سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی - مربای توت فرنگی

 طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی

 

توت فرنگی میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذیه و خواص و فواید درمانی زیادی داره. بنابراین تصمیم گرفتم طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی رو براتون قرار بدم تا همه بتونیم به شکلای مختلفی از این میوه لذیذ استفاده کنیم. امیدوارم خوشتون بیاد.

 

آماده سازی : ۱۵ دقیقه
زمان پخت : ۴۵ دقیقه
مجموعاً : ۱ ساعت
مواد لازم براد تهیه مربا و شربت توت فرنگی

توت فرنگی
شکر (به ازای هر ۱کیلوگرم توت فرنگی ۱.۲۰۰کیلوگرم شکر)

** اگه تمایلی به گرفتن شربت نداشتین باید توت فرنگی و شکر رو به اندازه برابر استفاده کنین.

 

طرز تهیه شربت توت فرنگی - مربای توت فرنگی

 

طرز تهیه مربا و شربت توت فرنگی

بعد از شستن توت فرنگی ها لایه به لایه توت فرنگی و شکرو میریزیم و بهش استراحت میدیم تا آب بندازه.معمولا ۱ تا ۱.۵ ساعت کافیه (برای پخت این مربا نیازی به اضافه کردن آب نیست چون توت فرنگی هم در زمان استراحت و هم در حین پخت از خودش آب پس میده)

سپس قابلمه رو روی شعله قرار میدیم تا مربا با حرارت ملایم شروع به پخت کنه. برای درست کردن این مربا حتما باید حواستون به اون باشه چون وقتی به جوش میاد کف میکنه و ممکنه سربره و گازتونو کثیف کنه.

بعد از جوش اومدن مربا حرارت رو کم میکنیم تا وقتی که مربا قوام دلخواه رو بدست بیاره که کاملا به سلیقه خودتون بستگی داره. من همیشه کمی از شیره ی مربا رو داخل یه ظرف میریزم تا سرد بشه و ببینم که قوام اومده یا نه.

هروقت که مربا قوام کافیو داشت قابلمه رو از روی حرارت برمیداریم و اونو آبکش میکنیم و هرچقدر از شیره رو که خواستیم به توت فرنگیا اضافه می کنیم واسه مربا و بقیه رو هم میذاریم واسه شربت.

 

۲nafere.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 40, میانگین امتیاز: 4,38 از 5)
Loading...