پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

روش های کاهش منافذ پوست

 

360

روش های کاهش منافذ پوست

 

برای به دست آوردن پوستی سالم و پاکیزه، نیاز به پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن پوست می‌باشد. دقت کنید که انجام یکبار این اقدامات کافی نبوده و نیاز به داشتن یک برنامه مراقبتی منظم است. در زیر به برخی اقدامات که در خانه قابل انجام هستند اشاره می‌کنیم:

 

• با تمیز کردن پوستتان با یک ژل یا روغن مخصوص پاکسازی پوست شروع کنید. به هیچ عنوان از محصولاتی که حاوی الکل یا اسید هستند استفاده نکنید زیرا می‌توانند آسیب بیشتری به پوستتان برسانند. برای ۱۵-۱۰ دقیقه پوستتان را در معرض بخار قرار دهید تا منافذ بسته پوستتان باز شوند. برای شادابی و طراوت بخشیدن بیشتر به پوستتان می‌توانید چند قطره اسانس ریحان یا رزماری در آب جوش بریزید.

 

• بعد به آرامی صورتتان را لایه‌برداری کنید. از یک اسکراب نرم با یک برند شناخته‌شده استفاده کنید. حتی خودتان هم می‌توانید با مخلوط کردن شکر و کمی شیر اسکراب طبیعی مخصوص خودتان را درست کنید. این کار به شما کمک می‌کند کثیفی، سلول‌های مرده، جوش‌های سرسیاه و سرسفید که منافذ پوستتان را می‌بندند را از بین ببرید.

 

• سومین قدم استفاده از یک تقویت‌ کننده خوب است که منافذ باز را ببندد و ظاهر زشت آنها را برطرف کند. تقویت‌ کننده‌ها علاوه بر بستن منافذ به از بین بردن بقایای صابون‌ها و آرایش که معمولاً این منافذ را تشدید می‌کنند، نیز کمک می‌کند.

 

• آخر اینکه از یک مرطوب‌کننده ملایم که چربی پوستتان را کاهش می‌دهد، استفاده کنید.

 

ماسک‌های زیادی وجود دارد که کمکتان می‌کند منافذ پوست را از بین برده و پوستتان را شاداب و تازه نشان دهید.

 

ماسک جو دو سر

گندم_1

 

۲ قاشق غذاخوری از جو دو سر را با ماست مخلوط کنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را برای ۳۰ دقیقه روی پوستتان بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید، همچنین جو دو سر را می‌توانید با آب لیمو، آرد نخودچی و گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوستتان بمالید و وقتی خشک شد با آب ولرم شستشو دهید.

 

ماسک سفیده تخم‌ مرغ

تخم

 

با دو سفیده تخم‌ مرغ و چند قطره آب لیمو یک ماسک خانگی بسازید، آن را روی پوستتان بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس شستشو دهید. این درمان پوست را سفت‌تر کرده و چربی اضافی و سلول‌های مرده روی آن را از بین می‌برد.

 

ماسک میوه 

984914501478771871631561717822512015959

 

از گوجه‌ فرنگی می توانید به روش‌های مختلف برای از بین بردن چربی اضافی پوست، از بین بردن منفذهای پوستی و برطرف کردن ظاهر آنها استفاده کنید. آب گوجه‌ فرنگی را به پودر کالامین اضافه کرده و روی صورتتان بمالید. پاپایای له‌شده نیز وقتی روی پوست مالیده شود هم به سفت کردن پوست صورت کمک می‌کند. ترکیب عسل، آب لیمو و شکر هم ماسکی فوق‌العاده می‌سازد. آن را به آرامی روی پوستتان بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 

استفاده درست از لوازم آرایشی

190143_905

 

استفاده از یک کرم‌ پودر یا کانسیلر با برند شناخته‌ شده یک راه ساده برای برطرف  کردن ظاهر این منافذ است. بهتر است از زیرساز کرمی استفاده کنید تا مایع و بعد روی آن را با کمی پودر بپوشانید.
بااینکه منافذ بزرگ روی پوست ظاهر پوستتان را خراب می‌کند اقداماتی ساده برای برطرف کردن آنها وجود دارد که نیاز به خرج کردن پول زیاد هم ندارد. هر روز برای مراقبت از پوستتان وقت بگذارید. پوستتان را کاملاً تمیز کنید، آب زیاد بنوشید و برای حفظ سلامت پوستتان از لوازم‌آرایش مناسب استفاده کنید.

 

 

نون و آب

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 1,50 از 5)
Loading...