سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

سریعترین اینترنت موبایل جهان

کدام کشور سریع ترین اینترنت موبایل را دارد؟

در جدیدترین بررسی انجام شده بر روی سرعت اینترنت موبایل کشورها، مشخص شد که انگلیس بالاترین سرعت اینترنت موبایل را در بین تمامی کشورهای جهان دارد. ایالات متحده‌ بر خلاف انتظارات، در این رده بندی جزو کشورهای صدر جدول نیست.
سریع ترین اینترنت موبایل جهان
انگلیس در یک هفته‌ی گذشته اوضاع خوبی نداشته و به دلیل جدا شدن از اتحادیه‌ی اروپا، با بحران‌های مدمی دست و پنجه نرم می‌کند. اما شاید شنیدن این خبر که اینترنت موبایل این کشور توانسته است مقام اول سرعت را در دنیا کسب کند، بتواند اندکی خاطر آن‌ها را تسلی دهد. مطابق اعلام شرکت آمریکایی آکامای که در زمینه‌ی شبکه‌های تحویل محتوا مشغول به فعالیت است، انگلستان دارای پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل در بین تمامی کشورهای جهان است.
آخرین گزارش این کمپانی از وضعیت سرعت اینترنت موبایل در جهان نشان می‌دهد که کاربران اینترنت موبایل در انگلستان، هنگام اتصال به درگاه HTTP/S شرکت آکامای در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶،  قادر به دریافت اطلاعات این درگاه با سرعت متوسط ۲۷.۹ مگابیت بر ثانیه از اپراتور خود بوده‌اند. انگلیسی‌ها با این ارقام، تمامی کشورهای اروپایی را پشت سر می‌گذارند، چرا که متوسط سرعت اینترنت در سایر کشورهای اروپایی ۱۰ مگابیت بر ثانیه کمتر از انگلیس است. متوسط سرعت اینترنت موبایل در ایالات متحده نیز حدودا ۲۰ مگابیت بر ثانیه کمتر از انگلیس است.
سرعت متوسط اینترنت در آمریکا در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ حدودا ۵.۱ مگابیت بر ثانیه بود که موجب می‌شد این کشور هم‌رتبه با تایلند و پایین‌تر از کنیا، پاراگوئه و ترکیه قرار بگیرد. متوسط سرعت اینترنت موبایل در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیش از ۲ برابر آمریکاست. از جمله‌ی این کشورها می‌توان به اسلواکی با ۱۳.۳ مگابیت بر ثانیه، فرانسه با ۱۱.۵ مگابیت بر ثانیه و آلمان با ۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد.
آمریکا در بین کشورهای حاضر در این این بررسی، یکی مانده به آخر شد و تنها توانست از الجزایر پیشی بگیرد. متوسط سرعت اینترنت موبایل در کشور الجزایر حدودا ۲.۹ مگابیت بر ثانیه از آمریکا کمتر بوده و موجب شد این کشور با سرعت متوسطی معادل ۲.۲ مگابیت بر ثانیه، پایین‌ترین رتبه‌ی جدول را در بین کشورهای حاضر در این لیست به خود اختصاص دهد. از تصرف رتبه‌ی آخر جدول توسط الجزایر با متوسط سرعت ۲.۲ مگابیت بر ثانیه نتیجه می‌گیریم که کشور ما در این بررسی حضور نداشته است.
سریع ترین اینترنت موبایل جهان
کشور سنگاپور نیز اگرچه در برخی بررسی‌های دیگر، سرعت اینترنت موبایل بسیار خوبی داشته، اما این بار در کمال تعجب نه‌ تنها نتوانست از سد انگلستان بگذرد، بلکه از بسیاری کشورهای دیگر هم عقب افتاد. این کشور با متوسط سرعت ۶.۷ مگابیت بر ثانیه در اواخر جدول قرار گرفت. البته میانگین پیک سرعت این کشور به رقم ۶۲.۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. نحوه‌ی محاسبه‌ی میانگین پیک سرعت بدین صورت است که تنها بالاترین سرعت دیده شده از هر IP در بررسی اعمال می‌شود.
از این اختلاف نتیجه می‌گیریم که اینترنت سنگاپور پتانسیل کسب رتبه‌‌ای بسیار خوب در جهان را دارد اما متاسفانه با ناپایداری بسیاری در سرعت همراه است. البته فراموش نکنید که پیک سرعت سنگاپور در بین کشورهای دیگر چندان هم بالا نیست. برخی از کشورها که بر رویافزایش سرعت اینترنت موبایل خود سرمایه‌گذاری و تمرکز آنچنانی نکرده‌اند، سرعت متوسط پیک بالاتری نسبت به سنگاپور دارند. از جمله‌ی این کشورها می‌توان به آنگولا، پرو و روسیه اشاره کرد.
برخی از این آمارها کاملا وابسته به روش مورد استفاده توسط شرکت آکامای و نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات و محاسبه‌ی سرعت توسط آن دارند. برای این کار، آکامای باید ۲۵۰۰۰ آی‌پی مختلف از یک کشور داشته باشد که از صفحات HTML، عناصر جاوا اسکریپت، آپدیت‌های نرم‌افزاری یا استریمینگ ویدیوی این شرکت استفاده کنند تا بتوان متوسط سرعت اینترنت آن کشور را از روی متوسط سرعت این کاربران تشخیص داد. این شرکت می‌گوید که در صورت استفاده‌ی شبکه‌های اینترنت موبایل از پروکسی، هر دو عدد مربوط به سرعت متوسط اینترنت موبایل و پیک سرعت متوسط اینترنت موبایل یک کاربر کاهش می‌یابد. این بدان معناست که سرعت‌های ثبت شده، سرعت بین پروکسی‌ها و سرورهای آکامای هستند و سرعتی که کاربران تجربه می‌کنند، کمتر از این مقدار است.
عوامل دیگری هم می‌توانند در کاهش سرعت متوسط اینترنت تاثیر داشته باشند. از جمله‌ی این عوامل می‌توان به درخواست‌های موازی (هم‌زمان)، به اشتراک گذاشتن یک آدرس آی‌پی بین دو یا چند کاربر و دانلود‌های کوچک اشاره کرد. این دانلود‌ها می‌توانند موجب شوند که سرعت اینترنت اندازه‌گیری شده پایین‌تر از حد واقعی آن نشان داده شود، چرا که پهنای باند بین دانلود‌های در حال انجام تقسیم می‌شود.
ممکن است نتایج این تحقیق، با تحقیقاتی که پیش‌تر انجام شده و در آن‌ها انگلستان در نزدیکی میانه‌های جدول و کشورهایی همچون سنگاپور در صدر بوده متناقض باشد و به همین دلیل برخی آن را نپذیرند؛ اما مطمئنا در این که آمریکا نمی‌تواند جزو کشورهای صدر جدول باشد هیچ شکی نیست، چرا که نتایج بررسی OpenSignal نیز همین وضعیت را برای اینترنت موبایل آمریکا تایید می‌کند. علی‌رغم قرار گرفتن آکامای در منطقه‌ی ماساچوست که از نظر نزدیک بودن کاربران اینترنت موبایل آمریکا به سرورهای این شرکت، و درنتیجه نتایج کسب شده در این تحقیق برای این کشور سودمند است، متوسط پیک سرعت اینترنت موبایل در این کشور تنها ۱۹.۸ مگابیت بر ثانیه است. احتمالا دلیل این سرعت کم، گران‌تر بودن قیمت‌های انتقال داده‌ی موبایل در آمریکا نسبت به سایر کشورهاست. شاید همین امر موجب می شود که کاربران تمایل چندانی به استفاده از اتصالات پرسرعت اینترنت موبایل نداشته باشند.
در جدول زیر می‌توانید ترافیک ماهانه‌ی اینترنت موبایل (مجموع دانلود و آپلود) کل دنیا را از سال ۲۰۱۱ تاکنون مشاهده کنید. این داده‌ها توسط کمپانی اریکسون جمع‌آوری شده‌اند.
ؤ
گرچه ممکن است اتصالات اینترنت موبایل در سراسر جهان به یک اندازه پیشرفته و سریع نباشند، اما آکامای می‌گوید در بررسی‌هایی که کرده متوجه شده است که متوسط سرعت اتصالات اینترنت موبایل معمولی دائما در حال افزایش است و در گذر از سه‌ماهه‌ی انتهایی سال ۲۰۱۵ به سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶، با بیش از ۱۲ درصد افزایش به رقم ۶.۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است. متوسط سرعت اینترنت موبایل در جهان در یک دوره‌ی یک ساله حدودا ۲۳ درصد افزایش را شاهد بوده است. متوسط پیک سرعت اینترنت موبایل هم با بیش از ۲۴ درصد افزایش، از ۲۷.۹ مگابیت بر ثانیه به ۳۴.۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است که به معنای رشد ۱۴ درصدی است. ترافیک داده‌ی موبایل به طور پیوسته در حال افزایش است و از حدود ۳۵۰۰ پتابایت بر ماه در سه‌ماهه‌ی نخست سال گذشته، به ۵۵۰۰ پتابایت بر ماه در سه ماهه‌ی نخست امسال رسیده است.
زومیت
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...