جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه پودر لبو و آب لبو برای تزیین خوراکیها

لبو

روش تهیه پودر لبو / آب لبو / چیپس لبو

پودر لبو برای رنگ کردن غذا، دسرها و شیرینی ها استفاده میشه و می تونین مثل زعفرون اون رو دم کنین تا به خوبی رنگ بگیره. در این مطلب روش درست کردن پودر لبو و آب لبو و چیپس لبو را به شما آموزش می دهیم.

خوردن لبو و آب لبو یکی از موثرترین راه ها در درمان بیماری هایی نظیر کم خونی، پوکی استخوان، فشار خون بالا، سرطان خون، آلزایمر و کبد چرب هست.

عمدتا ما ایرانیا از لبو به صورت داغ داغ توی زمستون یا به صورت سرو همراه با ماست استفاده میکنیم. روش های جالب و ساده ای برای استفاده از این خوردنی خوشمزه و خوشرنگ وجود داره که شاید تا حالا به ذهنتون نرسیده باشه. مثل تهیه آب لبو و پودر لبو برای رنگ کردن خوراکی ها یا تهیه چیپس لبو و قالب یخ لبو.

 

آب لبو

از آب لبو برای رنگ آمیزی طبیعی در غذا میتوان استفاده کرد.

در فصل زمستان که دسترسی به لبوی تازه است، لبو را پوست کنده و خوب شسته سپس حلقه حلقه کنید.

لبو را بپزید و آب تغلیظ شده ی آنرا در قالب کوچک یخ ریخته و پس از انجماد در ظرف درب داری در فریزر نگهداری کنید تا چند ماه قابل استفاده است.

این قالب ها را برای تزیین پلو ، رنگ دسر و رنگ  فرنی استفاده کنید .

 

پودر لبو, آب لبو, چیپس لبو

 

پودر لبو 

برای تهیه پودر لبو آن لبو را پس از پوست کندن خوب شسته و با کارد برشهای نازکی به لبو بزنید و روی بخاری یا توسط دستگاههای میوه خشک کن حرارت داده تا خشک شود سپس آسیاب و بعد الک کنید و پودر آنرا در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که لازم بود مثل زعفران مقداری از آنرا در آب جوش ریخته و یا دم بیندازید و استفاده کنید.

 

چیپس لبو 

یه پیشنهاد دیگه برای استفاده از لبو درست کردن چیپس هست .. لبو ها رو به صورت کاملا نازک برش بزنید. روی اونها کمی عسل و کره بمالید و اونها رو روی سینی فر بچینید و به مدت یک تا دو ساعت روی کمترین درجه در فر قرار بدید تا خشک بشن.

 

گردآوری : مجله تصویر زندگی 

منابع: آشپزی رنگین/کاغذ رنگی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 81, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...