سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طنز : ویدئو چک

phoca_thumb_l_18

والیبال، ورزشی برای تمام فصول

یکی از اتفاقات میمون در والیبال لیگ جهانی ۲۰۱۴، ظهور پدیده ای به نام ویدئو چک بود. وقتی ویدئو چک را برای اولین بار در تلویزیون دیدیم، اشک در چشمان میلیون ها نفرمان حلقه زد و گفتیم ای داد بیداد چقدر به این وسیله نیاز داریم؛ طوری که این دستگاه می تواند در تمام شئونات زندگی مان وارد شده و نقش تاثیرگذاری داشته باشد. اینجاست که ورزش با زندگی روزمره چه تلاقی های جالبی می تواند داشته باشد.برنامه بنده در ستون ویدئو چک این است که هر ماه یک یا چندی از اتفاقات ورزشی، سیاسی، اجتماعی را با حضور ویدئو چک بررسی کنیم تا ببینیم این وسیله چه نقشی می تواند در روند توسعه آنها به سمت شفاف سازی داشته باشد.

ویدئو چک ورزشی (بین المللی)

یکی از اتفاقات مهم جام جهانی امسال برد تیم آلمان مقابل برزیل در بازی نیمه نهایی بود. در این بازی برخلاف تصور میلیاردها نفر (منهای ۲۷ نفر) بازی با نتیجه ۷-۱ به نفع آلمان به پایان رسید. برزیل با این همه ادعا مقابل آلمان ۷ گل خورد. یکی از منابعی که نخواست نامش فاش شود گفت «اسکولاری از زمان اتمام بازی تاکنون ۳۳ بار درخواست ویدئو چک کرده است؛ نه به خاطر اینکه به ۷ گل خورده شک داشته، بلکه دنبال جواب دیگری بوده که ظاهرا با کمک دوستان به جوابش رسیده و متوجه شده است که او اساسا ویدئو چک را با یک چیز دیگری که نامش شبیه این دستگاه بوده، اشتباه گرفته است.»

ویدئو چک برنامه صدا و سیمایی

هر سال ماه رمضان که می آید در کنار زولبیا و بامیا، احسان علیخانی نیز می آید. این جوان دارای دکترای گریه با گرایش بدبختی است. خیلی دوست دارم ببینم اگر احسان، بیل گیتس را می آورد چگونه گریه این بدبخت را درمی آورد.

منابع آگاه اذعان دارند که احسان در چندین مورد زندگی طرف را بررسی کامل نموده و در دوره راهنمایی یا دبستان موردی یافته که نه تنها موجب گریه زایدالوصف مهمان مورد نظر گشته، بلکه موجبات خجالت بیش از اندازه نامبرده نیز گشته!

یکی از راه های پیدا کردن این موارد توسط احسان علیخانی استفاده از ویدئو چک است. او چندین مورد در اتفاقات مختلف تقاضای ویدئو چک می کند تا سوتی زندگی مهمان فلک زده را پیدا کرده و از همان زاویه گریه اش را دربیاورد.

ویدئو چک لیگ فوتبال

قرعه کشی امسال لیگ باشگاه های ایران یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین قرعه کشی های تاریخ فوتبال بود. شما همین قرعه کشی را با قرعه کشی جام جهانی مقایسه کنید. در آنجا فرناندو لیما با آن تیپ و قیافه خاک برسری، اینجا جناب بهروان با تیپ و قیافه ای بسیار معقول و منطقی! واقعا کدامیک جذابتر بود؟ واقعا کدامیک؟! کلاه خودتان را قاضی کنید ببینید کدامیک از این دو قرعه کشی جذابتر بود. اتاق فرمان تقاضای ویدئو چک نموده تا دوباره قرعه کشی جام جهانی را ببینیم، و با دید بازتر تصمیم بگیریم.

پس از بررسی های انجام شده هیئت داوران جایزه قرعه کشی جذاب و به یادماندنی از لحاظ نور، صدا و تصویر و همچنین میزان اثرگذاری را به فرناندو لیما از برزیل اعطا نمود و طبق معمول جایزه بهترین قرعه کشی را از لحاظ محتوا به جناب بهروان به خاطر قرعه کشی به یادماندنی اش در لیگ امسال اعطا کرد.

ویدئو چک والیبالی

لیگ جهانی امسال تا این لحظه ای که بنده این متن را می نویسم آبستن اتفاقات زیادی بوده. بنده در همین جا اعلام می کنم ماه هاست می خواستم واژه آبستن را به بهانه ای استفاده کنم منتها مجال نبود. از همین جا از همه دوستان و همکاران تشکر می کنم.

از اینکه بگذریم باید عارض شوم خدمتتان که ما تاکنون جزو ۴ تیم نهایی لیگ جهانی والیبال هستیم. خود این موضوع نیازمند این است که ۱۸ بار ویدئو چک کنیم، تا بفهمیم آیا این قضیه واقعیت دارد یا توهمات فانتزی ماست. باورتان می شود؟! ایران در یک ورزش گروهی جزو ۴ تیم برتر نهایی جهان است. من که به شخصه باورم نمی شود.

دم تیم ملی والیبال گرم که باعث شدند تمامی ورزشکاران غیروالیبالی؛ یک دور دیگر زندگی شان را ویدئو چک کنند، ببینند کجا اشتباه داشته اند که مثل غفور و موسوی و قائمی نشدند. خلاصه اینکه همانطور که دیدید، مقوله ویدئو چک آبستن اتفاقات بسیاری است. باورم نمی شود در یک مطلب دو بار از این واژه استفاده کردم. از شدت اشک نمی توانم صحبت کنم. واقعا جا دارد از همه دوستان تشکر کنم و امید دارم آینده آبستن اتفاقات بزرگی برایشان باشد. یک بار دیگه… اشک امونم نمی ده…

 

مجله خط خطی – سعید هوشیار

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...