سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه • دستوری کامل برای تهیه خیار شور خانگی سالم و خوشمزه

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه خانگی

امروز در بخش آموزش آشپزی مجله تصویر زندگی طرز تهیه خیار شور فوری را خواهید دید که هم سالم و خیلی خوشمزه است و هم درست کردنش بسیار راحته.

یعنی نه احتیاج هست که آب را بجوشانید و خنک کنید و نه حتی خیار و سبزی ها را بعد از شستن خشک کنید.

 

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه

 

خیارشور هم از آن خوشمزه های وسوسه انگیزی است که اگر حتی به تنهایی هم داخل یخچال باشد و نگاهتان با آن بیفتد، محال است که یکی از آن را برندارید و نخورید.

 

این مدل خیار شور خیلی خوشمزه است و در عین حال بسیار راحت، یعنی نه احتیاج هست که آب را بجوشانید و خنک کنید و نه حتی خیار و سبزی ها را بعد از شستن خشک کنید.

به این ترتیب که کافی است چند تا از شیشه هایی را که درهای فلزی دارند  مثل شیشه های رب، سس مایونز، ترشی و غیره را که مواد داخل آن را استفاده کردید دور نیندازید.

 

طرز تهیه خیار شور یک روزه خانگی :

اول به اندازه یک بند انگشت داخل شیشه را سرکه سفید بریزید و خیارهایی که شستید ( ولی اصلاً احتیاجی نیست که خشک باشند هم خیار و هم سبزی ).

 

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه

 

به ترتیب و منظم کنار هم داخل شیشه می چینیم و لابه لای خیارها برای هر شیشه دو تا دانه فلفل و سه تا حبه سیر و از سبزی ها، شوید و ترخون هر کدام دو، سه شاخه، داخل شیشه را پر می کنیم.

بعد داخل یک پارچ به ازای هر یک لیوان آب (مستقیم از آب شیر)، یک قاشق غذاخوری نمک می ریزیم و خوب هم می زنیم و داخل شیشه ها را از آب نمک پر می کنیم.

در شیشه های خیار شور را کیپ کرده و آن ها را می گذاریم داخل یک قابلمه و داخل قابلمه را آب می ریزیم طوری که حداقل دو سوم از ارتفاع شیشه ها را آب بپوشاند و بعد قابلمه را می گذاریم روی شعله گاز تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

 

نکته مهم :

قسمت مهم آن این است که وقتی رنگ خیار به رنگ خیار شور در آمد شعله را خاموش می کنیم ولی اجازه می دهیم که داخل همان آب جوش در قابلمه بمانند تا کاملاً سرد شوند.

بعد شیشه های خیار شور را می گذاریم داخل یخچال، کافی است یک شب بمانند و فردای آن قابل خوردن است.

به همین راحتی و خوشمزه گی…

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه

 

فقط حتماً باید خیارشور داخل یخچال نگهداری شود ضمناً می توانید بعد از آماده شدن از داخل شیشه در بیاورید و داخل دبه های پلاستیکی بریزید که کمترین جا را داخل یخچال بگیرند.

وقتی مهمان دارید و مثلاً می خواهید الویه به مقدار زیاد درست کنید احتیاج نیست که بروید و خیلی خیار شور بازاری بخرید.

این روش به شما کمک می کند که هم صرفه جویی کنید و هم یک شبه مقدار زیادی خیار شور بدون مواد نگهدارنده داشته باشید که مطمئن هستید که سالم هستند.

 

طرز تهیه خیار شور فوری یکروزه • دستوری کامل برای تهیه خیار شور خانگی سالم خوشمزه

 

منبع:بیتوته

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 387, میانگین امتیاز: 4,27 از 5)
Loading...