شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

طرز تهیه سالاد خیار ترش و تند

سالاد, آموزش تهیه سالاد, سالاد خیار, طرز تهیه سالاد خیار, روش تهیه سالاد خیار, دستور تهیه سالاد خیار,پیاز قرمز, سرکه سیب, شکر, خردل ,خیار

آماده سازی: ۲ ساعت

 

مواد اولیه برای ۴ نفر :

خیار۲ عدد – ۶۰۰ گرم (بدون تخم)

نمک طبق ذائقه

شکر دانه ای۲ تا ۳ قاشق چایخوری – بسته به میزان شیرینی که برای سالاد می پسندید

سرکه سیب ۱/۴ فنجان – ۶۰ میلی لیتر (یا سرکه سفید)

خردل ۲ قاشق چایخوری (دیجون)

پیاز قرمز۱ عدد متوسط (خلال های ریز، اختیاری)

راز سالاد خیار در نمک زدن به خیار است. بعد از اینکه آنها را به شکل حلقه های نازک برش دادیم آنها را حسابی نمک می زنیم و می گذاریم ۳۰ دقیقه بمانند. وقتی می مانند رطوبت بیشتری پس می دهند که اگر پاک نشود سس را آبکی می کند. سپس آنها را با سسی ساده هم می زنیم و می گذاریم حداقل ۱ ساعت بمانند تا مزه دار شوند اما نباید بیشتر از ۱ روز بمانند. این سالاد به دلیل نمک دار کردن و مزه دار کردن خیار زمان بیشتری می برد اما زمانی که باید مشغول کار باشید اندک است.

آنچه باید بدانید:

 زمان غیر قعال برای این دستور آشپزی ۱ ساعت و نیم است. ما خیار ها را برای این سالاد به شکل برش های ۱/۵ میلی متری در می آوریم. بعد از درست کردن سالاد، خیار ترد است اما کمی نرم شده است. اگر می خواهید خیار ها سفت تر باشند آنها را ضخیم تر ببرید.

طرز تهیه:

۱- خیار ها را به شکل حلقه های ۱/۵ میلی متری برش دهید و با ۲ قاشق چایخوری نمک هم بزنید و داخل صافی بریزید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند تا آبش برود. ما صافی را داخل سینک می گذاریم تا شستشو آسانتر باشد.

 

سالاد خیار ترش و تند 

۲- خیارها را بشویید سپس آب اضافی را با فشار دادن بگیرید. ما برای آسان تر کردن کار خیار ها را داخل یک حوله ی آشپزخانه ی تمیز می گذاریم و فشار می دهیم.

 

سالاد خیار ترش و تند

۳- در یک کاسه ی بزرگ، ۲ قاشق چایخوری شکر، سرکه و خردل را با هم بزنید. بچشید و در صورت لزوم ۱ قاشق چایخوری دیگر شکر اضافه کنید. خیار و پیاز قرمز را اضافه کنید و هم بزنید.
۴- سالاد را حداقل ۱ ساعت و حداکثر ۱ روز قبل از سرو کردن در یخچال بگذارید.

 

 

 

نکات مهم:

خیار بدون تخم:

 این خیار ها پوست نازکتری دارند و از خیارهای معمولی شیرین تر هستند و معمولاً در فروشگاه ها پیدا می شوند. اگر نتوانستید آن را تهیه کنید، خیار معمولی بخرید اما قبل از برش دادن با یک قاشق تخم های آن را بیرون بیاورید.

انواع دیگر این سالاد – کاهو اضافه کنید: 

بعد از مزه دار کردن خیارها متوجه می شویم که کمی مایع کف کاسه جمع شده است. اگر خواستید این مایع را داخل یک کاسه بریزید و ۲ تا ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و سس سالاد درست کنید. سپس برگ های کاهو را خرد کنید و در سس بغلتانید و روی آن خیارها بریزید و سرو کنید.

 

سالاد خیار ترش و تندسوران

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...