پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

روش های دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب - دانلود فیلم از یوتیوب

 معرفی چندروش ساده برای دانلود از یوتیوب

 

حتماً با وب‌سایت یوتیوب آشنایی دارید. سرویسی که از طرف شرکت گوگل ارائه می‌شود و در آن می‌توانید فیلم ببینید، فیلم آپلود کنید و آن‌ها را به اشتراک گذارید. اگر اینترنت پرسرعت دارید و راهی هم بلد هستید که به سایت یوتیوب دسترسی داشته باشید، می‌توانید بسیار در یوتیوب خوش بگذرانید. روش های بسیاری برای این کار وجود دارد مانند نرم افزارهای دانلود مخصوص یوتیوب، سایتهای مخصوص دانلود از یوتیوب و… اما روش هایی که در این مطلب معرفی می شود اجرای آن بسیار ساده بوده و تقریبا روشهایی دائمی و قابل اطمینان هستند. در ادامه با ما باشید تا شما را در جریان آموزش روش های ساده دانلود از یوتیوب قرار دهیم.

 

 

روش اول : دانلود از یوتیوب بدون درد سر: دو وب‌سایت فوق‌العاده برای دانلود از یوتیوب

در میان این گشت و گذار‌ها در یوتیوب، اگر از فیلمی خوشتان آمد و خواستید آنرا روی کامپیوترتان دانلود کنید و راه حل ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به نصب نرم‌افزار جانبی دانلود فیلم و موزیک را از یوتیوب به راحتی انجام دهید.

 

 

دانلود از یوتیوب به کمک وب‌سایت ClipConverter

۱- به سایت http://www.clipconverter.cc بروید. این یک وب‌سایت قدرتمند است که به شما کمک می کند به راحتی از یوتیوب دانلود کنید.

۲- آدرس کامل ویدئویی را که می‌خواهید از یوتیوب دانلود کنید را به صورت کامل از نوار آدرس مرورگرتان کپی کنید و در کادر طوسی رنگ سایت کلیپ‌کانورتر وارد کنید.

۳- در قسمت Conversion Format می‌توانید ساختار ویدئو را تغییر دهید. مثلاً آن‌را به عنوان فایل صوتی (اگر می‌خواهید از یک کلیپ موزیک ویدئو آهنگ MP3 بسازید) دانلود کنید یا پسوند آن‌را تغییر دهید (مثلاً با تبدیل به MP4 آن‌را قابل اجرا برای گوشی‌های آیفون کنید). اگر هم فایل اصلی یوتیوب را می‌خواهید دانلود کنید تنها کافیست Download را انتخاب کنید. در نهایت روی دکمه Continue کلیک کنید.

دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار از سایت ClipConverter

۴- در مرحله بعدی می‌توانید کیفیت فیلم را برای دانلود انتخاب نمایید. بسته به ویدئوی اصلی در سایت یوتیوب، ویدئوی انتخابی شما می‌تواند اچ‌دی (HD) یا با کیفیت‌های پایینتر دانلود شود که انتخاب آن در این مرحله امکانپذیر است. در برخی از ویدئوها کیفیت ۴K نیز قابل مشاهده است!

دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار از سایت ClipConverter

۵- در قسمت File Name می‌توانید نامی دلخواه برای فایل دانلودی خود انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه Start کلیک کنید تا عملیات تبدیل فایل آغاز گردد.

دانلود از یوتیوب بدون نرم‌افزار از سایت ClipConverter

۶- پس از اتمام عملیات تبدیل فایل ویدئوی یوتیوب که ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد، با کلیک روی دکمه Download فایل فیلم شما شروع به دانلود از یوتیوب می‌کند.

 

دانلود از یوتیوب به کمک وب‌سایت detURL

روش دانلود از یوتیوب از طریق این وب‌سایت جالب است! تنها کافی است مطابق شکل زیر، در آدرس فیلم یوتیوب pwn‌ را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. صفحه مرورگر شما به سایت detURL منتقل می‌شود و نیز اطلاعات فیلم یوتیوب مشخص است. در زیر این اطلاعات لینک‌های مختلفی برای دانلود در اختیار شما قرار می‌گیرد که با انتخاب هر کدام گزینه‌های دانلود به صورت فایل صوتی و یا ویدئو در اختیار شما قرار می‌گیرد.

روش دوم : دانلود از یوتیوب به کمک فایرفاکس و افزونه Flash Video Downloader

برای دانلود از یوتیوب، چند سایت و نرم‌افزار وجود دارد که هر کدام نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند. پیش از این هم درجریان یک روش ساده برای دانلود از یوتیوبقرار گرفته‌ایم. اما اگر حوصله‌ی سایت و نرم‌افزار را ندارید، می‌توانید از افزونه‌ای به نامFlash Video Downloaderاستفاده کنید. این افزونه هم با فایرفاکس و هم با گوگل کروم سازگار است. در ادامه در جریان روش نصب و شیوه‌ی کار این افزونه برای فایرفاکس قرار می‌گیریم.

گام ۱: وارد بخش افزونه‌های فایرفاکس شوید

از منوی اصلی فایرفاکس، منوی Tools را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Add-ons کلیک کنید تا صفحه‌ی افزونه‌های فایرفاکس باز شود. با کلیدهای میان‌بر Ctrl+Shift+A نیز می‌توانید صفحه‌ی افزونه‌ها را باز کنید.

دانلود از یوتیوب به کمک فایرفاکس و افزونه Flash Video Downloader

گام ۲: فلش ویدئو دانلودر را نصب کنید

در نوار جست‌وجوی صفحه‌ی افزونه‌های فایرفاکس (قسمت بالا و سمت راست) عبارت flash video downloader را تایپ کنید و اینتر بزنید. چند ثانیه صبر کنید تا فایرفاکس نتایج جست‌وجو را نمایش بدهد.

روش های دانلود از یوتیوب

آیکون فلش ویدئو دانلودر، یک فلش آبی رنگ به سمت پایین است. در تصویر بالا می‌بینید که فایرفاکس این افزونه را به عنوان اولین نتیجه‌ی جست‌وجو نشان می‌دهد. در قسمت سمت راست، روی دکمه‌ی Install کلیک کنید تا فایرفاکس این افزونه را دانلود و نصب کند. ممکن است لازم باشد چند دقیقه منتظر بمانید تا افزونه به صورت کامل دانلود شود.

دانلود یوتیوب بدون نرم‌افزار

بعد از آن‌که دانلود افزونه تمام شد، باید فایرفاکس را ریستارت کنید تا این افزونه و امکانات آن فعال شود. روی گزینه‌ی Restart Now کلیک کنید.

دانلود از یوتیوب آموزش

گام ۳: از یوتیوب دانلود کنید!

بعد از آن‌که افزونه‌ی Flash Video Downloader نصب شد، یک فلش به قسمت جلوی نوار آدرس فایرفاکس اضافه می‌شود. اگر صفحه‌ی وبی که مرور می‌کنید، حاوی ویدئو باشد، این فلش آبی‌رنگ می‌شود و اگر صفحه‌ی مورد نظرتان ویدئو نداشته باشد، این فلش غیر فعال خواهد بود. بیایید ببینیم چطور می‌شود به کمک این فلش، از یوتیوب ویدئو دانلود کرد.

آموزش دانلود از یوتیوب

ابتدا وارد صفحه‌ی ویدئویی شوید که می‌خواهید دانلود کنید. کمی صبر کنید تا فلش ویدئو دانلودر محتوای این صفحه را بشناسد. بعد از این‌که فِلش آبی‌رنگ این افزونه فعال شد، روی آن کلیک کنید. منویی باز می‌شود که در آن تمام ویدئوهای موجود در صفحه فهرست شده است. یوتیوب کیفیت‌های مختلفی از یک ویدئو را دارد که در این فهرست می‌توانید همه‌ی آن‌ها را به همراه حجم‌شان ببینید. فلش ماوس‌تان را روی هر کدام از این کیفیت‌ها که خواستید، نگه دارید تا منوی کوچکی در کنار آن باز شود و بعد روی گزینه‌ی دانلود کلیک کنید.

روش های دانلود یوتیوب

صبر کنید تا دانلود ویدئو تمام شود. به همین راحتی!

 

روش سوم: در فایرفاکس با استفاده از افزونه Greasemonkey

با نصب این افزونه در فایرفاکس و اضافه کردن اسکریپت Youtube Downloader کامندی به اسم Download به زیر کادر ویدئو در یوتیوب اضافه میشه که با کلیک بر آن به آسانی لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد.

مراحل انجام کار:

ابتدا با رفتن به این لینک افزونه Greasemonkey را نصب کنید.

روش های دانلود از یوتیوب

سپس بعد از اتمام نصب فایرفاکس را دوباره راه اندازی(رستارت) کنید تا افزونه بر روی فایرفاکس قرار گیرد.

حال نوبت اضافه کردن اسکریپت دانلود به Greasemonkey است.

برای این کار به صفحه اسکریپت رفته و Install را زده تا اسکریپت اضافه شود.

بعد از تمام شدن مراحل بالا یک بار دیگر فایرفاکس را رستارت کنید.

اکنون میتوانید دکمه Download را در پایین هر ویدئو در یوتیوب ببینید.

روش های دانلود از یوتیوب

 

روش چهارم : با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود IDM

در این روش ابتدا مرورگر (تست شده بر روی Firefox و Chrome) را  نصب کنید و سپس نرم افزار مدیریت دانلود IDMرا نیز نصب کنید (سایت IDM). با نصب IDM افزونه IDM CC بر روی مرورگر قرار می گیرد. از این پس در هر صفحه ای چه در یوتیوب و یا در هر سایت دیگری هر ویدیویی پخش شود IDM دکمه ی Popup ی با نام Download this video بالای آن ویدئو قرار می دهد و با کلیک بر آن لیست لینک های دانلود با کیفیت های مختلف قرار می گیرد.

روش های دانلود از یوتیوب

روش پنجم : با استفاده از مرورگر Maxthon

در مرورگر مکستون بدون هیچ دردسری و بدون انجام هیچ کاری همه چیز آماده است. در مکستون با پخش هر ویدئویی بعد چند ثانیه دکمه ای پاپ آپ نمایان شده و با کلیک بر آن لینک ها نمایش داده می شود.

روش های دانلود از یوتیوب

 

 

منابع : jaryaan.ir/gooyait.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...