جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش – sanjesh.org

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی از امروز به تدریج فعال می‌شود

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: یک میلیون و ۶۰ هزار نفر کنکوری مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شده اند.
علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور  گفت: یک میلیون و ۶۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در ۵ گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دوره های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس، های بین المللی و دانشگاه فرهنگیان شده اند.

راهنمای سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری

وی افزود: سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی از عصر امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ به تدریج برای گروه های آزمایشی مختلف در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش فعال می‌شود و داوطلبان می‌تواند با کمک این سامانه با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از امروز ۳۱ مرداد پس از فعال شدن سامانه انتخاب رشته مجازی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان بر اساس کارنامه علمی، علاقه و توانایی داوطلبان بسیار حائز اهمیت است، گفت: در ویژه‌نامه پیک سنجش نمونه‌ای از کارنامه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شده و تمامی جزئیات کارنامه علمی تشریح شده است.

کریمیان گفت: مهم‌ترین ضوابط و مقررات انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲، روش نمره کل سازی برای پذیرش در رشته محل‌های با آزمون، وضعیت پذیرش با آزمون در گروه‌های آزمایشی، شیوه‌های پذیرش دانشجو، سهمیه‌بندی و بومی گزینی در آزمون سراسری، نکاتی درباره مهمترین اشتباهات داوطلبان در انتخاب رشته سال گذشته در ویژه‌نامه انتخاب رشته منتشر شده است.


توجه: اخبار زیر مربوط به سال گذشته می باشد


دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور امروز منتشر شد

سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری روز جمعه ۱۴ مرداد منتشر خواهد شد.
کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روزهای هشت تا یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار شد.

آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد بود‌

نتایج کنکور سراسری بامداد ۱۲ مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، همچنین زمان انتخاب رشته از ۱۷ مرداد تا ۲۲ مرداد خواهد بود.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته روز جمعه ۱۲ مرداد منتشر می شود و سامانه انتخاب رشته مجازی از فردا پنج شنبه ۱۳ مرداد فعال خواهد شد.

سامانه انتخاب رشته مجازی

معاون وزیر علوم افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته روز جمعه ۱۴ مرداد ماه منتشر می‌شود و زمان انتخاب رشته داوطلبان از عصر روز دوشنبه ۱۷ تا روز شنبه ۲۲ مرداد خواهد بود ضمن اینکه سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه فعال خواهد شد.

دکتر پورعباس افزود: داوطلبان سعی کنند شخصاً نسبت به ورود اطلاعات رشته‌های مورد نظر اقدام کنند و توصیه می‌شود این اقدام را به فرد دیگر یا متصدیان کافی نت‌ها واگذار نکنند، زیرا مسئولیت انتخاب رشته منحصراً به عهده داوطلبان است و امکان جبران اشتباه انتخاب رشته در آزمون امسال فراهم نیست.

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

برای ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی آموزش سراسری سال ۱۴۰۱  وارد لینک https://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=1&id=7859 شوید و مطابق اینفوگرافی بالا اقدام به تهیه شماره سریال ۱۰ رقمی انتخاب رشته به مبلغ ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر گروه آزمایشی کنید.

برای ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی  نیاز یه یکی از اطلاعات شماره پرونده، شماره دواطلبی و کدرهگیری خواهید داشت.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به سؤالات داوطلبان درباره مشاوره انتخاب رشته خاطرنشان کرد: داوطلبان دقت کنند هیچ مشاوره تضمینی در این زمینه وجود ندارد و همه انتخاب رشته‌ها بر اساس احتمال است ، زیرا انتخاب دیگر داوطلبان مشخص نیست. در این زمینه سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور با هزینه کمتر از ۲۰ هزار تومان طراحی و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. در این سامانه گروه‌های آزمایشی، سهمیه‌ها، درصد و رتبه داوطلب، فهرستی از رشته و دانشگاه‌های دارای پذیرش در نوبت روزانه، شبانه، دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس و غیرانتفاعی با آخرین داده‌های سال‌های اخیر، مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این سامانه، مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش و برخی دانشگاه‌ها نیز با کمک سازمان سنجش امکان انجام مشاوره برای داوطلبان را فراهم کرده‌اند که این مشاوره‌ها نیز گران‌قیمت نیستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد نیز با کمک کارشناسان سازمان سنجش امکان ارائه مشاوره را فراهم کرده‌اند، ولی لازم است بار دیگر تأکید کنیم هیچ مشاوره انتخاب رشته‌ای قائل تضمین نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تأکید کرد: پاسخگویی سازمان سنجش به داوطلبان به صورت غیر حضوری از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی و تلفنی است و هیچ درخواست و سؤالی در این زمینه بدون پاسخ نخواهد ماند لذا داوطلبان و والدین آن‌ها حتی الامکان از هر گونه مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...