جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه ژله آکواریومی

 

طرز تهیه ژله آکواریومی - ژله دریایی

طرز تهیه ژله دریایی یا ژله آکواریومی

 

درست کردن ژله آکواریومی خیلی راحته و زمان بر نیست، در عین حال یکی از ژله های قشنگ و جالب برای تولد بچه هاست. ژله آکواریومی رو می تونین توی ظرف های مختلف درست کنین مثل تنگ ماهی یا هر ظرفی که دوست دارید د و یا حتی قالبی این ژله را در بیارین.

 

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۱۲ ساعت
مجموعاً: ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه :
بیسکوییت پودر شده به میزان دلخواه
شکلات سنگی به میزان دلخواه
ژله بلوبری ۲ بسته
ماهی های پاستیلی ۱ بسته

 

طرز تهیه ژله آکواریومی - ژله دریایی
طرز تهیه ژله آکواریومی :
هر بسته پودر ژله را ابتدا در یک لیوان اب جوش حل کنید سپس با یک لیوان آب سرد مخلوط کنید و داخل ظرفی بریزید ، ماهی یا ستاره پاستیلی را داخل ژله قرار دهید و در یخچال بگذارید تا ببندد.
میتوانید ابتدا نصف ژله را داخل ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد سپس پاستیل ها را روی ان قرار دهید و بقیه ژله را رویش بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا ببندد ( در این حالت پاستیل ها در میان ظرف قرار میگیرند و شکل زیباتری خواهند داشت ).
پس از اینکه ژله اماده شد با بیسکوییت خرد شده ، شکلات سنگی و … تزیین و سرو کنید ، استفاده از تزیینات مختلف سلیقه ای میباشد.
اکواریوم لیوانی : ژله را در لیوانی شفاف بریزید و ان را حدود یک ساعت در فریزر بگذارید تا سرد شود و هنگامیکه ژله تقریبا خودش را گرفت در هر لیوان چند ماهی قرار دهید ، سپس آنها را در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شوند.

 

طرز تهیه ژله آکواریومی - ژله دریایی

 

نکات :
* بستگی به ظرفی که استفاده می کنید پودر ژله بلوبری بخرید . ترجیحا ظرفی استفاده کنید که کاملا سفید باشه .
* اگه ظرفی که استفاده می کنید از این پیرکس های مرغ خوری معروف هستش ، بهتره ژله آلوورا بخرید و با یک لیوان آبجوش مخلوط کنید بعد یک لیوان بستنی وانیلی بریزید و کاملا هم بزنید . بعد داخل ظرف پیرکس بریزید . بعد از اینکه ژله بستنی آلوورا بست ، پاستیل ها رو بچینین و ژله بلوبری رو اضافه کنین. دلیل اینکار هم اینه که وقتی یه لایه سفید زیر ژله آبی قرار می گیره ژله قشنگ تر دیده می شه (ولی باز هم می گم اگه ظرفتون سفید باشه ژله تون قشنگتر می شه و لزومی نداره که ژله آلورا درست کنید).

* می تونین به جای بستنی از شیر استفاده کنین برای اینکار اول از همه ژله آلوئه ورا رو با یه لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی بخار کتری می ذاریم و هم می زنیم تا به روش بن ماری، ژله خوب خوب تو آب حل بشه…. بعد می ذاریمش کنار…. شیر رو هم از قبل تو لیوان ریختیم تا هم دمای محیط بشه….
وقتی ژله آلوئه ورا سرد سرد شد شیر رو با ژله مخلوط می کنیم…. این قسمت یه ذره توضیحات داره…. ژله باید خوب خوب سرد شده باشه وگرنه شیر رو که توش بریزید می بره و دیزدیزی می شه….خب از کجا بفهمیم خوب سرد شده؟ یکی این که از انگشتان مبارک خود استفاده کنیم…. وقتی داخل ژله می زنیم دمای ژله باید از دمای بدن ما کم تر باشه…. یعنی ژله خنک تر از دمای بدن باشه…. دوم این که از وقتی ژله رو می ذاریم بیرون تقریبا ۳۰ دقیقه طول می کشه به دمای مورد نیاز برسه شاید هم بیش تر…. پس صبور باشید!!! و راه آخر این که قبل از مخلوط کردن شیر و ژله، یه قاشق از هر کدوم رو تو یه نعلبکی بریزید و هم بزنید… اگه خوب حل شد و شیر نبرید، بقیه اش رو هم مخلوط کنید
* برای این که رنگ سفید و آبی مجزا بشن از هم، باید ژله بلوبری سرد بشه و آروم آروم بریزیم روی لایه قبلی

 

طرز تهیه ژله آکواریومی - ژله دریایی

* این ژله رو میتونید به صورت های مختلف داخل ظرف یا قالب های مختلف تهیه کنید .. بهترین و جالب ترین روش تهیه این ژله استفاده از تنگ ماهی برای این کار هست .. یه تنگ ماهی مخصوص درست کردن این ژله تهیه کنید و کنار بگذارید .
* ژله آکواریومی رو میتونید داخل لیوان های ساده یا جام یا هر ظرفی که به نظرتون قشنگ میشه درست کنید . یه روش دیگه برای درست کردن این ژله این هست که در هنگام درست کردن ژله به جای لیوان دوم آب سرد یک لیوان آب و یخ به ژله اضافه کنید . یخ باعث میشه ژله خارج از یخچال شروع به بستن کنه و میتونید شکلات های سنگی و پاستیل ها رو همون موقع به ژله اضافه کنید .
* برای تولد بچه ها میتونید از پلاستیک های کوچیک استفاده کنید و کمی ژله داخلش بریزید و یه پاستیل ماهی داخل جاسازی کنید و در پلاستیک رو با ربان ببندید !
* از شکلات ها و پاستیل ها میتونید روی ژله بعد از بسته شدن استفاده کنید .
* دقت کنید که شکلات سنگی ها رنگ پس می دن…. اگه می خواید داخل خود ژله ازشون استفاده کنید یه ژله آکواریومی تیره و تار به دست میارید….. مگه این که کاملا شکلات ها رو قبلش بشورید که رنگش بره… و شبیه سنگ های طبیعی بشه…. و بعد داخل ژله بذارید.
* پاستیل های به رنگ قرمز و زرد برای ژله آکواریومی مناسب تر هستن… چون خودشون رو نشون می دن…. پاستیل های رنگ آبی تو آب محو میشن و زیاد خودشون رو بعدا نشون نمی دن….
* میتوانید از ژله با رنگ های دیگر هم استفاده کنید ، همچنین میتوانید اشکال مختلف حیوانات را که بصورت پاستیل هستند بجای ماهی ها بکار ببرید.

sooran.com/linguini.persianblog.ir/kaghaz-rangi.com/baharsite.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 33, میانگین امتیاز: 4,09 از 5)
Loading...