جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

راهکاری سنتی برای خشکی پوست

راهکاری سنتی برای خشکی پوست

راهکاری سنتی برای خشکی پوست

مصرف عرقیات کمک می‌کند تا حرارت کبد که باعث خشکی در بدن می‌شود، کاهش یابد.

 

دکترحسینی متخصص طب‌سنتی گفت:

خشکی پوست جزو بیماری‌هایی است که خیلی از مردم بخصوص در فصل سرما به آن دچار می‌شوند. بهترین راه برای درمان خشکی پوست افزایش رطوبت بدن است که می‌توان عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره مصرف کرد چرا که این عرقیات، حرارت کبد را که باعث خشکی در بدن می‌شود کاهش می‌دهد و از این طریق جلوی خارش‌های پوستی گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به دیگر راه‌های درمان عنوان کرد:

همچنین برای درمان خشکی پوست می‌توان از انواع سبزی، میوه، غلات، دانه‌های خوراکی و آجیل استفاده کرد. مصرف سبزی‌هایی مانند هویج، کدوحلوایی یا میوه‌هایی مانند نارنگی، پرتقال، طالبی، زردآلو و لیمو به‌دلیل داشتن بتاکاروتن باعث شادابی پوست می‌شوند.

 

در ادامه :

یکی دیگر از راه‌های درمان خشکی پوست، پیشگیری یا درمان موضعی است که می‌توان جاهایی از پوست را که دچار خارش یا خشکی شده با انواع روغن‌های موضعی مانند روغن زیتون، بادام‌شیرین یا گل بنفشه ماساژ داد. این روغن‌های موضعی باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای همه گروه‌های سنی مناسب است.

 

دکتر حسینی متخصص طب سنتی درخصوص موارد توصیه‌ای خاطر نشان کرد:

مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخود فرنگی نیز باعث دریافت ویتامین ب١ و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. مصرف میوه‌هایی سرشار از ویتامین‌های آ و سی به شادابی پوست کمک می‌کند. مصرف بالای غذاهای سرخ شده و فست‌فود‌ها برای پوست مناسب نیست و خوردن نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات برای پوست مضر است.

 

شایان ذکر است بخور کردن در منزل، خواب کافی و ورزش کردن نیز از عواملی است که باعث بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,29 از 5)
Loading...