سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

راهنمای خرید مبل راحتی

پیشنهادات استادانه برای انتخاب و خرید مبل راحتی

 

خرید مبل راحتی -انتخاب مبل راحتی - راهنمای خرید میل

اگر می‌خواهید مبلمان راحتی واقعا راحت داشته باشید، ‌این پیشنهادها را از دست ندهید.

دکوراتورهای برجسته‌ای ایده‌هایشان را برای اینکه یک راحتی چقدر باید راحت باشد، چه رنگی باشد، چند جای نشستن داشته باشد و… با هم به اشتراک گذاشته‌اند…

درازا
بیشتر مشتری‌ها می‌خواهند که مبل راحتی برای یک چرت کوتاه به اندازه کافی دراز باشد، بنابراین من برای آنها یک مبل ۲ متر و ۳۰ سانتی‌متر یا حتی بزرگ‌تر می‌سازم، البته اگر اندازه اتاق اجازه بدهد.

 

ابعاد
یک مبل راحتی کامل، ‌یک متر عمق، یک و نیم‌متر درازا، حدود ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع کلی دارد و ارتفاع جای نشستن آن با زمین هم نیم‌متر است. من برای مبل راحتی‌های مدرن، یک زیردستی مربع دوست دارم در مدل‌های کلاسیک، زیر دستی مدور خوب است.

 

ترکیب رنگ
برای اینکه همه چیز منظم به نظر برسد، من مبل راحتی را هماهنگ با رنگی که دیوارها و پرده دارند طراحی می‌کنم .

 

اول امتحان کن
قبل از اینکه مبل راحتی را بخرید، یک تکه کاغد بزرگ بردارید، ‌اندازه‌های راحتی را در اتاقی که می‌خواهید آن را بگذارید، شبیه‌سازی کنید و ببینید که چطور می‌شود.

 

روکش
همیشه از روکش‌های تیره استفاده کنید تا وقتی که کفش به آن می‌خورد، رد آن را نشان ندهد.

 

کوسن
من هرگز از دو کوسن استفاده نمی‌کنم، برای اینکه آن وقت ۳ نفر روی یک مبل راحتی نمی‌نشینند. اگر راحتی به اندازه کافی دراز باشد، از ۳ کوسن استفاده می‌کنم ولی اگر مبل کوچک‌تر باشد‌، از یک کوسن استفاده می‌کنم .

 

نسبت ارتفاع سقف
اگر سقف خانه کوتاه است، باید مبلی انتخاب کنید که ارتفاع پشتی آن کم باشد تا این طور نشان بدهد که سقف بلند‌تر از چیزی است که هست. در یک خانه با سقف بلند، باید یک مبل با پشتی بلند داشته باشید تا حضوری سنگین در خانه داشته باشد.

 

الگوی رنگ
من هرگز سعی نمی‌کنم رنگ بدنه مبل ام را با رنگ محیط هماهنگ کنم. در این صورت، تغییر مداوم رنگ محیط یا مبلمان کار سختی است اما اگر کوسن‌ها را با رنگ محیط هماهنگ کنیم، می‌توانید هر وقت که خواستیم، ترکیب رنگ را تغییر دهیم.

 

راحتی سالم
پدر من که یک مهندس بود به من یاد داده است برای اینکه مطمئن شود یک مبل خوب و سالم ساخته شده از سمت چپ یا راست مبل را حدود ۱۰ یا ۱۵ سانتی‌متر بالا ببرم، اگر آن سمت دیگر هم بالا آمد، یعنی اینکه بدنه کاملا سالم است.

 

راحتی در آپارتمان
کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند هرگز نباید این نکته کلیدی را فراموش کنند درازای مبل شما هرگز نباید از ارتفاع آسانسور بیشتر باشد. یک بار اندازه بگیرید و دوباره اندازه بگیرد و اصلا شک نکنید که بار سوم هم اندازه بگیرید.

 

منبع : salamat.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...