پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری

 رابطه جنسی در دوران بارداری

 

علائم سه ماه اول بارداری شامل احساس کسالت در هنگام صبح، خستگی، تورم سینه است. ممکن است شما در طی این سه ماه علاقه‌تان را به رابطه جنسی از دست ندهید.

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری درست است؟ بسیاری از زنان از برقراری رابطه جنسی در طی دوران بارداری مطمئن نیستند. در دوران بارداری با گذراندن هر سه ماه پرسش‌ها و نگرانی‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد…

 

رابطه جنسی در دوران بارداری

سه ماه اول بارداری:

علائم سه ماه اول بارداری شامل احساس کسالت در هنگام صبح، خستگی، تورم سینه است. ممکن است شما در طی این سه ماه علاقه‌تان را به رابطه جنسی از دست ندهید. دکتر “شریل راس” متخصص زنان و زایمان در مرکز بهداشت مشیت سنت جان در سانتا مونیکا کالیفرنیا معتقد است این بسیار طبیعی است که زنان علاقه خود به رابطه جنسی را هنوز حفظ کرده‌اند؛ اما بهتر است به‌جای مقاربت شما از معاشقه و بوسیدن شریک زندگی‌تان بهره ببرید. شما بدن خود را بهتر می‌شناسید پس بهتر است به نشانه‌ها گوش‌داده و همچنین ارتباط مؤثری با شریک زندگی‌تان برقرار کنید.

سه ماه دوم بارداری:

در این دوران احساس کسالت صبحگاهی از بین رفته و شما انرژی بیشتری را احساس می‌کنید. بیشتر زنان باردار گزارش داده‌اند بهترین احساسات را در سه ماه دوم بارداری تجربه کرده‌اند. به گفته “راس” هورمون‌های زنان در حال حرکت در جهت مثبت است و زنان ازلحاظ فیزیکی و احساسی بسیار ایده آل هستند به‌طوری‌که مقاربت برایشان بسیار لذت‌بخش‌تر است.

 

رابطه جنسی در دوران بارداری

 

سه ماه سوم بارداری:

“راس” می‌گوید در این سه ماه به دلیل اینکه به زمان زایمان هرلحظه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم کمتر به رابطه جنسی اهمیت داده می‌شود. زنان احساس رشد جنین در داخل بدنشان را حس کرده و در مورد اضافه‌وزن خود نگران می‌شوند.

شاید شما و همسرتان داشتن رابطه جنسی را در هر موقعیتی برای خود انتخاب کنید. “راس” عنوان می‌کند این مسئله به شما و همسرتان مربوط می‌شود اما به یاد داشته باشید صداقت، ارتباطات سالم و صحبت کردن در مورد خواسته‌ها، عواطف و محدودیت‌های جسمیتان از اهمیت بالایی برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید رابطه جنسی باعث زایمان زودرس می‌شود. “راس” عنوان می‌کند برقراری رابطه جنسی تا زمانی که علائم زایمان به سراغتان نیامده ایمن است. شما نباید خودتان را در موقعیت زایمان زودرس قرار دهید مگر درصورتی‌که شما برخی از عوامل خط‌رساز زمینه‌ای را در حال حاضر داشته باشید.

اگر شما نگران هستید و یا سؤالی دارید اصلا نترسید. با پزشک خود تماس گرفته و در مورد نیازها و خواسته‌هایتان صادقانه صحبت کنید. اگر شما تمایل به برقراری رابطه جنسی در طی بارداری ندارید نگران نباشید، بسیاری از راه‌های دیگر برای مقاربت با همسرتان وجود دارد.

 

سایت نیکو

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 44, میانگین امتیاز: 4,16 از 5)
Loading...