پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

علایم کمبود منیزیم،چگونه بفهمیم کمبود منیزیم داریم

magnesium-hidoctor

همه اندام های بدن شما به ویژه قلب، کلیه و ماهیچه ها به منیزیم نیاز دارند. این ماده در شکل گیری دندان ها و استخوان ها و فعال سازی آنزیم های مهم نقش دارد.

همچنین سطح کلسیم خون و دیگر مواد غذایی ضروری مانند روی، مس، پتاسیم و ویتامین دی را تنظیم کرده و به تولید انرژی کمک می کند. در مواد غذایی مانند آجیل، حبوبات و سبزی های پر برگ منیزیم وجود دارد اما نمی توان تمامی منیزیم مورد نیاز بدن را از منابع رژیم غذایی جذب کرد. حتی با وجود این امکان، عوامل متعددی بدن شما را از این ماده معدنی مهم محروم می کنند.

یک بیماری ویروسی که موجب اسهال یا استفراغ شود، سندروم روده تحریک پذیر، دیابت ها، پر کاری تیروئید و بیماری های کبدی منیزیم بدن را تحلیل می برد. اضطراب، عادات ماهیانه و مصرف بیش از اندازه قهوه، نمک و نوشیدنی های غیر مجاز هم از عوامل کاهش دهنده منیزیم بدن هستند.

 

سایت Natural News در گزارش اخیر خود به علایم کمبود منیزیم پرداخته است:

 

افسردگی: کارکرد بد عصبی و جراحت عصبی در مغز که به افسردگی می انجامد می تواند یکی از دلایل کمبود منیزیم باشد.

 

سندروم پای بی قرار(آر ال اس): این سندروم موجب احساس عصبی شدن و کشش ماهیچه های پا و گاه بازوها می شود و وقوع این علایم به طور معمول در شب خواب را تاحدی مختل می کند.

 

ریتم غیر عادی قلب: تپش قلب که احساس تلپ تلپ کردن را درسینه به مدت چند ثانیه یا یک دقیقه یا احساس جا ماندن یک ضربان را به فرد القا می کند نشان دهنده خارج شدن قلب از ریتم عادی است که بر اساس مطالعات انجام شده سطح بالای منیزیم در رژیم غذایی، ریسک مرگ قلبی را برای زنان و ابتلا به بیماری سرخرگ تاجی را برای مردان کاهش داده است.

 

اسپاسم عضلانی: کمبود منیزیم می تواند باعث شود که عضلات هرجای بدن پس از کشیده شدن دچار اسپاسم شوند چه موقع ایستادن یا عطسه کردن و حتی در زمان استراحت که این اتفاق هم در میانه شب رخ می دهد.

 

سردردهای میگرنی: بر اساس مطالعات انجام شده میان کمبود منیزیم و ریسک بالای میگرن به ویژه بیمارانی که میگرن آنها با سیکل قاعدگی همراه است رابطه وجود دارد. همچنین انقباض ماهیچه و جریان نامنظم خونی با منیزیم و آرام کردن رگ های خونی و بسیاری از سردردها رفع می شود.

منبع : سلامانه

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...