سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

راز تمایلات جنسی زنان

 index1

زنان در چه سنی میل جنسی بالاتری دارند؟

 

تمایلات جنسی در افراد تابع شرایط روحی ، جسمانی میباشد و در این بین هورمونهای استروژن و تستسترون میتواند در میل جنسی و وضعیت جسمانی زنان و مردان موثر باشد.
اما در تازه ترین تحقیقات پژوهشگران در سال ۲۰۱۰ بر روی دختران مجرد و زنان متاهل نتایج جالب دیگری از راز میل جنسی زنان کشف گردیدکه در این مقاله مختصری از آن به شرح ذیل ترجمه و در اختیار شما قرار داده میشود.

دیوید باس روانشناس و پژوهشگر دانشگاه تگزاس با گروه تحقیقاتی خود در نسخه جولای ۲۰۱۰ مجله تایم در تحقیقات خود متوجه آن شدند زنان در دوره سنی دهه ۳۰ و دهه ۴۰ زندگی خود نسبت به سایر دوره های زندگی خود میل جنسی بیشتری دارند، همچنین پیرو این تحقیق مشخص گردید زنان سنین ۲۷ تا ۴۵ سال دارای تخیلات جنسی قوی تر و تمایلات جنسی بیشتری حتی نسبت به دختران سنین ۱۸ تا ۲۶ سال که در در محیط دانشگاه ارتباط بیشتری با جنس مخالف دارند، هستند.

 

چرا زنان در دوره میانسالی( دهه ۳۰ و ۴۰ ) از نظر جنسی میل بیشتری نسبت به دهه ۲۰ زندگی خود دارند ؟

دانشمندان معتقدند تکامل زن با افزایش میل جنسی رابطه مستقیم دارد و میل جنسی همزمان با تکامل زن بطور قابل توجهی با افزایش همراه است.
یکی از نظریه های ارائه شده در این خصوص، علت این پدیده در زنان را به، اجداد زنان مرتبط می سازد به نحوی که در سالیان دور خیلی از زنان شاهد از بین رفتن کودکان خود بعلت عواملی نظیر بیماری، جنگ، گرسنگی و … بودند از این رو در دهه ۲۰ زندگی خود بیشتر به فکر تولد بچه های بیشتر و مراقبت از آنان بودند و وقتی برای صرف نیاز جنسی نداشته اند اما بعد از گذشت دهه ۲۰ زندگی خود با توجه به آنکه کم کم به دوره عدم باروری و یائسگی خود نزدیک میشدند برای افزایش بارداری بیشتر تن به رابطه جنسی میدادند.

راز تمایلات جنسی زنان

 

برای اثبات این موضوع ،یک پژوهشگر به کمک گروه تحقیقاتی خود پرسشنامه ای در اختیاز ۸۲۷ زن جهت بیان عادت جنسی خود قرار داد و آنها دریافتند که زنانی که اوج دوران بارداری خود را گذرانده بودند اما هنوز به سن یائسگی نرسیده بودند از لحاظ جنسی فعالتر بودند. این گروه سنی که طی دوره ۲۷ سالگی تا ۴۵ سالگی میباشد علاوه بر داشتن میل جنسی بیشتر تخیلات جنسی قابل توجهی نیز داشتند.

نتایج این تحقیق با تحقیق انجام شده در سال ۲۰۰۲ مبنی بر افزایش حس شهوت جنسی در زنان دهه ۳۰ و دهه ۴۰ مطابقت داشت ،این یافته ها حاکی از آن است که نتایج این تحقیق هم در زنان مجرد و هم در زنان متاهل صدق میکند.
افراد شرکت کننده در این تحقیق از دانشجویان دانشگاه آستین در تگزاس امریکا بودند.

 

میل جنسی زنان بعد از یائسگی
پیش از این به اثبات رسیده بود ، بعلت کاهش سطح و توقف تولید هورمون استروژن بعد از یائسگی ( یکی از عوامل پوکی استخوان در زنان ) میل جنسی زنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کم کم از شدت آن کاسته میشود اما آنچه مشخص است میل جنسی هرگز از بین نمیرود و تا پایان عمر می توان آنرا زنده نگه داشت.

 

منبع‌: tanzimekhanevadeh.com

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 3,71 از 5)
Loading...