پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نکاتی که باید در دکوراسیون اتاق کودک رعایت کنید

ضرورت دقت در طراحی دکوراسیون اتاق کودک از این جهت می باشد که برای رشد و پرورش بهتر کودک، باید به محیط بازی و سرگرمی وی توجه کرد.

افرادی که دوره ی کودکی سرشار از شادی و بازی داشته اند دارای روحیه سالم و جوان و پر نشاطی هستند. توجه به دوران کودکی فرزندتان از مسائلی است که  والدین باید به آن بسیار توجه کنند در این دوره شخصیت کودک شکل می گیرد.

بنابراین توجه به نیازمندی های روحی کودک بسیار مهم است. یکی از علایق کودکان در این سن بازی و ماجراجویی است از این جهت باید عناصر لازم برای وی فراهم شود.

برای ایجاد فضای بازی برای کودک در اتاق خواب ایده های بسیار خلاقانه ای مورد استفاده قرار گرفته است که در این جا به بعضی از آن ها می پردازیم.

 

دکوراسیون مهیج برای سرگرمی کودک

 

در تصویر بالا شما یکی از ایده ها برای ایجاد فضایی که کودک در آن به بازی و سر گرمی مشغول می شود را مشاهده می کنید. این اتاق خواب به صورت بسیار خلاقانه ای برای کودک ایجاد شده است که به بازی و سرگرمی بپردازد و از صرف وقت در اتاقش لذت ببرد. این ایده بسیار مهیج به نظر می آید و کمک می کند تا کودکان بتوانند به ماجرا جویی و جنب و جوش بپردازند.

 

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مخصوص بازی

 

در این اتاق خواب که برای کودک طراحی شده است فضایی ایجاد شده است کودک در آن بتواند به بازی مشغول شود. طرحی که برای این اتاق بازی درون اتاق خواب اجرا شده است بسیار خاص و منحصر به فرد است و کودک را به ماجرا جویی و جست و خیز وا می دارد. این اتاق بسیار سحر آمیز به نظر می آید و به کودک و دوستانش این امکان را می دهد که در یک محیط صمیمانه به بازی و سرگرمی مشغول شوند و کودک می تواند از صرف وقت در این اتاق بازی ایجاد شده درون اتاق خوابش لذت ببرد.

 

ایجاد فضای بازی در اتاق کودک با چادر صحرایی

 

در این طراحی نیز یک فضای بازی درون اتاق خواب کودک ایجاد شده است. ایده این فضای بازی که از چادر صحرایی برای اتاق خواب کودک بسیار زیبا و دلچسبی  است و این امکان در آن فراهم شده است که قسمتی از اتاق به بازی کودک اختصاص داده شود تا کودک در این محیط رویایی و دنج سرگرم شود. کودک می تواند با والدین خود و یا با دوستانش به یک اردوی امن اما خانگی می رود  و از صرف زمان در اتاق خواب جذاب خود لذت می برد لحظاتی که کودک در اتاق خواب خود  به سر می برد می تواند استثنایی و فراموش نشدنی برای کودک می شود.

 

دکوراسیون اتاق کودک با فضای مناسب برای بازی و سرگرمی

 

در این طراحی که برای دکوراسیون اتاق خواب مورد استفاده قرار گرفته  است در قسمت بالای تخت خواب  فضایی برای بازی کودک فراهم شده است. این طراحی به شکلی زیبا و جذاب ایجاد شده است و کودک می تواند در فضای که همچون کلبه درختی می ماند برای بازی و سرگرم شدن با دوستانش استفاده کند و در این محیط شاد و پر نشاط مشغول بازی با دوستانش شود و از لحظاتی که در این محیط سپری می کند می تواند لذت بسیار ببرد.

 

دکوراسیون اتاق کودک با فضای مناسب برای جنب و جوش کودک

 

در این اتاق خواب نیز ایده ی بسیار جالبی برای فضای بازی کودک فراهم شده است تا هم کودک سرگرم شود و هم از این طریق ورزش کند. همانطور که میبینید این طرح صخره نوردی برای اتاق خواب از ایده هایی است که بسیار زیاد برای کودک جذاب و ماجراجویانه است و وی را سرگرم می کند تا در زمان هایی که در اتاق خواب خود قرار می گیرد از هر لحظه برای جست وخیز و بازی استفاده کند.

 

دکوراسیون اتاق کودک با طرح جنگل برای سرگرمی کودک

در این جا نیز طراحی بی نظیری برای یک فضای بازی که کودک در آن می تواند سرگرم شود ایجاد شده است. این طراحی که با ایده از یک طرح جنگلی اجرا شده است بسیار زیبا و منحصر به فرد است. کودک از تک تک لحظاتی که در این فضا به بازی مشغول می شود لذت می برد و از این محیط امن و دنج که برای رشد وپرورش بهتر وی ایجاد شده است انرژی می گیرد و این حس که در یک جنگل قرار گرفته است او را به وجد می آورد.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای ورزش و سرگرمی

در این اتاق نیز ایده ای ورزشی برای طراحی اتاق بازی درون اتاق خواب کودک اجرا شده است که تحسین بر انگیز است . در این اتاق فضای مناسبی برای ایجاد زمین بسکتبال کوچک متناسب با میزان فضایی که طراح در اختیار داشته است اجرا شده است. کودک این امکان را دارد که در زمان فراغت خود به بازی با خواهر و یا بردارانش یا حتی دوستانش به بازی بپردازد و از این محیط سر گرم کننده لذت ببرد.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی و سرگرمی

در این جا نیز شما دوباره یک فضای زیبا که کودک می تواند برای بازی و یا مطالعه از آن استفاده کند را مشاهده می کنید. طراح از فضای منفی برای اجرای یک ایده خارق العاده استفاده کرده است و میتواند مدت زمان زیادی را بدون آن که گذشت زمان را احساس کند به بازی و یا دیگر فعالیت هایی که وی را سرگرم می کند مشغول شود و از این محیط زیبا و دنج لذت ببرد.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی و سرگرمی

یک طراحی دیگر برای فضای بازی در اتاق خواب که همان طور که میبیبید بسیار شبیه به پارک بازی است برای کودک ایجاد شده است. در یک قسمت از آن برای کودک محلی برای صخره نوردی و در قسمت دیگر یک کلبه چوبی برای بازی و سرگرمی کودک فراهم شده است اما نقطه عطف این طراحی سرسره ای است که برای پایین امدن کودک از کلبه مهیا شده است می باشد و اتاقی سر گرم کننده و منحصر به فرد را برای بازی کودک ایجاد کرده است.

دکوراسیون اتاق کودک به سبک ساحلی با فضایی مناسب برای بازی

در این طراحی نیز یک اتاق خواب به سبک ساحلی و با استفاده ازحصیر و نی ایجاد شده است که در آن فضایی نیز به بازی کودک اختصاص داده شده است. در کنار تخت نیز یک کلبه حصیری طراحی شده است که کودک می تواند برای بازی در این محیط دنج استفاده کند. در روبروی این اتاق حصیری فضایی برای ورزش ژیمناستیک به وجود آمده است تا کودک به ورزش مشغول شود و در کنار بازی نیز به ورزش نیز بپردازد.

دکوراسیون اتاق کودک به سبک آکواریوم با فضایی بزرگ برای بازی

در این طراحی که برای دکوراسیون اتاق کودک اجرا شده است فضای زیادی به این اختصاص یافته است که کودک در آن به بازی بپردازد و از قرار گیری در این محیط لذت ببرد. این اتاق خواب بسیار زیبا طراحی شده است و سعی شده است که برای کودک مهیج باشد تا کودک در آن احساس شادی و انرژی کند و در کنار دوستان یا والدین خود لحظاتی زیبا را تجربه کند. در این فضا کودک احساس رخوت و کسلی نمی کند و به خوبی با آن ارتباط بر قرار می کند.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی

دکوراسیون اتاق کودک با استفاده از کشتی چوبی مناسب برای بازی کودک

یک طراحی دیگر برای ایجاد محیطی در اتاق خواب که کودک به بازی مشغول شود. این بار یک ایده ی بسیار خوب و کاربردی برای استفاده بهتر از فضا مورد استفاده قرار گرفته است. یک پل چوبی که از یک قسمت اتاق به سمت دیگر  که کشتی به عنوان فضایی برای بازی و یا سرگرمی ایجاد شده  اجرا  شده است و علاوه بر آن که بسیار زیبا اجرا شده است توانسته است فضای اتاق را خاص و جذاب نماید. برای رفتن بر روی این پل نیز  نردبانی ایجاد شده است که امر رابرای کودک امکان پذیر کرده است. این طراحی بسیار شیک است. این اتاق خواب یکی از بهترین و زیباتری اتاق خواب هایی است که برای کودک طراحی شده است و چشم همگان را خیره می کند. طراحی بر روی دیوار نیز تاثیر غیر قابل انکاری در اجرای فوق العاده این ایده داشته است. این طراحی برای فضای بازی بسیار تحسین بر انگیز و شگفت انگیز است.

دکوراسیون اتاق کودک با استفاده از کلبه چوبی مناسب برای بازی کودک

در این اتاق نیز دوباره طرحی برای اتاق خواب در نظر گرفته شده است که فضای بازی کودک را در خود به شکل دو کلبه چوبی جنگلی جای داده است. این اتاق خواب نیز تحت تاثیر فضای ایجاد شده برای بازی کودک به همان سبک کلبه جنگلی طراحی شده است که به جذابیت آن افزوده است. کودک می تواند از طریق پل به قسمت دیگر اتاق برود و از این فضا برای بازی و یا فعالیت های دیگری که به آن علاقه دارد بپردازد.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی

دکوراسیون اتاق کودک به سبک جنگلی با فضایی مناسب برای بازی

در این اتاق خواب نیز دکوراسیون زیبایی که دارای فضای بازی زیادی است نشان داده شده است. استفاده از ستونی که به شکل درخت طراحی شده است و تابی بر روی آن ایجاد شده است یک ایده خلاقانه و خاص است. در کنار آن نیز یک طراحی بی نظیر برای کمد ایجاد شده است که با نردبان متحرکی می توان به قسمت های با ارتفاع بلند دسترسی داشته باشد. در عکس پایین قسمت دیگری نشان داده شده ات که همانند کلبه بازی می باشد  و برای کودک سرگرم کننده و مهیج است.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی و سرگرمی

در این اتاق خواب نیز فضای اندکی برای بازی کودک فراهم شده است و وی می تواند در این اتاق بی نظیر به بازی  با دوستان یا خواهر و برادرنش مشغول شود. چرخ وفلکی که در این اتاق خواب اجرا شده است از ایده های ساده اما شیک سرگرم شود و از آن لذت ببرد. همچنین کودک می تواند برای قرار دادن عروسک یا بعضی لوازم دیگر از این چرخ فلک زیبا استفاده کند.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی و سرگرمی

در طراحی این دکوراسیون اتاق کودک نیز فضایی برای بازی کودک در نظر گرفته شده است. این طرح بر اساس علاقه و سلیقه کودک صورت پذیرفته است . از ماشین آلاتی که برای ساختمان سازی استفاده می شود ایده ای مناسب برای طراحی فضای بازی کودک است. کودک می تواند در این محیط به بازی مشغول شود و با کمک طراحی صورت گرفته برای اتاق خوابش ساعت های زیادی را صرف خیال پردازی کند.

دکوراسیون اتاق کودک با طرح نارنیا و فضایی مناسب برای بازی

برای این اتاق خواب از داستان نارنیا الهام گرفته شده است که ایده ای بسیار منحصر به فرد برای محیط بازی کودک می باشد. در این طراحی همه ی آن چه که در شروع داستان نارنیا اتفاق افتاده است اجرا شده است و کودک می تواند به خوبی با آن ارتباط بر قرار کند. این گونه طراحی ها ماجراجویانه برای کودک بسیار هیجان آور و سرگرم کننده است.

دکوراسیون اتاق کودک با فضایی مناسب برای بازی

این فضای بازی که در پایین تخت برای کودک فراهم شده است نیز نمونه ی دیگری برای از طرح هایی است که برای اتاق کودک فراهم شده است تا سرگرم شود. این ایده نیز بر اساس علایق کودک ایجاد شده است و برای وی جذاب است.

 

منبع : اتاق

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,13 از 5)
Loading...