سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش ریش و خلال و بادام

فصل تابستونه و گرمی بازار آلبالو ، برای همین امروز براتون روش پخت آلبالو پلو رو در نظر گرفتیم. آلبالو پلو از غذاهایی هست که در تابستون بیشتر از هر وقتی استفاده میشه و به مزاج اونهایی که غذاهای شیرین دوست دارن بسیار خوش میاد. البته این غذا میتونه ترش یا ملس هم باشه. امیدواربم این آموزش مورد توجهتون فرار بگیره.

دستور پخت آلبالو پلو

مواد لازم برای آلبالو پلو

برنج۳ پیمانه
آلبالو۲ پیمانه
زعفران دم کشیدهبه مقدار لازم
شکربه مقدار دلخواه
نمکبه مقدار لازم
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه آلبالو پلو:

قبل از هرچیزهسته آلبالوها رو جدا میکنیم و اونهارو با مقدار شکر دلخواهی کنار میگذاریم تا دو ساعتی آب بندازه. البته اگر دیدید شکر در آب آآلبالوها حل نشد ده دقیقه بجوشونید و مراقب باشید زیاد جوش نخوره تا رنگش تیره نشه. ته دیگ مورد نظر رو هر چیزی که دوست دارید بذارید مثل سیب زمینی. بعد یک لایه برنج رو در قابلمه میریزیم و روش یک لایه آلبالو و مقداری زعفران میریزیم و همین مراحل رو ادامه میدیم تا مواد تمام شه و میگذاریم دم بکشه.

آلبالو پلو با مرغ ریش ریش

آلبالو پلو رو معمولا با مرغ سرو میکنن. هم میشه مرغ رو بپزن و ریش ریش کنن و بین لایه های برنج قرار بدن و یا اینکه جدا سرخ میکنن و در کنارش سرو میشه.

من خودم دوست دارم داخل آلبالو پلو خلال پسته و بادوم هم بریزم که به نظرم مزه جالب تری به این غذا میده، اگر دوست دارین خلال بادوم یا پسته زیر دندونتون بیاد و کمی سفت باشه که لازم نیست کاری بکنید فقط در هنگام دم کشیدن، خلال رو به غذا اضافه کنین ولی اگر دوست دارین که نرم باشه و زیاد جلوه نکنه میتونین به اندازه ده دقیقه خلال پسته و بادوم رو در آب بجوشونین تا کمی نرم تر بشن و به غذا اضافه کنین تا خیلی نرم تر زیر دندون احساس بشن. و یا اینکه برای تزیین روی غذا از خلال پسته و بادوم به همراه زعفرون استفاده کنین.

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو با مرغ

ممنون میشم نظرات و تجربیات شما رو هم بدونم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 42, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...