پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه پای اسفناج پنیری

طرز تهیه پای اسفناج پنیری

 

در این مطلب طرز تهیه پای اسفناج پنیری را خواهید دید.  پای، یک ظرف غذا پخته شده‌است که معمولاً با لایه خمیر شیرینی پوشش داده می‌شود و یا به طور کامل از مواد شیرینی ساخته می‌شود. در واقع پای، نوعی خوراک پیراشکی مانند است که از دو بخش تشکیل می‌شود: یک بخش آن لایه خمیری است و بخش دیگر موادی است که درون این خمیر قرار می‌گیرد. پای بر اساس لایه خود دسته‌بندی می‌شود.

 

آماده سازی: ۱ ساعت
مدت انتظار: ۱ ساعت
مجموعاً: ۲ ساعت

 

مواد اولیه برای ۴ نفر :

فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
خمیر پای به میزان لازم
پنیر پارمزان به میزان لازم
خامه ۳قاشق غذاخوری
تخم مرغ  ۲عدد
پیازچه ۵عدد
اسفناج ۱کیلو

 

پای اسفناج پنیری 

 

طرز تهیه پای اسفناج پنیری :

ابتدا اسفناج را پاک کرده و بشویید و بعد از خشک شدن آن را خرد کرده و داخل قابلمه ای ریخته و شعله را ملایم کنید تا بخارپز شود(بهتر است از دستگاه بخارپز استفاده شود). پس از تمام شدن آب اسفناج کمی کره یا روغن به آن اضافه کرده و آن را تفت دهید و از روی حرارت بردارید.
پیازچه ها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس داخل کاسه ای بریزید و با اسفناج های پخته ، ۲ عدد تخم مرغ ، خامه ، نمک و فلفل مخلوط کنید.
مقداری خمیر پای تهیه کرده (طرز تهیه و تزئین خمیر پای ترد)و آن را دو قسمت کنید ، داخل قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس ۱ قسمت از خمیر را با وردنه نازک پهن کنید و ته قالب قرار دهید.
مخلوط اسفناجی را که آماده کرده اید داخل قالب و روی خمیر بریزید سپس مقداری پنیر پارمزان روی اسفناج ها بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید.
قسمت دوم خمیر را پهن کنید و روی آن از مواد دلخواه مثل کنجد،سیاه دانه یا زرده تخم مرغ استفاده کنید و بعد مقداری پنیر روی خمیر بریزید.
ظرف پای را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا روی خمیر طلایی شود .

 

پای اسفناج پنیری  

نکاتی در مورد تهیه پای اسفناج پنیری :

۱)این پای بیشتر ریشه ترکیه ای دارد.
۲)بهتر است این پای را به همراه ماست خامه ای سرو کنید.
۳)در صورت تمایل به جای پنیر پارمزان از پنیر پیتزا استفاده کنید.
۴)میتوانید مقدار تخم مرغ را به نسبت دلخواه افزایش دهید.
نوش جان

 

منبع : سوران 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...