سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه ته چین ماهی

 

ته چین ماهی, طرز تهیه ته چین ماهی ,دستور پخت ته چین ماهی ,روش پخت ته چین ماهی ,طرز پخت ته چین ماهی ,دستور تهیه ته چین ماهی, روش تهیه ته چین ماهی 

ته چین ها انواع بسیار زیادی دارند و طرفداران آنها در سفره های ایرانی کم نیستند. در این بین ته چین ماهی شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد و آن هم به علت عدم آگاهی در شیوه صحیح طبخ این غذاست. در زیر آموزشی از بهترین روش برای تهیه یک ته چین ماهی خوشمزه بیان شده است.

 

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۱ ساعت
مجموعاً: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه برای ۴ نفر :

برنج ۲ لیوان

تخم مرغ  ۳ عدد

روغن زیتون نصف لیوان

اب نارنج ۲ قاشق غذاخوری

زعفران نصف قاشق چایخوری

ماست یک لیوان (شیرین)

گشنیز نصف لیوان (تازه و خرد شده)

ماهی نیم کیلو (بدون استخوان)

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا ماهی را شسته و قطعه قطعه کنید و آن را با روغن زیتون و آب نارنج به روش حمام بنماری بپزید(داخل ظرف قرار داده و ظرف را داخل اب در حال جوش بگذارید و درب هردو را ببندید).در ظرفی مناسب تخم مرغ ها را شکسته و آن قدر هم بزنید تا سفید شوند و بعد از آن ماست و زعفران را به آن افزوده و دوباره خوب مخلوط کنید.در ظرفی مناسب برنج را به مرحله ابکشی برسانید و آن را به مخلوط فوق اضافه کنید . خوب مخلوط کنید.ته قابلمه مناسبی را با کره یا روغن چرب کنید و ماهی های پخته شده را در آن قرار داده و روی آن گشنیز ساطوری شده بریزید و سپس برنج را روی آن ریخته و با کفگیر صاف کنید و کمی فشار دهید تا مواد کاملا به هم بچسبند.برنج را دم کنید و غذا را برای سرو آماده کنید.

نکات:

۱) میتوانید ماهی و گشنیز را به صورت لا به لا به برنج اضافه کنید.
۲) استفاده از ته دیگ گشنیز غذای شما را زیبا تر میکنید به این صورت که در کف قابمه روغن بریزید و سپس چند عدد گشنیز سالم را در قابلمه قرار داده و روی آن نان لواش بیندازید و سپس بقیه مواد را اضافه کنید.
۳) میتوانید ماهی را درون بخار پز هم بپزید.

نوش جان

 

فودسوران

 ته چین ماهی, طرز تهیه ته چین ماهی ,دستور پخت ته چین ماهی ,روش پخت ته چین ماهی ,طرز پخت ته چین ماهی ,دستور تهیه ته چین ماهی, روش تهیه ته چین ماهی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...