پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مهمترین علایم سرطان گلو / نشانه های سرطان گلو

علایم سرطان گلو ,نشانه های سرطان گلو

علامت سرطان گلو که ممکن است آنها را نادیده بگیرید

سرطان گلو اغلب علائمی نداشته وتا زمانی که بیماری وارد مراحل بعدی شود نشانه ای  ایجاد نمی کند. اما گاهی اوقات می توانید از نشانه هایی آن را تشخیص دهید و تشخیص زود هنگام باعث می شود درمان موثرتر شود.  اگر شما متوجه هر یک از علائم سرطان گلو شدید و یا اگر شما سابقه سیگار کشیدن و یا مصرف زیاد الکل دارید با دکتر خود تماس بگیرید.

 

توده در گردن

اگر شما متوجه توده ای در گردن خود شدید که پیش از این هرگز احساس نکرده اید، می تواند نشانه ای از سرطان گلو باشد این به این معنیست که  تومور به احتمال زیاد از گلو به گردن آمده. توده اغلب درست در زیر فک احساس می شود  اما آنها می توانند در در جای دیگری در گردن هم باشند. این یکی از علائم سرطان است که اغلب زنان  و مردان در صورت متوجه شدن آن را نادیده گرفته و از آن چشم پوشی می کنند.

 

تغییر در صدای شما

سرطانی که تارهای صوتی را درگیر می کند اغلب می تواند باعث گرفتگی صدا یا تغییر در صدای شما شود. خوشبختانه، این تغییرات قابل توجه اغلب به تشخیص زودتر منجر می شود  اگر گرفتگی صدا ی شما تا مدت دو هفته از بین نرفت  به دکتر مراجعه کنید.

 

ابتلا شما یا همسرتان به HPV

این عامل به خوبی شناخته شده است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان به میزان بیشتر و در مردان افزایش دهد. اما در دهه گذشته، سرطان های دهانه رحم مربوط به HPV حداقل چهار برابر  بیشتر بوده است.

حدود ۷۰ درصد از سرطان اوروفارنکس (تومورها در پشت گلو) ممکن است توسط HPV ایجاد شود که  یک بیماری همه گیر مرتبط با سرطان است. در حال حاضر نرخ ابتلای  مردان به سرطان گلو در نرخ هشدار دهنده وجود دارد.

اینکه  دقیقا چگونه HPV به سرطان های دهانه رحم مرتبط می شوند  هنوز ناشناخته است ، اما پزشکان متخصص معتقدند آنچه روشن است این است که این نرخ در مردان بیشتر و بیشتر در حال توسعه است و عمدتا از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود در حالی که هنوز دلیل علمی محکمی وجود ندارد. یک راه برای تست مردان برای داشتن این ویروس، دانستن وضعیت HPV شریک زندگی اوست برخی از علائم سرطان گلو که از این طریق ایجاد می شود درد در حال جویدن و زخم در گردن که بهبود نمی یابد، درد هنگام بلع و خشونت  در صداست.

 

علایم سرطان گلو ,نشانه های سرطان گلو

 

احساس اینکه چیزی در گلو است

اگر آن را همیشه احساس می کنید مانند اینکه چیزی در گلو شما گیر کرده و احساس  وجود جسم خارجی  در گلو دارید می تواند به معنای یک  وجود توموری باشد که مثل  مانعی در بخشی از گلو است. افراد حس  می کنند چیزی وجود دارد اما نمی توانند آن را ببینید، در این حالت اختلال در بلع ممکن است نشانه سرطان گلو باشد.

 

سرفه خونی

بسیاری از بیماری های  دیگر می تواند باعث سرفه و یا خلط خونی شود. از جمله ذات الریه یا برونشیت.  با این حال،  وجود سرطان گلو هم می تواند  باعث سرفه خونی شود که معمولا به رنگ قرمز روشن است و دلیل آن ناشی از اختلاط با هوا و مخاط است.

 

گلو درد مداوم

اگر شما بیماری خاصی ندارید به نظر می رسد گلو درد و خارش، می تواند نشانه ای از سرطان گلو باشد.  تومورهایی که در این منطقه زیر تارهای صوتی تشکیل می شوند اغلب باعث این علائم می شوند.

 

منبع:شفاجو

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 33, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...