سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

زیبایی بیشتر با لیمو ترش

 

لیمو - زیبایی
لیموترش چگونه شما را زیبا می‌کند؟

 

ما عاشق لیموناد و غذاهای ترش هستیم، اما چیزی که احتمالا از آن اطلاع ندارید این است که پوست و موی شما هم عاشق لیموترش هستند، حتی بیشتر از آنچه سیستم گوارش شما به آن علاقه دارد! لیموترش‌ها دارای مزایای حیرت انگیزی برای پوست و زیبایی ما هستند.

بسیار خب، بار دیگری که به خرید رفتید باید یک کیسه لیموترش هم بخرید! دوست دارید بدانید دلایلش چیست؟

 

مرطوب کننده / درخشان کننده

چند قطره آب نارگیل را با چند قطره لیموترش ترکیب کنید. آب نارگیل، پوست را هیدراته و لیموترش آنرا تمیز و درخشان خواهد کرد.

 

سفید کننده‌ی آرنج و زانوها

اگر پوست آرنج یا زانوهای شما تیره شده است، خیلی ساده یک لیموترش را از وسط برش بزنید و به نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید، مثل یک معجزه است!

 

ترمیم جوش‌های سر سیاه

از آنجایی که لیموترش‌ها آنتی باکتریال هستند، آکنه را درمان می‌کنند. بنظر عالی می‌آید، اینطور نیست؟ کافیست تا یک لیموترش را برش بزنید و آبش را روی صورتتان بچلانید. قبل از اینکه بفهمید چه خبر شده جوش‌هایتان شروع به محو شدن می‌کنند.

 

دستمال پاک کننده

بک استورم، موسس برند محصولات بهداشتی StormSister می‌گوید: تمایل دارم ترکیب چند قطره لیموترش و روغن درخت چای را در چیزی حدود ۱۷۰ گرم آب تصفیه شده را بعنوان تونر و یا بعنوان پاک کننده برای پوست‌های مشکل دار توصیه کنم.

 

سفید کننده‌ی دندان

جوش شیرین و لیموترش را باهم مخلوط نمایید، و توسط یک گوش پاک کن تمیز آنرا به دندان‌هایتان بمالید. سپس دندان‌هایتان را با مسواکتان تمیز و آبکشی کنید. این یک راه خیلی ارزان‌تری به نسبت مراجعه به مطب دندانپزشک است.

 

آفت دهان

استورم همچنین با چکاندن چند قطره اسانس لیموترش روی آفت دهان، به بهبود این زخم سرعت می‌دهد.

 

درخشان کننده

لیوترش سرشار از ویتامین سی و اسید سیتریک است، که دارای خواص درخشان کنندگی و روشن کنندگی هستند. اسید سیتریک پوست را روشن می‌کند. فرایند این اتفاق کند، اما موثر خواهد بود.

دکتر مارینا پردو می‌گوید: ویتامین سی یک آنتی اکسیدان عالی برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و افزایش تولید کلاژن است. می توانید از لیموترش برای روشن کردن لکه‌های تیره و پوست بد برنزه شده استفاده کنید.

 

لب‌های خشک

می‌توانید از لیموترش برای لایه برداری از لب‌های خشکتان هم استفاده کنید. قبل از اینکه بخوابید کمی لیموترش روی لب‌هایتان بمالید و صبح لبتان را بشویید. تمام پوست‌های خشک شده و سلول‌های پوست مرده لبتان، جدا خواهند شد.

دکتر گری گلدفادن تذکر می‌دهد: کاملا بدیهی است که اگر لب‌هایتان شدیدا خشکی زده یا اینکه ترک خورده‌اند، نباید چنین کاری را انجام دهید!

 

تقویت ناخن‌ها

آیا تا بحال در مانیکور ناخن‌هایتان زیاده روی کرده‌اید؟ ترکیبی از روغن پخت و پز مورد علاقه‌تان (مثلا روغن زیتون) با لیموترش بسازید و ناخن‌هایتان را در آن غوطه ور کنید. اگر ناخن‌هایتان خشک و شکننده شده‌اند، این مخلوط راه حل خوبی برایتان خواهد بود، اما برای سفید کردن ناخن‌های زرد هم خوب است.

 

توجه

بخاطر بسپارید که از لیموترش بر روی پوستتان استفاده کردید، حتما در طول روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید، چرا که لیموترش پوست را بیشتر به اشعه‌های UV حساس می‌کند.

 

سرخاب سفیداب

 
 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 2,33 از 5)
Loading...