سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

فیلم آموزش ساخت کلید یدکی در منزل با قوطی کنسرو و کارت ویزیت

فیلم آموزشی ساخت کلید یدکی در منزل 

ساخت کلید یدکی شاید برای همه مورد نیاز نباشد اما دانستن آن همواره برای هر فردی که با قفل و کلید سرو کار دارد امری ضروری است. حتما برای شما هم پیش آمده که کلید اصلی خانه تان  را در داخل خانه و یا مکانی دیگر جا گذاشته باشید و هیچ راهی به جز آوردن کلید ساز و صرف هزینه و زمان برایتان وجود نداشته باشد.

بنابراین در این مطلب ما به شما آموزش خواهیم داد چگونه می توانید با کمک یک کارت ویزیت و قوطی کنسرو یک کلید یدکی بسازید و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

 

فیلم آموزش ساخت کلید یدکی

 

آموزش ساخت کلید یدکی :

ابزار و وسایل مورد نیاز :

۱- قوطی کنسرو و یا کارت ویزیت از جنس پلاستیکی و یا بطری پلاستیکی

۲- قیچی و کاتر

۳-فندک

۴- چسب نواری

۵- انبردست به همراه دم باریک

۶- پیچ گوشتی

قبل ارائه توضیحات در مورد نحوه ساخت کلید یدکی باید گفت که ابزار اصلی در این ساختنی قوطی کنسرو و کارت ویزیت است پس باید توجه داشت که این کلید یدکی به هیچ عنوان مقاوم نبوده و ممکن است پس از مدت کوتاهی خراب شود. پس بعد از یکبار استفاده دیگر به آن دل خوش نباشید و به فکر راه کاری اساسی باشید.

 

مراحل ساخت کلید یدکی :

ابتدا باید با کمک فندک  کلید اصلی خود را داغ کنید. البته تنها کافیست بخش زبانه های کلید را حرارت دهید چون تنها با آن کار داریم . زمانی که از داغ شدن کامل کلید مطمئن شدید لحظه ای صبر کنید تا حرارت آن  چسب شیشه ای را نسوزاند و سپس خیلی سریع چسب را به دور زبانه آن بچسبانید.

سپس باید چسب را از روی کلید جدا کنید در این مرحله مراقب باشید که رد زبانه ها تغییر زیادی نکند چرا که در این صورت باید این مرحله را دوباره تکرار کنید . پس از جدا کردن چسب از روی کلید طرح روی زبانه را با کلید اصلی مقایسه کنید و در صورت برابری به سراغ مرحله بعد بروید.

پس از این باید چسب را روی قوطی کنسرو و یا کارت ویزیت پلاستیکی چسبانده و  با قیچی و کاتر طرح را  به شکل کلید از روی آن برش دهید . ترجیحا از کاتر ها و یا قیچی های کوچک استفاده کنید تا برش ها با دقت بیشتری انجام شود.

حالا دیگر کلید یدکی شما آماده است و می توانید با کمک یک پیچ گوشتی درب منزل خود را باز کنید . فیلمی که در انتهای این مطلب برای شما ارائه می کنیم تمامی مراحل زیر را بصورت کاملا تصویری نشان می دهد.

 

فیلم آموزش ساخت کلید یدکی

دانلود

 

 

منبع:میهن پست/ساختنی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...