پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه پودینگ لیمو ترش دسری با عطر لیمو

طرز تهیه پودینگ لیمو ترش

دستور پخت پودینگ لیمو ترش

پودینگ لیمو ترش هم مثل سایر پودینگ ها نوعی دسراست. این پودینگ گرچه از نظر مواد تشکیل‌ دهنده شبیه کیک است ولی به اندازه کیک، بافتی سفت نداشته و همان‌طور با همان ظرف سرو می‌شود.

این پودینگ با طعم و مزه لیموترش درست شده و خوردن آن با یک فنجان چای به عنوان عصرانه زمستانی لذت بسیاری دارد.

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ لیمو ترش :

۵۰ گرم کره

۲ عدد لیمو ترش

نصف پیمانه قند

۲ عدد تخم‌مرغ

نصف پیمانه آرد گندم

یک قاشق چایخوری بیکینگ‌پودر

۳۰۰ میلی‌لیتر شیر

 

طرز تهیه پودینگ لیمو ترش

طرز تهیه پودینگ لیمو ترش :

قبل از انجام هرکاری، سعی کنید فر را روشن و روی دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد یا ۳۷۵ درجه‌ی فرانهایت تنظیم کنید. سپس ظرف مخصوص پودینگ (بهتر است از جنس سرامیک و گرد باشد) را انتخاب کرده و با کمک مقداری کره و برس مخصوص آشپزی سطح داخلی آن را کاملا چرب کنید.

ظرفی بلوری برداشته و پودر قند را به همراه کره در آن ریخته و با کمک همزن آن‌ها را تا زمانی که به صورت ماده‌ای نرم و کرمی تبدیل شوند، با یکدیگر مخلوط کنید. در این مرحله، زرده‌ها را از سفیده‌های تخم‌مرغ جدا کرده و زرده‌ها را به همراه آرد و بکینگ‌پودر به مخلوط کرمی که تهیه کردید، اضافه کنید و دوباره به هم زدن مشغول شوید.

اکنون به تدریج آب لیمو ترش و شیر را نیز اضافه کرده و به آرامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس درون ظرف گود دیگری، سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی تا زمانی که به ماده‌ای سفت و پفکی تبدیل شود و با برعکس کردن ظرف بیرون نریزد، هم بزنید.

سپس سفیده‌ها را با ملایمت به مایعی که از قبل آماده کرده‌اید اضافه کرده و به صورت دورانی و به آرامی هم بزنید. سپس آن را درون ظرف سرامیکی که از قبل چرب کرده‌اید ریخته و آن‌ را درون سینی فر قرار دهید.

برای عملکرد بهتر طبخ، کافی است ظرفی گود را تا نیمه از آب پر کرده و ظروف حاوی پودینگ را داخل آن قرار دهید. با این عمل رطوبت و حرارت یکسان و کافی را به تمامی سطوح پودینگ می‌رسانید.

سینی فر را در طبقه‌ی وسط قرار داده و به مدت زمان ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا طبخ شود. پودینگ را از فر خارج کرده و اجازه دهید سرد شود.

 

 

منبع :کانال آشپزباشی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,90 از 5)
Loading...