شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

طرز تهیه ژله خرده شیشه یا موزاییکی برای ۸ نفر

در سری آموزش های تهیه انواع دسر در بخش آموزش آشپزی آسان مجله تصویر زندگی با طرز تهیه ژله خرد شیشه در خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی هستیم. حتما این دسر خاص رو امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه برای ۸ نفر

آب جوش۳ لیوان
آب سرد۳ لیوان
ژله آلوورا۲ بسته
پودر ژله (به طعم و رنگ دلخواه)۳ بسته
بستنی وانیلی (آب شده)۲ لیوان
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه ژله خرده شیشه

جهت تهیه ژله خرده شیشه ابتدا پودر ژله ها را یکی یکی با یک لیوان آب جوش داخل شیرجوش با حرارت کم حل میکنیم. گرما باعث میشود ذرات پودر کاملا در آب حل شوند. سپس در ظرف های جداگانه با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و داخل یخچال میگذاریم تا سفت شوند.

طرز تهیه ژله خرده شیشه - ژله موزاییکی - ژله مجلسی

بهتر است جای یک لیوان آب سرد ۲/۳ لیوان آب سرد بریزید چون زودتر میبندد و سفت تر میشود. وقتی ژله ها آماده شد آنها را با چاقو به شکل مکعب های نامنظم برش میدهیم و داخل ظرف ژله مان میریزیم. بهتر است ظرف را کمی نم دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم چون موقع درآوردن یخ ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف میشود.

طرز تهیه ژله خرده شیشه - ژله موزاییکی - ژله مجلسی

ژله های آلوورایمان را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی استفاده میکنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنی نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت. همین که کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست و فراموش نکنید که منظور از دولیوان بستنی، بستنی شل شده است.

طرز تهیه ژله خرده شیشه - ژله موزاییکی - ژله مجلسی

کمی از ژله بستنی را داخل ظرف میریزیم و ظرف را داخل یخچال قرار میدهیم تا ژله های کف فیکس شوند بعد از آن دوباره ظرف را خارج کرده و کمی دیگر ژله میریزیم(بهتر است این کار را در ۳تا۴مرتبه انجام دهید تا ژله ها کاملا فیکس شوند.)بعد از بسته شدن ژله را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده میکنیم.

طرز تهیه ژله خرده شیشه - ژله موزاییکی - ژله مجلسی

فوت و فن تهیه ژله خرده شیشه

  1. بهتر است به جای استفاده از ژله آلوئه ورا و بستنی از شیر عسل و پودر ژلاتین استفاده کنیم تا ژله خوشمزه تری داشته باشیم البته اضافه کردن مقداری گلاب در خوشمزه تر شدن بسیار موثر است. (توجه داشته باشید میزان عسل باید به گونه ای باشد که هنگام نوشیدن خیلی شیرین و خیلی کم شیرین نباشد یعنی میزان شیرینی دقیقا مثل شیرعسل معمولی)
  2. حتما و حتما قالب را چرب کرده و ۱۵دقیقه در فریزر قرار دهید تا هنگام جدا کردن ژله مشکلی نداشته باشید.
  3. در صورت تمایل ژله ها را بعد از بسته شدن قالب بزنید تا ژله زیباتری داشته باشید.
  4. تهیه این ژله با ژله پایه آلوئه ورا(بدون شیر و به صورت بی رنگ) نیز بسیار شکیل خواهد بود البته در این صورت بهتر است ژله ها حتما قالب زده شوند.
    نوش جان

ژله خرده شیشه - ژله موزاییکی - ژله مجلسی

ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه - ژله موزاییکی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 174, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...