جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

فواید فعالیت بدنی منظم و روزانه

 

فعالیت بدنی منظم, ورزش روزانه , فعالیت جسمی , فعالیت جسمانی

مزایای ورزش منظم و فعالیت بدنی روزانه

 

شما حتما میدانید ورزش برای بدن مفید است، اما آیا میزان این فایده را می دانید؟ فعالیت بدنی هم روحیه شما را بهتر میکند و هم فعالیت جنسی شما را بهبود می بخشد، با مطالعه مقاله زیر اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت بدنی کسب خواهید کرد.

اگر می خواهید حال بهتر، انرژی بیشتر و زندگی طولانی تری داشته باشید، شک نکنید ورزش کردن یکی از راههای آن است. مزایای ورزش و فعالیت روزانه را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. فارغ از سن، جنسیت و توانایی بدن ، شما می توانید از مزایای فعالیت بدنی و جسمانی بهره ببرید. آیا به دنبال دلایل قانع کننده تری هستید ؟ پس حتما ً روشهایی را که در ادامه مقاله به آنها اشاره می شود را مطالعه نمایید .

 

١- ورزش، وزن بدن را کنترل می کند

ورزش به شما کمک می کند تا اضافه وزن خود را از بین ببرید و یا در وزن دلخواه خود باقی بمانید. زمانی که بدن خود را درگیر فعالیت جسمانی می نمایید  بدون شک کالری می سوزانید. نیازی نیست برای بهره بردن از مزایای کاهش وزن، ساعات زیادی را به ورزش اختصاص دهید. اگر فرصت زیادی  برای ورزش کردن ندارید، به روشهای بسیار ساده ای سعی کنید در انجام فعالیت های روزمره تان فعالتر باشید، مثلاً از پله به جای آسانسوراستفاده کنید و یا کارهای منزل خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

 

٢- ورزش، با بیماریها می جنگد

اگر نگران بیماریهای قلبی و عروقی هستید و یا با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنید، با هر وزنی که دارید، فعالیت بدنی روزانه کلسترول خوب ( اچ دی ال ) خون شما را بالا می برد و تری گلیسیرید را پایین می آورد. همین دو اتفاق در بدن ، باعث روان شدن حرکت خون شما می شود و  خطر بیماریهای قلبی و عروقی را به شدت در شما کاهش می دهد. در حقیقیت ورزش روزانه باعث جلوگیری از بیماریهای زیادی مانند سکته ، مشکلات متابولیسمی ، دیابت نوع ٢ ، افسردگی ، برخی از سرطانها ، آرتروز و پوکی استخوان می شود.

 

٣- ورزش، باعث خوش خلقی می شود

اگر احساس افسردگی می کنید و یا یک روز پر از استرس را پشت سر گذاشته اید، بدنسازی و یا پیاده روی تند به مدت ٣٠ دقیقه بسیار به شما کمک می کند.  فعالیت بدنی ، مواد شیمیایی متعددی را در مغز فعال می کند که باعث شادابی و آرامش بیشتر شما می شود . ضمناً ورزش روزانه،  تناسب اندام  را برای شما به همراه دارد که اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش می دهد .

 

۴- ورزش، انرژی شما را چند برابر می کند

آیا با خرید کردن و انجام کارهای منزل به نفس نفس می افتید؟ فعالیت جسمانی روزانه قدرت ماهیچه ها و عضلات شما را زیاد می کند و تحمل شما را در برابر درد و بیماری افزایش می دهد. فعالیت و ورزش روزانه اکسیژن و مواد مغذی را به بافتهای شما می رساند که باعث عملکرد بهتر و راحت تر سیستم عروقی شما می شود و زمانی که قلب و کلیه ها بهتر عمل کنند، شما انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود خواهید داشت .

 

۵- ورزش روزانه، خواب راحتی را به همراه دارد

آیا به سختی به خواب می روید؟ و یا زیاد ازخواب می پرید؟ فعالیت جسمانی روزانه باعث می شود راحت تر به خواب بروید و خواب عمیق تری داشته باشید به یاد داشته باشید زمان ورزشتان با زمان خوابتان خیلی به هم نزدیک نباشد، زیرا ورزش قبل از خواب باعث می شود به دلیل بالا رفتن انرژی، شما نتوانید به خواب بروید.

 

۶- ورزش روزانه، روابط جنسی شما را بهبود می بخشد

آیا به دلیل خستگی و یا از فرم خارج شدن اندامتان، رابطه جنسی با همسرتان دچار مشکل شده است؟  فعالیت جسمانی منظم، انرژی شما را بیشتر می کند و به تناسب اندامتان نیز کمک می کند، که همین امر باعث بهبود روابط جنسی با همسرتان می شود. فعالیت جسمانی منظم، هم در زنان و هم در مردان باعث می شود که در روابط جنسی خود، کمتر دچار مشکل شوند.

 

٧- ورزش، مفرح است

ورزش کردن و فعالیت بدنی شادی آور است. در زمان ورزش شما این شانس را دارید که از فضای بیرون منزل لذت ببرید و خود را با فعالیتهایی سرگرم کنید که باعث خوشحالی شما می شود. فعالیت ورزشی هم چنین می تواند خانوده را گرد هم آورد. پس می توانید کلاس رقص، کوهنوری و یا فوتبال را انتخاب کنید. ورزشی که از آن لذت می برید را انتخاب کنید. اگر حوصله تان سر رفت ، ورزش دیگری را امتحان کنید.

 

 و اما حرف آخر:

ورزش و فعالیت بدنی بهترین روش برای به دست آوردن سلامتی و خوش گذراندن است. به طور کلی ، ٣٠ دقیقه ورزش در روز را برای خود هدف قرار دهید. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید و یا به تناسب اندام بیشتر و بدنسازی می اندیشید، باید زمان بیشتری را به فعالیت جسمانی خود اختصاص دهید. اگر مدت زمان زیادی است که ورزش نکرده اید، قبل از اقدام به ورزش حتماً با دکتر خود در مورد بیماریهای مزمن احتمالی مانند بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت و یا ارتروز، مشورت کنید .

 

منبع:mayoclinic/ شفاجو
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...