شود ولی فرد دیر برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کند، آب به زیر ناخن شکسته شده نفوذ می‌کند و ناخن دچار قارچ می‌شود.

راه درست ریمل زدن را یاد بگیرید

how_to_apply_makeup_2

ریمل باید تمام سطح مژه یعنی از ریشه تا نوک را پوشش دهد. برای ریمل زدن به مژه‌های پلک بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی ریشه و پایه مژه‌های‌تان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه‌ها بنشیند، سپس این رنگ را با برس ریمل از پایین تا بالای مژه بکشید. هنگام ریمل زدن مژه‌های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و آن را به چپ و راست حرکت دهید.

اکسیدان چاره رنگ گرفتن موهای سفید

اگر موهای‌تان خیلی سفید است رنگ را با کمی اکسیدان آغشته کرده، تقریبا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا موهای‌تان تحریک شوند و بتوانند بهتر رنگ مو را به خود جذب کنند اما اگر سفیدی موهای‌تان کم است نیازی به این کار نیست، بهترین رنگ برای شما مخلوط رنگ شماره ۴ و ۵ از گروه N یا مخلوط رنگ شماره ۳ و ۴ از گروه M است که هر دوی این رنگ‌ها بهتر است با کسیدان ۹ درصد مخلوط شوند.

به جای بند، وکس را امتحان کنید

وکس روشی جهت برداشتن مو از صورت است و درد کمتری نسبت به اصلاح با بند دارد، علاوه بر این‌ دانه‌های سرسیاه روی بینی را از بین می‌برد. در این روش موها دیرتر از بند شروع به رویش می‌کنند و تا حدی هم نرم‌تر و کرکی مانند می‌شوند.

بهتر است در خانه صورت‌تان را وکس نکنید چون ممکن است پوست را بسوزانید و روی آن تاول ایجاد کنید، همچنین اگر وکس را بد از روی پوست بلند کنید کبودی ایجاد می‌شود. بعد از وکس بهتر است از لوسیون ضدالتهاب و ضدجوش استفاده کنید.

چه‌کنید تا پلک افتاده نداشته‌باشید؟

پیشنهاد می‌کنیم استفاده از سایه‌های براق را کنار بگذارید به‌خصوص وقتی سن بالا می‌رود و به ۴۰ نزدیک می‌شود. هرقدر پلک‌ها مات‌تر باشند، چهره زیبایی بیشتری دارد، با سایه‌هایی براق چروک‌های ریز خودشان را بیشتر نشان می‌دهند. می‌توانید از یک خط‌چشم براق استفاده کنید.

اگر دچار افتادگی پلک شده‌اید و دوست دارید چشم‌های‌تان بازتر و زیباتر به نظر برسد به هیچ وجه زیر مژه‌ها خط‌چشم پررنگ نکشید و تنها خط باریکی بالای چشم به سمت گوشه بیرونی چشم‌ها بکشید.

 

مجله زندگی ایده آل

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...