سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

روش درمان موهای آسیب دیده

روش درمان موهای آسیب دیده

 

موی سر انسان رشته‌های طولانی می باشند که از ساختمانی لوله‌ای شکل و مشتق از اپیدرم به نام فولیکول بوجود آمده اند.  قطر موی انسان از ۴۰ تا۱۲۰ میکرون متفاوت است و بر این اساس به سه دسته: موی نازک با ضخامت کمتر از ۶۰ میکرون، موی متوسط با ضخامت ۶۰ تا ۸۰ میکرون  و موی ضخیم با ضخامت بزرگتر از ۸۰ میکرون تقسیم بندی میشود. تعداد موهای موجود در یک سانتیمتر مربع از پوست سر را دانسیته مو مینامند.

بطور متوسط اغلب افراد بالغ بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ مو بر روی سرشان دارند بعبارتی دیگر ۱۷۵ تا ۳۰۰ مو در هر سانتیمتر مربع وجود دارد. این تعداد، گستره وسیعی است که متغیر‌های زیادی از جمله سن و ژنتیک افراد در آنها نقش دارند. علاوه بر کراتین که ۸۵% ساختمان مو راتشکیل می دهد ، مواد دیگری نیز در مو وجود دارد که از آن جمله می توان به آب ،رنگدانه، عناصر معدنی مثل آهن ،کلسیم ،مس، منیزیم، منگنز و روی اشاره کرد .

موهای انسان دارای دوره‌های رشد و استراحت بوده و بعد از مدت معینی می‌ریزند. در چرخه رشد موها سه مرحله آناژن ، کاتاژن و تلوژن قابل تشخیص می‌باشد. ریزش موها بصورت طبیعی و به تعداد ۵۰ تا ۱۰۰ عدد در روز انجام میشود. این تعداد ریزش مو در روز طبیعی بوده و افزایش در تعداد از دست دادن موی سر بعنوان ریزش مو یا آلوپسی شناخته میشود. علل متفاوتی می توانند سبب ریزش مو شوند. از آن جمله می توان به این دلائل اشاره کرد: عوامل وراثتی، استرس های روحی و افسردگی، بیماری یا جراحی، داروها، کم‌خونی و اختلالات تغذیه ای، اختلالات هورمونی، کچلی قارچی سر و….

آسیب های موی سر:
آسیب های موی سر ناشی از عوامل فیزیکی: استفاده بیش از حد از مواد شوینده، شامپوها و نرم کننده های نامناسب و غیر استاندارد، استفاده از ابزار حالت دهنده مو مانند تل، بیگودی، بکارگیری ابزار حرارتی مانند اتو، براشینگ و سشوار کردن موها از جمله شایع ترن علت کم پشتی موها میباشد.

همچنین استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن، دکلره، مش و های لایت کردن و کراتینه کردن موها  میتواند سبب آسیب رسانی و شکستگی ساقه موی سر شود. ایجاد موخوره، خشک شدن ، شکنندگی و آسیب دیدگی موها و کاهش براقیت طبیعی آنها از جمله مهم ترین عوارض استفاده از ترکیبات شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت دهنده موی سر میباشد. موخوره یا دو شاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانمها شایعتر است.

لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. این آسییب می‌تواند از سشوار زدن و یا اتوی  زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و…  ناشی شود. موهای خشک بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

با توجه به موارد یاد شده شرکت آراشیمی پارس یک محجموعه کامل از محصولات آی پلاس شامل شامپو مخصوص موهای رنگ شده حاوی کراتین، نرم کننده موی سر حاوی کراتین،سرم مو کراتینه و ماسک دوفازی موهای رنگ شده حاوی پروتئین ابریشم را برای محافظت کامل از موهای رنگ، مش و های لایت شده ارائه داده است.

به این ترتیب که ابتدا شستن موها با شامپو موهای رنگ شده آی پلاس با داشتن کراتین و عصاره چای سبز و فیلترهای جاذب اشعه نور خورشید و قردت شویندگی مناسب سبب تقویت ساختار موی آسیب دیده، رفع شکنندگی، کاهش وز مو و تثبیت طولانی مدت رنگ مو شده و استفاده از نرم کننده آی پلاس پس از شستشوی مو با شامپو موجب برطرف نمودن گره خوردگی موها پس از استحمام شده و آنها را نرم، انعطاف پذیر، ابریشمی و شانه پذیر می نماید. در صورت تمایل به استفاده از سشوار، اتوی مو و سایر ابزرهای حرارتی برای حالت دادن به موها، استفاده از سرم مو کراتینه آی پلاس بسیار توصیه میشود.

 

روش درمان موهای آسیب دیده:
این محصول با داشتن ترکیبات سیلیکونی بسیار سبک بدون برجای گذاری هرگون اثر چربی و سنگینی بر روی موها از انتقال حرارت مستقیم به ساقه موی سر و ایجاد آسیب های ناشی از آن جلوگیری و با ایجاد یک لایه نازک بر روی موها علاوه بر تامین نرمی و درخشندگی موها موجب حفظ رطوبت طبیعی موها شده و از خشک شدن موها جلوگیری کرده و بویژه برای موهای فر، وزدار و خشک بسیار مناسب است. این لایه محافظ همچنین، از ایجاد گره در موها جلوگیری کرده و باعث حالت گرفتن بهتر و سربعتر موها و سهولت در شانه شدن موهای بلند، زبر، وز و فر میشود و همچنین برای استفاده موهای صاف، کوتاه و حتی موی آقایان نیز مفید است.

در صورت عدم تمایل به استفاده از ابزارهای حرارتی استفاده از ماسک دوفاز موهای رنگ شده آی پلاس بسیار موثر است. این محصول با فرمولاسیون ویژه دوفازی، دارای دوفاز آبی و سیلیکونی میباشد. استفاده از ترکیبات نرم کننده بسیار موثر به همراه پلیمرهای کاتیونی در فاز آبی این فرآورده از ایجاد بار الکتریکی استاتیک که عامل اصلی در وزدار شدن موها پس از استحمام و یا خشک کردن موها با حوله یا سشوار است جلوگیری کرده و سبب تسهیل در شانه پذیری موی سر میشود.

استفاده از پروتئین ابریشم هیدرولیز شده در این فاز نیز سبب تقویت ساختار کوتیکول موهای آسیب دیده در اثر عواملی مانند رنگ کردن، مش، های لایت و دکلره کردن موها شده و استحکام و لطافت و نرمی را به ساختار طبیعی موها بازمیگرداند. فاز سیلیکونی این محصول بدون ایجاد اثر چربی، ضمن تامین نرمی و براقیت موها با ایجاد یک لایه محافظتی از آسیب های فیزیکی به موها ناشی از سشوار و اتوی مو بخوبی جلوگیری مینماید. این محصول با داشتن ترکیبات شناخته شده آنتی اکسیدانی مانند ویتامین E، با حذف رادیکالهای آزاد ناشی از تابش نور خورشید و آلودگیهای محیطی سبب از محافظت از موهای رنگ شده و جلوگیری از کاهش شدت رنگ آنها میشود.

 

منبع : برترین ها

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...