سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه میرزا قاسمی غذای محبوب شمالی ها

روش درست کردن میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از پر طرفدار ترین غذاهای گیلان و مازندران میباشد که در سراسر ایران این غذا محبوبیت خاصی دارد و به عنوان پیش غذا نیز سرو می شود.

 

مواد لازم برای تهیه میرزاقاسمی – ۲ نفر

»۳ عدد بادمجان متوسط
»۳ عدد گوجه‌فرنگی
»۲ عدد تخم‌مرغ
»۳ تا ۴ حبه سیر
»به میزان لازم روغن
»به میزان لازم زردچوبه، نمک و فلفل

طرز تهیه میرزا قاسمی :

۱- بادمجان‌ها را بشویید و آنها را خوب خشک کرده، روی شعله اجاق‌گاز یا روی آتش کباب کنید. دقت کنید که حرارت باید کم باشد. بادمجان‌ها را در حین پخت بچرخانید تا همه جای آنها کبابی شوند.

۲- بعد از کباب شدن بادمجان‌ها، پوستشان را جدا کنید، سپس آنها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و خوب له کنید،کنار بگذارید.

۳- در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سیرها را رنده کرده، داخل تابه بریزید. مقداری زردچوبه هم بریزید و تفت دهید. بعد از ۱ تا ۲ دقیقه تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید و خوب هم بزنید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

۴- گوجه‌فرنگی‌ها را بعد از آنکه شستید و پوست گرفتید، ریز خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را داخل آن بریزید و تفت دهید.

۶- حال بادمجان‌های له شده را به گوجه‌فرنگی اضافه کرده و کمی تفت دهید، سپس مخلوط سیر و تخم‌مرغ را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب هم بزنید تا میرزاقاسمی شما آماده شود. بعد از ۲ الی ۳ دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید، میرزاقاسمی را داخل ظرف موردنظر بریزید و سرو کنید.نوش جان

برترین ها

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...