سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

نکاتی در مورد تهیه مرباهای خانگی

 

نکاتی در مورد تهیه مرباهای خانگی

 فوت و فن های تهیه مرباهای خانگی

 

وقتی می خواهید مرباهای خانگی تهیه کنید، تجربیات و نکاتی هست که می تواند دست پخت شما را از مبتدی به حرفه ای برساند. کافی است هرگاه قصد درست کردن مربا را دارید، این نکات را به یاد داشته باشید تا مربایی لذیذ و خوشرنگ و خوشمزه داشته باشید. از مرباهای خانگی تان می توانید در شیرینی ها و دسرهای لذیذتان استفاده کنید و دسر را رنگین تر زیباتر کنید.

 

نکاتی در مورد تهیه مرباهای خانگی

 

نکات مربایی!

میوه هایی که برای تهیه ی مربا انتخاب می کنید باید سالم و تازه و بدون لک و کرم زدگی باشند.

موقع پختن مربا نباید درب ظرف را بگذاریم تا رنگ مربا تغییر نکند. فقط در مورد مربای به که باید درب ظرف بسته باشد تا رنگ مربا قرمز خوش رنگ شود.

شربت مربا باید کامل قوام بیاید. برای آنکه بفهمیم شربت قوام آمده مقداری از شربت را با قاشق بر میداریم، سرد که شد باید شربت حالت کشدار مانند عسل باشد و به سختی از قاشق ریخته شود.

اسانسی که برای معطر کردن مربا به کار برده می شود باید در اواخر پختن مربا داخل آن ریخته شود.

اگر مربا شکرک زد، به علت آن است که مربا زیاد جوشیده است. باید کمی آب جوش در آن بریزید و مربا را دو سه جوش دهید تا یکدست شود.

مربا را باید در ظرف لعابی یا تفلون درست کرد، غیر از مربای به که باید در ظرف مس سفید پخته شود.

اگر مربا بعد از مدتی کپک زد به این دلیل است که آب آن زیاد بوده و شربت مربا به اندازه کافی غلیظ نشده و یا شکر آن کم بوده است. در این صورت مقداری شکر روی آن بریزید و بگذارید مجددا چند جوش بزند تا غلیظ شود.

مربا را نباید گرم در شیشه بریزیم. اگر مربا را پس از آنکه پخته شد یک شب نگهداریم، سپس آن را در شیشه بریزیم بهتر است. پس از یک شب معلوم می شود که شربت آن رقیق است یا غلیظ. اگر رقیق بود آن را چند جوش می دهیم تا غلیظ شود.

مربا را پس از آماده شدن و سرد شدن، باید در شیشه ی در بسته و در جای خنک نگهداری کرد.

مربا از لحظه ای که بجوش می آید کف می کند، باید تا آخرین لحظه مرتب کف آن را بگیریم.

معمولا مربا را هر بار پیش از دو یا سه کیلو بهتر است درست نکنیم. با این مقدار مربای بهتری بدست می آید. اگر خواسته باشید مربای بیشتری بپزید در چند نوبت و هر نوبت دو یا سه کیلو درست کنید.

 

 

۲nafare.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 29, میانگین امتیاز: 4,24 از 5)
Loading...