سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ماسک خانگی پوست

images8

 

 

با این ماسک خانگی پوست تان را زیبا روشن تر کنید

مواد غذایی مختلف بسیار زیادی وجود دارند که می توانند برای پوست شما مفید باشند . برای مثال ، ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو می تواند منافذ پوستی را تنگ تر کند و رنگ پوست شما را روشن تر کند . این ماسک ممکن است بتواند سلولهای مرده را ازبین ببرد و از ایجاد چین و چروک هم پیشگیری کند .

 

دستورالعمل :
۱ –
هرگونه کرم ، ضد آفتاب و مواد آرایشی را از روی پوست صورتتان پاک کنید و صورتتان را بشویید . هرچه پوست شما تمیزتر باشد این ماسک بهتر جذب پوستتان می شود . بنابراین بهتر است علاوه بر شستشو از یک محلول پاکننده هم استفاده کنید تا چربی ها و آلودگی ها بطور کامل پاک شوند.

۲ – سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید .
۳ – سپس آب یک عدد لیمو را بگیرید و به آن اضافه کنید .

۴ – حالا مخلوط سفیده تخم مرغ و لیمو را به مدت سه دقیقه بهم بزنید تا این ماده ها کاملا” باهم مخلوط شوند . برای نتیجه بهتر از یک چنگال و یا همزن برقی استفاده کنید.

۵ – حالا این مخلوط را با کمک انگشتانتان به همه نقاط صورتتان بمالید اما از تماس این محلول با چشمها و دهانتان جلوگیری کنید . اجازه بدهید این ماسک حدود ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند.

۶ – سپس آن را آب گرم بشویید.

 

هشدار :
_ اگر به خوردن تخم مرغ حساسیت دارید ممکن است به استفاده موضعی از آن هم حساسیت داشته باشید بنابراین قبل از استفاده از این ماسک حتما” با پزشک خود مشورت کنید.

_ قبل از نصف کردن لیمو و گرفتن آب آن ، لیمو را با کف دست روی یک میز بغلتانید و یا آن را به مدت۳۰ ثانیه داخل مایکروفر بگذارید تا گرفتن آب آن راحت تر شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,67 از 5)
Loading...