سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ماسک های خانگی برای درمان خشکی پوست

 خشکی پوست در زمستان

۶ نسخه خانگی برای برطرف کردن خشکی پوست در زمستان

اگر برای درمان خشکی پوست تان دنبال نسخه‌های خانگی و سنتی می‌گردید، می‌توانید از نسخه‌های زیر استفاده کنید.

برای رهایی از خشکی پوست ماسک‌های خانگی بهره ببرید. با استفاده از ماسک‌هایی که در خانه درست می‌کنید، می‌توانید پوست خشک بدنتان را تا حد زیادی تسکین دهید. اگر همچنان دنبال نسخه‌های خانگی و سنتی می‌گردید، می‌توانید از نسخه‌های زیر استفاده کنید:

۱ – روغن‌ زیتون یا بادام یا نارگیل

روغن زیتون
به مقدار لازم روغن زیتون یا بادام یا نارگیل را به آرامی روی دست‌ها و پاها و بقیه بدنتان ماساژ دهید. این کار را قبل از حمام رفتن انجام دهید. اگر وقت دارید قبل از آنکه روغن را به بدنتان بمالید آن را کمی گرم کنید.

 

۲ – دَلَمه شیر (پنیر)
این نوع پنیر، آبرسانی عالی برای پوست است و خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی آن تسکین‌دهنده خشکی و خارش پوست است. پنیر را می‌توانید به تنهایی یا مخلوط آن با کمی عسل و چند قطره آبلیمو روی پوستتان بزنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. مطمئن باشید این داروی خانگی برای پوستتان شگفت‌انگیز است.

 

۳ – عسل

honey-face-mask1

عسل، مرطوب‌کننده بسیار قوی است و خواص آنتی‌اکسیدان و ضد میکروبی آن باعث می‌شود در بیشتر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود. برای درمان خشکی پوست ۲ قاشق چایخوری عسل را گرم کنید و در حالی که گرم است روی پوستتان بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. هیچ چیز بهتر از عسل جوابگوی نیاز پوستتان نیست.

 

۴ – آلوئه‌ورا

aloe-vera-mask

آلوئه‌ورا برای پوست شما فوق‌العاده است. بعد از حمام یک برگ آلوئه‌ورا را برش دهید و ماده ژل‌مانند وسط آن را روی صورت، دست‌ها و پاهایتان بزنید. آلوئه‌ورا خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و آبرسان قوی است ولی بعد از خشک‌شدن، حالت کشیدگی به پوستتان می‌دهد که اگر این حالت شما را اذیت می‌کند، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی آلوئه‌وراست استفاده کنید.

 

۵ – شیر، گلاب، آبلیمو
۴ قاشق چایخوری شیر را با چند قطره گلاب و آبلیمو مخلوط کنید و به همه بدنتان بزنید. بعد از چند دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. اگر این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید پوستتان به نرمی پوست یک کودک خواهد شد.

 

۶ – ویتامین E
سری به داروخانه محله‌تان بزنید و چند کپسول ویتامین E تهیه کنید، ۲ عدد از آن را برش دهید و روغن آن را همراه چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی بدنتان بزنید. دوش بگیرید و تفاوت را احساس کنید.

 

منبع :salamt.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...