سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه کوکوی مرغ + نکات

طرز تهیه کوکوی مرغ

دستور پخت کوکوی مرغ

کوکوی مرغ غذای لذیذیه که خیلی آسون درست میشه. می تونین از مرغ های اضافه مونده برای پخت این کوکو استفاده کنین.

 

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ
سینه مرغ یک عدد
پیاز متوسط دو عدد
تخم مرغ چهار عدد
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
زرشک در صورت تمایل
زعفران در صورت تمایل

 

طرز تهیه کوکوی مرغ :
برای تهیه کوکوی مرغ ابتدا مرغ رو به همراه یه پیاز و مقداری نمک و زردچوبه میذاریم تا بپزه. همونطور که در مواد لازم گفتم، بهتره برای این کوکو از سینه مرغ استفاده کنیم ولی اگر دلتون خواست میتونین از قسمتهای دیگه هم استفاده کنین و مشکل خاصی پیش نمیاره. مرغ رو که کاملا پخت میگذاریم تا سرد بشه. بعد اون رو ریش میکنیم. به نظر من هرچی ریزتر بشه خوشمزه تر میشه. چونکه تخم مرغها به داخل بافت گوشت مرغ نفوذ میکنن و هم بف بیشتری میکنه و هم باعث میشه خوشمزه تر بشه.

پیاز رو هم به شکل خلالی یا نگینی خرد میکنیم و تفت میدیم. وقتی که سرخ شد زیرش رو خاموش میکنیم تا خنک بشه. بعد هم روغنش رو جدا میکنیم و پیازها رو به مرغ پخته شده ریش ریش اضافه میکنیم. نمک و زردچوبه هم که داشت. حالا وقت اضافه کردن تخم مرغ هاست. در انتها مواد مخلوط شده باید شل باشه. منظورم اینه که نسبت مرغ و تخم مرغ باید کمی مایعی مانند باشه. بعد از اینکه تخم مرغ ها رو اضافه کردیم و کاملا با مواد مخلوط شد، مقدار کمی روغن در تابه میریزیم و میذاریم داغ شه. مواد رو در تابه میریزیم و با شعله متوسط میذاریم تا تخم مرغ ها بپزه. در تابه رو هم باید بذاریم. حدود ده دقیقه بعد اگر زیر کوکو سرخ شده بود، برش میگردونیم تا طرف دیگش هم سرخ شه.

 

طرز تهیه کوکوی مرغ
نکته پف کردن کوکوی مرغ 
نکته پف کردن کوکوها و مخصوصا کوکوی مرغ اینه که تخم مرغ هاش خوب هم زده بشه. پس بهتره اونها رو قبل از اضافه کردن به مواد، در ظرف جداگانه کاملا بزنیم تا بافتش یه دست بشه و بعد به بقیه مواد اضافه کنیم. در این صورت به خوبی پف میکنه. نکته دیگه هم اینه که باید حواسمون باشه که زمان اضافه کردن تخم مرغ ها، مواد داغ نباشه. چون در اون صورت تخم مرغ ها میبنده. انتخاب تابه هم برای پفش مهم هست. برای این مقدار مواد، تابه متوسط مناسبه و اگر تابه بزرگ باشه، نازک میشه.

 

خوشمزه شدن کوکوی مرغ
پارسال در یکی از مجله های آشپزی دیدم که به این مواد زرشک اضافه کرده بود. دفعه بهد که خواستم این کوکو رو درست کنم، اینکارو کردم. جدا خیلی عالی شد. شما هم اگه از طرفدارای زرشک هستین، حتما به مواد این کوکو اضافه کنین. برای عطر و رنگش هم میتونین از مقداری زعفران استفاده کنین که عالی تر بشه. اگه علاقمند به سبزیجات هم هستین، جعفری انتخاب مناسبی برای این کوکو هست.

 

 

منبع:دونفره

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 52, میانگین امتیاز: 4,60 از 5)
Loading...