پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

معرفی انواع کاندوم زنانه و مردانه بهمراه عکس

انواع کاندوم زنانه و مردانه

کاندوم ، کاندوم مردانه ، کاندوم زنانه ،انواع کاندوم زنانه و مردانه، نحوه استفاده از  انواع کاندوم های زنانه و مردانه 

پیشگیری از بارداری راهی است که زنان و مردان برای جلوگیری از بچه دار شدن استفاده می نمایند. راههای مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، بعضی از انواع این راهها نه تنها از بارداری پیشگیری می کنند، بلکه جلوی ابتلا به بیماری های مقاربتی را نیز می گیرند. کاندوم یکی از انواع راههای پیشگیری از بارداری است که نه تنها از بارداری پیشگیری می نماید بلکه می تواند جلوی ابتلای فرد به بیماری های مقاربتی همچون ایدز، هپاتیت، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی و … را بگیرد. کاندوم ها در دونوع اصلی کاندوم های زنانه و کاندوم های مردانه موجود هستند..

کاندوم مردانه 

کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن و ایستادن آلت تناسلی مرد و پیش از ورود به واژن (آلت تناسلی زنانه) روی عضو جنسی مرد کشیده می شود. از این طریق هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع ازتماس اسپرم مرد با ترشح های داخل واژن شده و از رسیدن آن به دهانه رحم جلوگیری می کند.

دلایل استفاده از کاندوم

♦ کاندوم تنها وسیله ای است که در صورت استفاده صحیح و همیشگی٬ قادر به پیشگیری از بیماری های آمیزشی و از همه مهمتر ایدز است.
♦  یکی از مطمئن ترین راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحیح و همیشگی است.
♦ کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پیشگیری از بارداری دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد.
♦ کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازه هایی متنوع ارایه می شوند که می توانند لذت در نزدیکی را افزایش دهند.
♦ کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهیه کرد و مانند دیگر راه های پیشگیری نیازی به نسخه پزشک ندارد.
♦ کاندوم مشکلات موجود در نزدیکی مانند زود ارضایی را کاهش می دهند.
♦ استفاده از آن بسیار ساده است. تنها با کمی تمرین در مورد نحوه استفاده صحیح از آن شما قادر خواهید بود از لذت ارتباط جنسی با اطمینان خاطر کامل بهره ببرید.

♦ کاندوم را تنها در موقع نزدیکی باید استفاده کرد. بر خلاف دیگر راه های پیشگیری که شما بایستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشید.

 

انواع  کاندوم های لاتکسی،انواع کاندوم زنانه و مردانه

 

کاندوم ها در همه اشکال، اندازه ها و مواد ساخته می شود. در ادامه چندین مشخصه خاص هنگام خرید کاندوم ذکر می شود:
♦ اندازه : اندازه استاندارد، تقریبا برای بیشتر مردان مناسب است. کاندوم ها در سایزهای بزرگتر و کوچک تر نیز موجود هستند.
♦ شکل : بعضی از کاندوم ها هستند که چیزی پستانک مانند در بالای خود داشته که برای نگه داری مایعات در آن استفاده می شود. سایر کاندوم ها تهی گردشده دارند.
♦ ضخامت : کاندوم های بسیار محکم موجود می باشند. این کاندوم ها محکم تر بوده و برای افرادیکه مشکل پاره شدن کاندوم دارند، مناسب هستند. کاندوم های بسیار باریک نیز موجود هستند، اما بدلیل احتمال پارگی توصیه نمی شوند.
♦ کاندوم های روغنی : این کاندوم ها روغن کاری شده و عموما روغن ها حاوی موادی برای کشتن اسپرم می باشد.
♦ کاندوم های طعم دار : این کاندوم ها برای رابطه جنسی دهانی بوده و روغن کاری شده نیستند.
♦ کاندوم های رنگی : کاندوم های مردانه در رنگ های مختلفی موجود هستند، این کاندوم ها تفاوتی باهم نداشته و رنگ آنها باعث بهتر و یا بد تبودن آنها نمی شود.

 

 

 

نکات مهم در مورد استفاده از کاندوم:

♦ از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون) و مواد دیگر مانند وازلین برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنید. این مواد می توانند کاندوم را سوراخ و یا پاره کنند. تنها از ژل ها یا کرم های مخصوص (که محلول در آب هستند) و یا اسپرم کش های مکمل مخصوص که در داروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنید.
♦ بسته حاوی کاندوم را بدقت و به آرامی باز نمایید و به هیچ وجه از قیچی و اجسام نوک تیز استفاده نکنید.
♦ کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلی مردانه و قبل از انجام نزدیکی استفاده نمایید، زیرا ممکن است در ترشحات مرد قبل از انزال نیز ویروس و یا اسپرم وجود داشته باشد. کاندوم باید تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.
♦ در هر بار نزدیکی از یک کاندوم جدید استفاده شود.
♦ از هر کاندوم فقط یک بار استفاده کنید.
♦ قبل از استفاده از کاندوم به تاریخ انقضاء آن توجه کنید.
♦ از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته، چسبناک و شکننده بدلیل افزایش احتمال پارگی اجتناب نمایید.
♦ کاندوم ها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دایمی دور نگاه دارید زیرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن افزایش می یابد و نمی توان به آن اطمینان کرد .

نحوه استفاده از کاندوم های مردانه 

♦  داخل کاندوم را با یک یا دو قطره مایع مرطوب کننده آغشته کنید.

♦ کاندوم را به آلت نعوظ (سفت شده) بپوشانید.

♦ حدود یک سانتی متر از فضا را در نوک آلت برای جمع شدن منی خالی بگذارید.

♦ سعی کنید در حین پوشاندن کاندوم حباب های هوا را از کیسه کاندوم خارج کنید.

♦ خارج کاندوم پوشانده شده را با یک قطره مایع مرطوب کننده آغشته کنید.

♦ بعد از پایان انزال و قبل از اتمام نعوظ باید کاندوم خارج گردد . بعد از خارج کردن کاندوم باید آلت را بشویید.

 

نحوه استفاده از کاندوم های مردانه،انواع کاندوم زنانه و مردانه

 

علل پاره شدن کاندوم  مردانه 

انقضای تاریخ کاندوم :  برروی کاندوم های مردانه جدید تاریخی وجودداشته که بعد از گذشتن از آن تاریخ نباید از آن استفاده نمود.

نگهداری نامناسب : گرما باعث آسیب دیدن کاندوم های لاتکسی می شود، پس آنها را در مکان های گرم همچون کیف پول و یا داشبورد ماشین نباید نگه داشت.

کاندوم نامناسب : کاندومی که بسیار کوچک بوده ممکن است پاره شوند، از انواع بزرگتر استفاده نمایید.

روغنکاری نامناسب : درصورتیکه روان کننده های چربی پایه همچون وازلین، روغن بچه و … استفاده شود، امکان پارگی کاندوم مردانه وجود دارد

 

 

 

حقایقی درباره کاندوم های زنانه

کاندوم های زنانه بصورت لوله ای پلاستیکی،نازک و قابل انعطاف ساخته شده اند که خانمها می توانند آنها را در داخل مهبل خود قرار دهند . یک حلقه نرم در انتهای بسته لوله به روی دهانه رحم قرار می گیرد تا در هنگام مقاربت ، کاندوم را در داخل مهبل نگهدارد . حلقه دیگری در انتهای باز لوله قرار دارد و تا حدودی بر روی لبهای مهبل را می پوشاند و بدین طریق از ورود مایعات بدن (منی) مرد به داخل مهبل جلوگیری می شود . کاندومهای زنانه ۷۹ تا ۹۵ درصد درجلوگیری از بارداری موثر می باشند .

 

عکس کاندوم زنانه ،انواع کاندوم زنانه و مردانه

 

 

مزایای کاندوم های زنانه 

♦ از انتقال بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری می کند.

♦ از آسیب رسیدن به مهبل در هنگام مقاربت جلوگیری می کند.

♦ استفاده از کاندوم زنانه باعث کاهش تحریک آلت تناسلی مرد نمی شود.

♦  می توان آن را بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه نمود.

♦ از آنجایی که این کاندومها فاقد لاتکس می باشند، می توان برای افرادی که به لاتکس حساسیت یا آلرژی دارند استفاده نمود.

♦ می توان آن را با موادچرب کننده ، نرم و لغزنده ساخت.

♦ استفاده از کاندوم زنانه در ایجاد حاملگی های بعدی مشکل ایجاد نمی کند.

 

نحوه استفاده از کاندوم های زنانه

 

نحوه استفاده از کاندوم های زنانه،انواع کاندوم زنانه و مردانه

♦ کاندوم های زنانه را می توان تا هشت ساعت قبل از مقاربت در داخل مهبل نصب نمود.در ابتدا ممکن است استفاده از این کاندوم ها برای خانمها ناراحت کننده باشد اما استفاده از این ها آسان بوده و کم کم به آن عادت خواهند نمود.

♦ خانمها می توانند این کاندوم ها را به روشهای مختلفی در داخل مهبل خود قرار دهند. شما می توانید در حالیکه ایستاده اید ویک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید ، یا در حالیکه نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده نیز این کاندومها را در داخل مهبلتان قرار دهید .

♦ برای قرار دادن کاندوم در داخل مهبل،حلقه ای که در انتهای بسته  قرار دارد را فشار دهید.با استفاده از یک دست، لبهای خارجی مهبل را باز نمایید و کاندوم را به داخل مهبل فرو نمایید .

♦ حلقه داخلی کاندوم باید بر روی دهانه رحم قرار گیرد . بعد از نصب آن در داخل مهبل ، مطمئن شوید که کاندوم در داخل مهبل پیچ نخورده است .

♦ حدود دو سانتیمتر از انتهای باز کاندوم ، درخارج مهبل ( دربیرون از بدن) قرار میگیرد.

♦ حلقه بیرونی کاندوم را باید در هنگام مقاربت، درجای خود نگهداشت، اما این کار ممکن است باعث افزایش تحریک زنانه شود. بعداز تمام شدن مقاربت، حلقه بیرونی را فشار داده و آن را بپیچانید تا تمام مایعاتی (منی) که در داخل آن قرار دارد تبه بیرون نریزد. سپس به آرامی آن را از داخل مهبل بیرون بکشید و آن را به دور بیندازید.

 

گرد آوری:گروه خانواده مجله تصویر زندگی

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 198, میانگین امتیاز: 4,15 از 5)
Loading...