پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده [ساده و فوری]

همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی مامان پز 

این بهترین و ساده ترین دستور پخت همبرگر خانگی مامان پز هستش که می تونید شکموهای اهل خونه رو با اون سیر کنید!! این همبرگرهای آبدار و خوشمزه خانگی در کمتر از ۳۰ دقیقه از گوشت چرخ کرده و سالم آماده می شوند و طعم بی نظیری مثل همبرگرهای بازاری و رستورانی دارن.

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

نمک و فلفلبه میزان لازم
دنبه (چرخ کرده)۱۰۰ گرم
گوشت (چرخ کرده)۴۰۰ گرم
آرد سوخاریبه میزان لازم
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
پودر سیر۲ قاشق مرباخوری
پودر موسیر۱ قاشق مرباخوری
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه همبرگر خانگی فوری و ساده با گوشت چرخ کرده 

جهت تهیه همبرگر خانگی ابتدا گوشت چرخ کرده و دنبه چرخ کرده را با هم مخلوط کرده و خیلی خوب ورز دهید تا کاملا یکنواخت شوند. 
سیر و پیاز را رنده کرده و با هم مخلوط کنید و به آنها مقداری نمک اضافه کرده و آب اضافی آنها را بگیرید و به همراه تخم مرغ ،پودر سیر، پودر موسیر و فلفل به گوشت اضافه کرده و خیلی خوب ورز دهید. 
بعد از ورز دادن گوشت شروع به اضافه کردن آرد سوخاری کنید. آرد را کم کم به گوشت اضافه کرده و هر بار آن را به خوبی ورز دهید . 
برای بدست آوردن مقدار دقیق آرد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری آرد گوشت را چند دقیقه ورز دهید ، اگر پس از این مدت مشاهده کردید که گوشت بافت نرم و آبدار و در عین حال خوبی دارد پس آرد شما کافی بوده است ، اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود میتوانید مقداری دیگر آرد سوخاری به آن اضافه کنید. 
اضافه کردن آرد را تا زمانی که بتوانید به گوشت شکل دهید ادامه دهید. اما مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود. 
گوشت آماده شده را به قسمت های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دایره در آورید ، دایره های آماده همبرگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار داده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس آنها را روی ذغال کباب کرده یا درون تابه سرخ کنید. تهیه نان همبرگر هم قبلا آموزش دادیم و می تونید اون رو هم در منزل تهیه کنید.

فیلم طرز تهیه همبرگر خانگی

 

 

طرز تهیه همبرگر در منزل

نکات: 

  • در صورت تمایل به جای دنبه از کره استفاده کنید. 
  • میتوانید از مقداری سبزی معطر هم داخل همبرگر استفاده کنید. 
  • میتوانید همبرگرها را به صورتی که گفته شد درون فریزر منجمد نموده و در موقع لزوم از آنها استفاده کنید. 
    نوش جان
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 57, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...