سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روغن زیتون و تاثیرش در سلامت پوست و مو

فواید روغن زیتون برای زیبایی پوست و مو

روغن زیتون خیلی خالص نه تنها برای سلامتی، بلکه برای پوست و مو نیز مفید است. آن را بصورت روزانه بر روی پوست خود ماساژ دهید، به پوست شما درخشندگی می دهد و آن را از خشک شدن حفظ می کند.

 

روغن زیتون , پوست و مو

روغن زیتون خیلی خالص نه تنها برای سلامتی، بلکه برای پوست و مو نیز مفید است

 

 روغن زیتون علاوه بر طبیعی بودن و قابلیت مرطوب نگه داشتن پوست ، دارای آنتی اکسیدان هایی قوی مانند ویتامین A و ویتامین E نیز هست. این ویتامین ها باعث احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه خورشید ، آلودگی هوا و سایر خطرات محیطی مانند دود سیگار و مصرف غذا های آماده می شوند.این آنتی اکسیدان ها توانایی این را دارند که فعالیت سلول ها را بالا برده و پوست را لطیف تر نمایند. اگر روغن زیتون به منظور مرطوب نگه داشتن پوست صورت یا بدن استفاده شود ، به سطوح عمیق پوست نفوذ می کند و سپری محافظ برای نرم نگه داشتن و تغذیه پوست ایجاد می کند .
روغن زیتـون می تواند هم به عنوان کرم شب استفاده شود و هم به عنوان مرطوب کننده روزانه استفاده گردد. همچنین پیشنهاد می شود که کمی آب لیمو ترش تازه با روغـن زیتون مخلوط شود تا احساس طراوت بیشتری را برای پوست به ارمغان آورد . البته جذب شدن روغن زیتون در پوست ، کمی بیشتر از محصولات آماده طول می کشد . ولی به همین نسبت فواید آن نیز دوام بیشتری خواهد داشت .

 

طرز استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده طبیعی :

چند قطره از روغن را برداشته و آنرا به آرامی بر روی بدن بمالید.
به دلیل بوی تندی که دارد از مقدار کمی روغن زیتـون  استفاده کنید.
با محاسبه خشکی پوست خود، آنقدر استفاده کنید که نیاز دارید.

 

مراقبت از مو با روغن زیتون

زمانی که روغن زیتـون را برای مراقبت از مو استفاده می کنید، دو امر مفید برای شما به دنبال خواهد داشت:

۱ – روغـن زیتون نرم کننده ای است که به اعماق مو نفوذ می کند.

۲ – کنترل کننده ی شوره ی سر است . بعد از شستن مو با شامپو، با مخلوطی از روغن زیتون و آب ، موها را ماساژ دهید . ۵ دقیقه بگذارید همانطور بماند سپس با شامپو و آب، موها را بشویید .حتی پوست شما نیز از این نرم کننده ی طبیعی بهره مند می شود و موها نیز درخشان می شود .

 

منبع:بیتوته

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...