سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

در انتخاب هایلایت مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

انتخاب رنگ مو تاثیر فوق العاده ای روی زیبایی شما دارد به خصوص انتخاب هایلایت مناسب !! می توانید با در نظر گرفتن نکات حرفه ای در این زمینه بی نظیر باشید !
حتما شما هم برخی هایلایت های وحشتناک مدل قدیمی را دیده اید … می دانید کدام ها را می گوییم؟

آنهایی که راه راه هایی بزرگ با تفاوت رنگ زیاد بودند. به جای آنها بگذارید تا این نکته های کارشناسانه شما را در زمینه هایلایت راهنمایی کنند: هایلایت هایی که در عین طبیعی به نظر آمدن، رنگین و جذاب هستند.

 

هایلایت

راهنمای انتخاب هایلایت زیبا و طبیعی 

انتخاب رنگ مو و هایلایت مناسب ، درست به اندازه لباسی که می­پوشیم و آرایش صورت، در ظاهر ما تاثیرگذار است و می تواند ما را زیبا، شاداب و جوان یا بی­ روح و مسن نشان جلوه دهد. هایلایت یکی از تکنیک­ هایی هست که هیچ­گاه قدیمی نمی­ شود و در عین حالی که باعث به وجود آمدن تغییر در چهره می­شود، روشی کم دردسر و راحت است.

برای ایجاد هماهنگی و تناسب  در زمینه مو  و لایت­ها با توجه به رنگ پوست ، فرم چهره ، فصل، سلیقه و مد می توان اصولی ترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم.

 

۱- انتخاب هایلایت مناسب با توجه به رنگ پوست

مانند انتخاب زیورآلات و جواهرات که بهتر از هر چیزی با رنگ پوستتان هماهنگ است، اضافه کردن هایلایت با رنگ مناسب هم مهمترین چیزی است که در بین رنگ پوست های سرد و گرم متفاوت است .
اگر جواهرات نقره و طلای سفید بیشتر چهره تان را شاداب و جذاب می کند، سرد هستید و هایلات های بژ، سفید یا طلایی ملایم برایتان خوب است.
اگر جواهرات طلا بیشتر به شما می آید، رنگ پوستتان گرم است و باید سایه های طلایی پررنگ، عسلی و کاراملی را برای موهایتان انتخاب کنید.
موران گالاگِر، یک متخصص رنگ مو و مربی در سالن میزو نیویورک، می گوید: “اگر رنگ پوستتان سفید با سایه های صورتی رنگ است، هایلایت مسی برایتان خوب است. اگر پوستتان سرد است، سایه Ombre که در آن بالای موها تیره تر است و هرچه به سمت پایین می رود روشن تر می شود، روش خوبی برای به کارگیری سایه های گرم است. چون آنها پایین تر از صورتتان هستند و با رنگ پوستتان تضاد ایجاد نخواهند کرد.”

 

اگر رنگ پوست از دسته رنگ­های سرد باشد از چه رنگ­هایی استفاده کنیم؟

اصولا پوست­های سرد نیاز بیشتری به گرمی و جذابیت  دارند و هر چقدر تناژ رنگ­های انتخابی برای این نوع پوست، گرم­تر یا برنزه ­تر باشد، شادابی و نشاط بیشتری به چهره می ­بخشند.  این جذابیت را می­توانید با انتخاب رنگ­های گرم تیره و یا ایجاد تضاد در مو به وجود آورید، به عنوان مثال برای داشتن موهایی با زمینه برنز روشن و لولایت های تیره و گرم از این فرمول استفاده کنید:

 

از رنگ  ۳۴/۸ استایکس برای زمینه برنز و از رنگ  فندقی یا  ماهگونی برای لولایت استفاده کنید.

 

 

برای رنگ پوست تیره یا سبزه ، از چه رنگ­هایی می­توان استفاده کرد­؟

در رنگ پوست­های تیره و سبزه می­توان از رنگ­های گرم و روشن بیشتری استفاده کرد، چرا که رنگ­های برنز و گرم در پایه ­های روشن  جذابیت و شادابی پوست­های تیره را بیشتر می­کند و همچنین در ایجاد هایلایت­ها نیز با زمینه  گرم و روشن­تر، نیز بسیار جذاب خواهد بود:

مثلا زمینه برنز متوسط با هایلایت­های عسلی  یا طلایی روشن و یا

زمینه بلوند روشن در پایه ۹ و هایلایت برنز و طلایی

زمینه بلوند مرواریدی ۲/۱۱ استایکس

هایلایت ۴۳/۸  عسلی از برند استایکس

 

برای پوست­های گندمی، رنگ زمینه تیره و گرم با لایت­های برنز و طلایی ، انتخاب بسیار زیبایی است.

برای پایه مو از رنگ فندقی شماره ۵٫۲۳ و رنگ تیتانی ۶٫۴۳ استایکس و برای هایلایت طلایی روی آن از رنگ شماره ۸٫۳۴ استفاده کنید.

این تناژ برای لولایت موی افراد دارای پوست­های سبزه و تیره نیز مناسب است.

 

 

انتخاب هایلایت مناسب

 

۲ –  به آناتومی چهره توجه کنید

با توجه به آناتومی چهره هر شخص، شناخت شکل و زوایای چهره مثل صورت­های (گرد و تپل)، بیضی، لوزی، لاغر و مستطیل مهم است و در انتخاب رنگ زمینه و رنگ اطراف صورت باید به آن دقت شود.برای مثال انتخاب رنگ مو با توجه به لاغری و پر بودن صورت باید به این شیوه انجام شود

 

صورت لاغر و استخوانی

در این چهره­ ها با توجه به زوایای را ریز یا تیز بودن اعضای چهره بهتر است رنگ جلوی موها و اطراف صورت، از رنگ­های روشن­تر انتخاب شود تا چهره ­بازتر دیده شود و لاغری و ریز بودن صورت به چشم نیاید، بهتر است در اطراف صورت­های لاغر، هایلایت­های درشت و روشن و در پشت یا دنباله موها، رنگ زمینه تیره ­تر ایجاد شود.

 

صورت گرد و تپل

به دلیل درشت بودن چهره و نبودن زاویه در اعضای صورت، بهتر است دراطراف صورت از رنگ­های گرم و تیره یا تکنیک هایلایت با ۲ تا ۳ درجه اختلاف با رنگ زمینه، استفاده کنید. انتخاب رنگ­های سرد و روشن کردن موهای اطراف صورت، باعث نافرم و بدشکل شدن صورت­های گرد و پر می­شود، پس تا جایی که می­توانید اصول انتخاب رنگ با آناتومی چهره را رعایت کنید.

۳- انتخاب رنگ زمینه 

چه می خواهید از رنگ اصلی موهایتان استفاده کنید و چه الآن رنگ زمینه موهایتان را عوض کرده اید (روشن تر یا تیره تر)، آدریان والاس، یک متخصص رنگ مو در نیویورک می گوید: بهترین کار این است که زمینه دو درجه روشن تر باشد تا مو طبیعی به نظر بیاید.
اگر موهایتان قهوه ای مایل به قرمز است، او سایه های مسی را ترجیح می دهد.
برای آنهایی که موهایشان قهوه ای تیره است، او طیف رنگ های کاراملی و قهوه ای فندقی را پیشنهاد می کند.
آنهایی که موهایشان بور است، به طور کلی بهتر است تا از هایلایت های کره ای و گرم مثل موهای کامرون دیاز یا گویینیت پالترو استفاده کنند، چون آنها خیلی طبیعی به نظر می رسند. تُن های بژ فوق العاده مانند موهای جنواری جونز هم یکی از نمونه های زیبایی است که اکثر مردم نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

 

 

۴ – انتخاب هایلایت مناسب با توجه به رنگ چشم ها

هنوز مطمئن نیستید چه رنگی بهتر است؟ الآن راه حلی فوق العاده و کارآمد به شما می گوییم تا بتوانید سایه های هایلایت مناسب را انتخاب کنید: در نور طبیعی و روشن به آینه نگاه کنید و به عنبیه چشمتان توجه کنید. آن رگه ها و خال های رنگی را می بینید؟ کِیث بوکلِت، متخصص رنگ مو و مربی در سالن پروانه در نیویورک اعتقاد دارد: “هایلایت های طبیعی شما خود را در رنگ چشمهایتان نشان می دهند. طبیعت نقشش را اینجا ایفا کرده.”
چشم های تیره تر (با رگه های کاراملی و مسی) بهتر است از هایلایت های گرم استفاده کنند.
چشم های آبی خیلی روشن یا خاکستری (که رگه های بژ کم رنگ یا زرد کره ای دارند) خیلی عالی با هایلایت های سردتر هماهنگ می شوند.
چشم های آبی و سبز با رنگ پوست خنثی می توانند از هر رنگ هایلایتی استفاده کنند، نمونه اش لیندا اوانجلیستا، مدل کانادایی که مهم نبود از چه طیف رنگی برای موهایش استفاده میکرد، در هر صورت به طور باورنکردنی زیبا بود.

 

انتخاب هایلایت مناسب

 

۵ – مطمئن شوید که این کارها را انجام نمی دهید

با اینکه رنگ کردن موها می تواند یک سرگرمی باشد، اما چند قانون هست که باید آن ها را از یاد نبرید:

الف) اضافه کردن گرمای بیش از حد به موهای کسی که رنگ پوستش تیره گرم است ممکن است نتیجه اش رنگ بدی شود.

ب) زیاد روشن کردن کردن با سایه های تیره تر جور نمی آیدو نتیجه نهایی ظاهری راه راه می شود.

ج) استفاده از رنگ های با تن قرمز برای پوستهای صورتی می تواند شما را زیادی گلگون کند.

د) افرادی که بلوند هستند باید خیلی مراقب اینکه چه قدر از رنگ های روشن استفاده می کنند باشند، وگرنه مانند ستاره های سریال های آبکی دهه ۱۹۸۰ می شوند. والاس می گوید: “به نظر من ۹۹ درصد بلوند ها باید از رنگ های با تن خاکستری فاصله بگیرند، چون یا شبیه یخ زده ها می شوند یا حتی ممکن است زیر نور زیاد ته رنگ های سبز مانند ایجاد کنند.”

 

۶ – پیش متخصص کار بروید.

هر چه قدر هم ساده به نظر بیاید، اینجا وقت آن نیست که یکی از دوستانتان را کاندید کنید تا موهایش را رنگ کنید. وقتی متخصصین رنگ مو توصیه می کنند که برای هایلایت کردن به آرایشگاه بروید، واقعا قصد این را ندارند که پول به جیب بزنند. حتی اگر با خودتان عکسهایی ببرید که دوست دارید موهایتان در نهایت آن شکلی شود (که حتما هم باید این کار را بکنید)، این کافی نیست. موران می گوید: “من تکه هایی از مو می آورم و روی سر مشتری ها می گذارم تا به آن ها نشان دهم که چطور رنگ های متفاوت رنگ پوستشان را خراب میکند یا بهبود می بخشد.”
رنگ های حرفه ای ترکیب شده با دست (که به آنها بَلِیاژ گفته می شود) از ایجاد رنگ های ناخواسته جلوگیری می کند. والاس اضافه می کند که یک متخصص دوره دیده بهتر می تواند با در نظر گرفتن مدلی که هر روز یا در مراسم خاص موهایتان را آنطور درست می کنید، مدل موهایتان را با رنگ زیباتر کند. بوکت هم می گوید: “ما شما را به همان سمتی که می خواهید راهنمایی می کنیم، ولی به طوری که به بهترین نحو شما را تکمیل کند.”

 

۷ – انتخاب رنگ­ و هایلایت مناسب  با توجه به فصل

برای انتخاب رنگ مو با توجه به فصل و تغییرات آب ­و­هوا، چهار فصل سال را به دو دسته فصل­های گرم و سرد تقسیم می­کنیم.

برای فصول گرم سال بهتر است از رنگ­های نسبتا سرد با تناژ زیتونی، دودی، بنفش یا ترکیب این دو رنگ که در رنگ مرواریدی منعکس می­شوند، یا لایت­هایی با تناژ سرد و روشن استفاده کنید. رنگ­های روشن در پایه­ هایی که گفته شد، در این فصل بسیار مورد استقبال قرار می­گیرند.

از اواخر تابستان اگر قصد رنگ کردن موها را دارید، آرام آرام به سراغ انتخاب رنگ­ها و تناژهای گرم و برنز بروید تا چهره ­تان با فصل سرد هماهنگی خوبی پیدا کند و همیشه شاداب و پرانرژی به نظر برسید.

برای فصل بهار، رنگ­های گرم و فانتزی خیره­ کننده و همچنین هایلایت­های گرم با تناژهای روشن و استخوانی انتخاب مناسبی هستند.

 

منابع : آی بانو/رنگ مو

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...