جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه مربای کامکوات

  طرز تهیه مربای کامکوات

طرز تهیه مربای کامکوات

 

مربای کامکوات بسیار خوشمزه، زیبا و مجلسی است که وجود آب پرتقال طعم و عطر آن را عالی کرده است. این مربا را هم به عنوان صبحانه و هم همراه چای میتوان سرو کرد. همچنین به دلیل ظاهر زیبا مربای کامکوات را میتوانید در تزیین انواع کیک و شیرینی هم استفاده کنید.

کامکوات پرتقال تزیینی کوچک یا همان پرتقال مینیاتوری است.

روش اول پخت مربای کامکوات 

 

مواد لازم :

کامکوات  ۱ کیلو گرم
شکر   ۱ کیلو گرم
آب پرتقال   ۲ الی ۳ لیوان
دارچین نکوبیده   ۱ تکه
گلاب نصف لیوان

 

طرز تهیه مربای کامکوات

طرز تهیه :

به وسیله یک شیئ نوک تیز مثل سیخ کباب چوبی از یک سر کامکوات فرو کنید تا سیخ از سر دیگر خارج شود بعد با حرکت دادن آن هسته های کامکوات را خارج کنید .

وجود هسته موجب تلخی مربا میشود در صورتی که در آوردن هسته برایتان مشکل بود کامکوات را از وسط نصف و آنرا خارج کنید.

بعد از رنده ریزی برای پوست آن استفاده کرده و سطح پوست را طوری که به پوست آسیب نرسد کمی بسایید و اطراف آن را بشویید تا پوسته ها ی اضافی شسته شود .سپس کامکوات و دارچین را در آب انداخته و بگذارید تا بجوشد آب آن نبایستی زیاد باشد وقتی پخت شکر و آب پرتقال را اضافه کرده و به آرامی بجوشد تا زمانی که شیشه ای شود در آخر گلاب اضافه نموده و به قدر کافی که جوشید حرارت را خاموش کنید . و قطعه دارچینی که در شهد است را خارج و دور بیندازید .

اضافه کردن آب پرتقال در این مربا را از پیج خوب بیتوته یادگرفتم وبه شما هم سفارش میکنم امتحان کنید . من (نسرین میوه رأ إز وسط برش زدم هسته هاشو خارج کردم چون میوه من ترش بود در حین پخت شکر أضافه کردم در ۲مرحله بدون هم زدن اجازه دادم شربت قوام بیاد ابلیمو هم أضافه نکردم

 

طرز تهیه مربای کامکوات

 

روش دوم پخت مربای کامکوات 

آماده سازی: ۲ ساعت

مدت انتظار: ۱ ساعت

مجموعاً: ۳ ساعت

 
مواد اولیه :

پودر زیره سبز ۱چهارم قاشق مرباخوری
آبلیمو نصف قاشق غذاخوری
گلاب نصف لیوان
آب ۱لیوان
شکر نیم کیلوگرم
کامکوات نیم کیلو
پودر هل سبز ۱چهارم قاشق مرباخوری
طرز تهیه مربای کامکوات

طرز تهیه

ابتدا کامکوات را کاملا بشویید و بعد به کمک چنگال چند سوراخ روی پوست آن ایجاد کنید .

داخل قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، کامکوات ها را داخل آب در حال جوشیدن بریزید و ۱۰ دقیقه بگذارید بجوشد سپس با آب سرد آبکشی کنید. دو بار دیگر هم این کار را تکرار کنید و هربار آن را با آب بسیار سرد آبکشی کنید تا تلخی آن از بین برود.
داخل قابلمه شکر و ۱ لیوان آب و نصف لیوان گلاب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، مواد را مخلوط کنید تا شکر کاملا حل شود. سپس آبلیمو و کامکوات ها را اضافه و حرارت را کم کنید و حدود ۱ ساعت اجازه دهید مربا بجوشد و غلیظ شود.
در انتها پودر هل سبز و زیره سبز را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید و روی قابلمه را با پارچه ای بپوشانید و به مدت ۲۴ ساعت کناری قرار دهید سپس داخل ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده سرو شود.

نکات:

در صورت تمایل به جای آب از گلاب استفاده کنید.

نوش جان

 

سوران / آشپزی رنگین

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 28, میانگین امتیاز: 4,57 از 5)
Loading...