سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

رموز آرایشگری از زبان آرایشگران ماهر

آرایشگری - پاسخ آرایشگران به سوالات - رازهای زیبایی

جواب ماهرترین آرایشگران شهر به شما

 

زیباتر بودن خواسته طبیعی هر آدمی است؛ هرکس به نوعی درصدد رسیدن به این خواسته است و مسلما سؤالات فراوانی درباره رازهای زیباتر شدن در ذهن‌تان وجود دارد. سؤالاتی که نمی‌دانید باید آنها را از چه کسی بپرسید، اگر هم از آرایشگری راهنمایی بخواهید چنان از واژگان تخصصی استفاده می‌کند که گیج شده و اصلا متوجه صحبت‌های او نمی‌شوید؛ اصولی که می‌تواند نقطه آغاز کار شما با دنیای آرایشگری باشد. عجله نکنید، کمی صبر کنید، شاید جواب شما در این مطلب آمده باشد.
سالن زیبایی سرخاب، نجمه نخعی، کارشناس آرایشگری در کاشت ناخن

روی ناخن ناسالم، ناخن نکارید

این روزها خانم‌های زیادی سراغ کاشت ناخن می‌روند اما نگهداری ناخن‌های کاشته شده خود اصولی دارد که در صورت رعایت نکردن، ناخن‌ها دچار قارچ می‌شوند.

پرسش‌هایتان را از ماهرترین آرایشگران شهر پرسیدیم

دلایلی که ممکن است موجب قارچ ناخن‌ها شوند عبارتند از:
– ناخن‌ها قبل از کاشت سالم نبوده و دچار جراحت. وقتی روی چنین ناخن ناسالمی کاشت انجام شود، احتمال مبتلا شدن به قارچ افزایش می‌یابد.

– ناخن کاشته شده دچار شکستگی، ترک یا ضربه سختی شده ولی فرد دیر برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کرده، درنتیجه آب زیر ناخن شکسته‌شده نفوذ می‌کند و ناخن دچار قارچ می‌شود.

– آرایشگر هنگام کاشت وسایل خود را استریل نکرده است.

 

سالن زیبایی ال‌بی‌سی، نازنین الهی، کارشناس آرایشگری در گریم و میکاپ

چگونه کرم پودر طبیعی به نظر برسد؟

کرم‌ پودر را با اسفنج یا انگشت به آرامی روی پوست بمالید تا پوست شما روشن شده و در عین حال طبیعی به نظر برسد. بهتر است دهان‌تان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه دارید تا ناحیه گردن شما در معرض دید باشد و خط مشخص فک شما از بین برود. بعد از اتمام آرایش هم یک دستمال کاغذی را به آرامی روی صورت‌تان بمالید. این کار باعث می‌شود مواد آرایشی روی پوست یکنواخت‌تر شده و در عین حال صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

 

سالن زیبایی سیمین، سوسن ایرانی، کارشناس آرایشگری در براشینگ

تکنیک خاص سشوار کشیدن

دقت کنید حرارت سشوار به طرف برس باشد و سشوار را به طرف پوست سر نگیرید. بهتر است سشوار را روی مو حرکت دهید تا حرارت آن در تمام قسمت‌های مو پخش شود و باعث سوختن مو نشود. حواس‌تان باشد هنگام براشینگ، پوست سر باید کاملا خشک باشد؛ در غیر این‌صورت موها پس از براشینگ به سرعت حالت خود را از دست می‌دهند. همچنین بهتر است پس از پایان کار به وسیله مواد ثابت‌کننده مخصوص، موها را ثابت نگه دارید.

 

سالن زیبایی صدف، عسل عرب‌زاده، کارشناس آرایشگری در رنگ و مش

موهای بلوند دو رنگ را یکدست کنید

بعد از رشد ریشه‌ها در موهای بلوند، یکدست کردن آنها نکات خاصی دارد: اول اینکه به هیچ وجه از رنگ‌های سری زیتونی، دودی، خاکستری و به‌طور کلی سرد استفاده نکنید. از سری رنگ‌های گرم مثل شکلاتی، طلایی، فندقی و… و از شماره‌های ۴ یا ۵ با اکسیدان ۶ درصد و کمی آب برای ساقه‌ها و مخلوط رنگ و اکسیدان ۹ درصد برای ریشه استفاده کنید. در این حالت مو کمی تیره خواهد شد ولی چون موی دکلره شده رنگدانه‌های خود را از دست داده، بعد از یک یا دو بار شست‌وشو دوباره روشن می‌شود و این کار را باید دوباره تکرار کرد تا رنگ ثابت شود.

 

سالن زیبایی بتی، زیبا احسان‌پور، کارشناس آرایشگری در کاشت مژه

طریقه استفاده صحیح از مداد ابرو

اگر می‌خواهید برای بهتر کردن مدل  ابروهای‌تان از مداد استفاده کنید اول از همه باید مطمئن شوید که رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی کافی دارد و به خوبی با رنگ‌ موهای‌تان ترکیب می‌شود؛ در غیر این صورت ابروهای‌تان مصنوعی نشان داده می‌شوند. علاوه بر اینها حواس‌تان باشد مداد نوک مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیم‌ترین جای ابرو، کنار بینی شروع کنید؛ با زدن ضربه‌های مختصر با مداد روی قسمت‌های خالی، ابروهای‌تان را پر کنید. بعد با نوک انگشت آرام از ضخمیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌های مداد بکشید تا رنگ آن را پخش کرده و حالتی طبیعی به ابرو بدهید.

پرسش‌هایتان را از ماهرترین آرایشگران شهر پرسیدیم

اگر چتری‌های‌تان خیلی خوب حالت نگرفته است، ریشه آنها را مرطوب کنید سپس دور انگشت‌های‌تان بپیچید، بکشید و سشوار کنید. حرکت دست‌تان باید اول از راست به چپ و بعد از چپ به راست باشد. اگر بعضی قسمت‌های مو خوب حالت نمی‌گیرند و به جهت‌های مختلف متمایل می‌‌شوند، باید روی ریشه آنها تمرکز کنید یعنی باید به گونه‌ای سشوار بکشید که ریشه آنها به همان جهت دلخواه شما خشک شود. بعد پایین و نوک موها را با یک برس گرد کوچک خشک کند و حالت دهید. البته حواس‌تان باشد که سر سشوار باید به سمت پایین باشد تا موها به‌طور ناخوشایندی فر نخورند.

 

مجله زندگی ایده آل

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...