سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش صحیح اصلاح موهای پا

روش صحیح اصلاح موهای پا - رفع موهای زائد پا

ترفندهای اصلاح موهای پا و رفع موهای زائد

چگونه پاهایتان را اصلاح کنید؟

یادگیری اصلاح موهای پا ، یکی از بایدهای زندگی خانم‌هاست. با کمی تمرین، این کار برایتان به راحتی شانه زدن موها یا مسواک زدن خواهد شد. کلیدش این است که برای این کار، از بهترین وسائلی که می‌توانید، استفاده کنید، و دقتتان را بالا نگه دارید. چرا که هیچکس دوست ندارد پاهایش پر از بریدگی و زخم باشد.

 

آماده سازی

خوب است همیشه با غوطه ور کردن پاهایتان درون آب گرم، آنها را آماده‌ی اصلاح کنید. بهمین دلیل است که توصیه می‌شود همیشه پس از یک حمام طولانی به سراغ اصلاح پاهایتان بروید. بدین ترتیب، منافذ پوستتان باز، و موی پاها شل خواهند شد. آنوقت بجای اینکه مجبور شوید چندین بار تیغتان را بالا و پایین کنید تا به خوبی موها را اصلاح کند، یکبار لغزاندن تیغ کفایت خواهد کرد.
جا پایتان را محکم کنید

قبل از شروع به اصلاح، اطمینان حاصل کنید که تعادلتان برقرار است. وقتی تیغ در دست‌هایتان است، نباید سر بخورید یا اینکه بیفتید. اگر ممکن است، روی لبه‌ی وان حمام بنشینید. پیش از اصلاح، مطمئن باشید که تیغ، کرم اصلاح، و لوسیون‌های نو در دسترستان هست. وقتی می‌خواهید پاهایتان را اصلاح کنید، هیچوقت از تیغ‌های کند استفاده نکنید، چرا که ممکن است پایتان را ببرید. اگر کرم اصلاح ندارید، یک صابون مرطوب کننده هم جواب کارتان را خواهد داد.

 

کم کم پیش بروید

کرم اصلاح را به پاهایتان بمالید و ماساژ دهید تا کف کند. تیغ را بردارید و روی مچ پایتان بگذارید، و روی سطح پایتان بالا بکشید. پس از هر بار حرکت تیغ، آنرا آبکشی کنید تا موهای تراشیده شده پاک شده و رطوبت تیغ هم حفظ شود. آنقدر به اصلاح پاهایتان ادامه دهید تا تمام کرم اصلاح و موها تمیز شوند.

 

خشک کنید

در آخر، پاهایتان را با ضربات آرام حوله خشک کنید. سپس به پاهایتان لوسیون بمالید تا مرطوب شوند. اگر هنگام اصلاح، بدنتان را زخمی کرده‌اید، روی زخم دستمال توالت بگذارید و مقداری فشارش دهید تا خونریزی متوقف شود. لوسیون کمک خواهد کرد تا پاهایتان صاف و ابریشمی شود.

 

روش صحیح اصلاح موهای پا - رفع موهای زائد پا

 

۱۲ ترفند درباره اصلاح موهای پا
خیلی از خانم‌ها از اینکه دوباره تابستان از راه برسد می‌ترسند. چرا که مهارت یا عدم مهارت اصلاح پایشان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. مردان خیلی انگشت شماری دوست دارند تا بدن همسرشان مو داشته باشد، پس تیغ خود را آماده کنید و این نوشته را بخوانید. من برای اولین بار زمانی که یک نوجوان بودم موهای پای خودم را اصلاح کردم (درست مانند همه) و البته همیشه هم اطراف قوزک پایم را می بریدم. در این نوشته ۱۲ ترفند درباره اینکه «چطور موهای پای خود را بدون بریدن بدنتان اصلاح کنید» آورده شده است.

۱. در یک دوش آب گرم و یا وان حمام اصلاح کنید

اگر برایتان امکان دارد پای خود را در زیر دوش آب گرم و یا در وان حمام اصلاح کنید.

۲. تا پایان حمامتان صبر کنید

تا پایان حمامتان پیش از آنکه موهای پایتان را اصلاح کنید صبر نمایید. به این ترتیب موهای پای شما کمی نرم تر خواهند شد که باعث می‌شود بتوانید راحت‌تر پای خود را اصلاح نمایید.

۳. چه موقعیتی بهتر است؟

زمانی که می‌خواهید اصلاح کنید، اگر در حمام خود وان دارید، باید بر روی لبه ی آن بنشینید. اگر جایی برای نشستن نیست، پای خود را در مقابل دیوار حمام بالا بیاورید. در هر حال اطمینان حاصل کنید که کاملا تعادل دارید.

۴. مقدار کمی کرم اصلاح استفاده کنید

هنگام استفاده از کرم اصلاح، باید مقدار کمی از آن را به کار ببرید. آنرا به قسمتی که کف قابل توجهی وجود دارد مالیده و بر روی پای خود پخش کنید. حواستان باشد، نباید در محلی که کرم اصلاح به کار برده‌اید از صابون استفاده کنید، چرا که پوستتان خشک می‌شود.

۵. تیغ را در مرکز قوزک پایتان بگذارید

زمانی که اصلاح پای خود را شروع کردید، تیغ را در مرکز قوزک پایتان گزاشته و با ملایمت تیغ را به بالا بکشید. اگر خیلی پوستتان می سوزد یا ملتهب می‌شود، هم جهت با جهت رویش موهای پایتان تیغ را حرکت دهید. در این صورت، شاید یک اصلاح خیلی تمیز نداشته باشید اما از آن سوزش و التهاب دوری کرده اید.

۶. تیغه را بشویید

بین هر بار که تیغ را روی پایتان می‌کشید، باید تیغه را بشویید. همچنین در هنگام اصلاح پا، باید اطمینان حاصل کنید که تیغ را مرطوب نگه داشته اید.

۷. از آب سرد دوری کنید

هنگام اصلاح، باید از آب سرد دوری کنید. اگر با آب سرد اصلاح کنید، احتمال اینکه پوست خود را ببرید بیشتر می‌شود. همچنین احتمال اینکه برخی از نقاط اصلاح نشوند نیز افزایش پیدا میکند. هیچ چیزی انقدر باعث خجالت نمی‌شود که تکه ی بزرگی از موی پایتان اصلاح نشده باقی بماند.

۸. لایه برداری

این خیلی مهم است که از پوستتان لایه برداری کنید. شما نباید این مرحله را نادیده بگیرید، مخصوصا اگر پوستی خشک دارید. شما باید پوست مرده پایتان را از بین ببرید، این کار باعث می‌شود موها کمی بلند تر شده و راحت‌تر اصلاح شوند.

۹. برای اصلاح پایین مچ پایتان، پای خود را بالا بیاورید

نوبت اصلاح پایین مچ پایتان که رسید، شما باید پایتان را بالا بیاورید. در این مرحله، انگشتان پایتان را نیز همانند برامدگی روی پایتان اصلاح کنید. نیازی نیست هر بار، پایین مچتان را نیز اصلاح کنید. معمولا خودتان تشخیص می‌دهید که چه زمانی نیاز به اصلاح پایین مچ پایتان دارید. همچنین توجه داشته باشید که پوست مچ پا به پایین نازک است و براحتی بریده می‌شود، بنابراین احتیاط کنید.

۱۰. ران را فراموش نکنید

هنگام اصلاح، ران خود را از قلم نیندازید. خیلی از خانم‌ها اصلاح این قسمت پا را فراموش میکنند. برای اصلاح قسمت بالایی پای خود، تیغ را درست بالای زانو گذاشته و به سمت بالا حرکت دهید. به اصلاح ران خود ادامه دهید تا زمانی که کاملا صاف و بدون مو شود.

۱۱. محدوده ی زانو را فراموش نکنید

من فهمیده ام که جدا از قوزک پا، محدوده ی زانو سخت ترین قسمت برای اصلاح است. زمان اصلاح زاویه های مختلفی را میتوانید بکار ببرید. بعد از هر بار تیغ کشیدن، انگشتان خود را روی زانویتان بکشید تا هیچ قسمتی جا نماند.

۱۲. با آب گرم بشویید

وقتی اصلاحتان تمام شد، حالا نوبت شستن پایتان با آب گرم است. اطمینان حاصل کنید که کرم اصلاح را کاملا از پای خود شسته اید. زمانی که از حمام بیرون آمدید و اصلاحتان تمام شد، باید چند ساعت تا استفاده از لوسیون پوست صبر کنید. آیا از این ۱۲ ترفند لذت بردید؟ من هر بار که اصلاح میکنم از این ترفندها استفاده میکنم و خوشبختانه دیگر قسمت‌های مشکلی مانند زانو و قوزکم را نمی برم.

 

sorkhabsefidab.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 61, میانگین امتیاز: 4,13 از 5)
Loading...